DDeridex Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Tjo! En del av er vet att jag inte lyckats få CS3 att fungera på min burk. Jag tog tag i det hela och uppgraderade rejält. Lycklig som satan när paketet kom. Jag river ivrigt ur den gamla moderkakan och skruvar hektiskt i de skruvar i lådan som behövs. Skruvar fast den nya moderkakan och installerar den nya proffessorn. Det ser skönt ut. Installerar gaffet och mitt braiga Soundblasterkort. Nu borde allt vara klart. Startar förväntansfullt upp burken och möts av något Matrix liknande mönster, efter lite ansträngning kan jag urskilja texten "Warning new CPU installed". Var till slut bara att inse att mitt gaffe gått hädan, blir lite snyftig då det är lite över ett år gammalt men aldrig använt. Jag hade höga förhoppningar denna helg men det slutade med att jag får surfa på min bärbara från stenåldern. En tår är f-n på väg nerför min kind. Ha det bäst! 0 Citera
gorse Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Man skall aldrig tejpa ihop en dator med gaffatejp. Allvarligt talat, vad är det för prylar du pratar om? Vad är gaffe? 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Man skall aldrig tejpa ihop en dator med gaffatejp. Allvarligt talat, vad är det för prylar du pratar om? Vad är gaffe? Jag trodde han menade gafflarna på en gaffeltruck först... 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Jag tror kan sabbade sitt grafikkort när han i all hast försökte skruva i några skruvar och koppla in ett par kablar. Och nu är han ledsen för han inte kan spela Counter Strike 3 på sitt hemmabygge... Prova att INTE gnida en ballong mot håret nästa gång du håller i dina nya komponenter. ;) /KN 0 Citera
Johan Tungsten Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Vad heter alla delarna som sitter i datorn? Gör en lista. 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Nätaggregat Moderkort Processor Internminne Grafikkort Ljudkort Nätverkskort Hårddisk DVD-brännare Diskettstation Moderkortet innehåller ibland flera av delarna, tex grafik, ljud, nätverk. Sen finns det hur mycket som helst som man kan komplettera med. TV-tuners, kontrellerkort för hårddiskar, usb o firewire-kort, osv. Varför undrade du? /KN 0 Citera
wiberg Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Har man tio av 10 rätt på listan så kan man säga att man har en dator. Annars e väl dator ett rätt löst begrepp i dagens samhälle. 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 En Commodore 64 är åxå en dator... /KN 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Attans beta75! Du hann före! Jag sprang ner och kikade på tv o glömde o posta mitt inlägg! S 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Det är bara för att jag sitter med datorn framför TVn. Hehehe... /KN 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Det är bara för att jag sitter med datorn framför TVn. Hehehe... /KN Määäh! Fusk! 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Tre rum, tre datorer... Mmoooaaahahahaha + en i pannrummet... /KN 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Tre rum, tre datorer... Mmoooaaahahahaha + en i pannrummet... /KN Ett rum - tre datorer - moahahahah! :D Hela huset - minst 6... 0 Citera
jmalmsten Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Tre rum, tre datorer... Mmoooaaahahahaha + en i pannrummet... /KN tv eller dator? :p nä... men själv har jag bara en dator, ett rum, och en teve... undrar om den fungerar... ... ... ... jupp... ... ... ... ... nu kom jag ihåg varför jag inte använder den... ... Men hur ska jag annars kunna orientera möblerna?... ... hmmm... ... 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Damn... Fast jag har en microsoft-fri miljö. Only OSX (KN 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Damn... Fast jag har en microsoft-fri miljö. Only OSX (KN Hmm...funderar på o försöka köra igång OSX på en annan burk bredvid mig... Det ska tydligen fungera :P ( 99onde inlägget - woooohoo! ) 0 Citera
jmalmsten Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Damn... Fast jag har en microsoft-fri miljö. Only OSX (KN osx?... ... Don't get me started... ... 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 OSX Jag måste bara säga att det är det bästa som hänt mig sedan Amiga 500. Det svåra är bara att få alla 80-talister att fatta hur man använder systemet... /KN 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 OSX Jag måste bara säga att det är det bästa som hänt mig sedan Amiga 500. Det svåra är bara att få alla 80-talister att fatta hur man använder systemet... /KN ( 100:a inlägget! Yeah! ) Tur att jag är 90-talist :) Skulle vara kul o prova det lite, kanske köpa en mac (om dom har) på elgiganten o sen lämna tillbaka efter 5 dagar - när man har provat hela systemet och sen lämna tillbaka....dom har ju nån såndär "prova-på" ungefär grej :P Men många (alla nästan?) program och så fungerar ju inte på mac som man har på win... BTW så installerade jag nyss Windows XP 64bit på den här datorn, fick flasha om BIOS o uppdatera för att de skulle fungera med 4 gb minne, innan har jag kört på 2.75 gb - och haft 1.25gb oanvänt :P Äntligen kan programen använda allt minne och Core 2 Duon fullt ut (64bit cpu) :) Edit: Dehär är väl Ontopic ? :) 0 Citera
pld Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Ett rum - tre datorer det blir en jävla massa porrsurfning då eller? :D /Jesper 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 det blir en jävla massa porrsurfning då eller? :D /Jesper Hahah, du skulle bara veta xD !! Men det blir varmt... har tyvärr ingen termometer (den skulle nog bara pajja) men det är minst 40 grader här inne...minst ! :D 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 XP om man vill leka med sin dator OSX när man vill använda sin dator :birp Jag har i alla fall tröttnat på att fixa och laga windowsdatorer. /KN 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Undra hur mycket ström du gör av med... /KN 0 Citera
Steffe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 XP om man vill leka med sin dator OSX när man vill använda sin dator :birp Jag har i alla fall tröttnat på att fixa och laga windowsdatorer. /KN Hmmh....alltid problem, alltid. Du kan få skicka hit din så skickar jag tillbaka den sen när jag har provat klart., i klartext: jag lånar den på obestämd tid :D Undra hur mycket ström du gör av med... /KN Vågar inte tänka på det! För o inte tala om bandbredd :O 0 Citera
beta75 Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Slängde just ett 20-30-tal macar på jobbet. G4 400mhz. En hamnade i mitt pannrum med osx 10.4 på... Övervakar värmeanläggningen. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.