Gå till innehåll

Frusen värld?


Taste FX

Recommended Posts

Hejsan, all you guys out there!

 

Jag kom och fundera på hur dom gör sånna där coola tagningar som i t.ex. heroes eller click.

Grejen är den att tiden stanar men en viss person kan fortfarande röra på sig. Som om en person hoppar upp i luften så kan en annan person gå omkring runt den när den bara hänger där i luften, hehe!

 

Årets sämsta förklaring men om någon fattar så skulle jag vara väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

i matrix är samma system som används... dom har tagit kort runt personen som ska vara "frusen".. alltså kanske 60 bilder i samma ögonblick runt personen i en greenscreen studio.. och då kan man göra så att den personen är i 3d helt stilla i dom ögonblicken bilderna tas..

Länk till kommentar
Share on other sites

I Tim Burtons Big Fish har man gjort det på det lätta sättet och helt enkelt försökt förmå skådespelarna att stå så stilla som möjligt. Detta tillsammans med lite CG förstås.

 

 

Tror definitivt att det är så de gjort i Heroes, kameran kryssar ofta fram bland de frysta skådisarna och "Matrix-lösningen" skulle då vara smått omöjlig att använda. Tror helt enkelt att de står väldigt väldigt stilla...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag tror att de regissörer som har taskig budget blandar Rohypnol i morgonkaffet som statister och skådisar dricker. De som har bättre budget använder curare och de med ett fett produktionsbolag i ryggen hyr en helsikes massa kameror.

 

Lite ironi har jag ju spetsat detta inlägg med skall erkännas!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att de regissörer som har taskig budget blandar Rohypnol i morgonkaffet som statister och skådisar dricker. De som har bättre budget använder curare och de med ett fett produktionsbolag i ryggen hyr en helsikes massa kameror.

 

Lite ironi har jag ju spetsat detta inlägg med skall erkännas!

 

jag tror skarpt på din teori! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...