Lowe Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 HEj. Jag är inne i ett stor vicktigt bestlut om vilke kamera man ska gå på. Kan någon hjälpa mig `? Jag kommer köpa kameran jusst för att kunna filma mycket snowboard åkning? Vilken kamera kan ni tro passa bästa ? En Xl1 eller en xm2? 0 Citera
Johan Tungsten Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 xm2 som klart val. Den är både bättre och mindre än xl1. I sin situtation väljer jag xm2 pågrund av sin storlek och såklart bättre prestanda. 0 Citera
ChrisSFP Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Håller med, XL1:an är värdelös på filma saker när du inte har studioiljö, sen har den lite mer DOF men det tar XM igen på sin storlek. Dock är moderborden i XM kameran lite vekt.. Vet en hel del som haft XM kameror som pajjat. 0 Citera
Pehrbau Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Har kört XL1 och XM1 i många år och tycker att XL1 är överlägsen. Chipstorleken är t ex 1/3 i stället för 1/4 vilket märks. Finns fler inställningsmöjligheter och ljudsystemet är vida överlägset. Men man betalar också för utbytbart objektiv vilket väl inte alla använder. Har inte erfarenhet av XM2 och har bytt min XL1 till A1. 0 Citera
DDeridex Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Vi har 3 Relativt nya Sonykameror på jobbet men eleverna föredrar de XM2:or vi har. De enda gångerna de föredrar Sony är när de vill filma i mörker och få den gröna effekten. Nu var det ju inte de kamerorna du jämförde mellan men jag skulle välja XM2, men det kan bero på att jag själv har en XM1 och är helnöjd med den förutom avsaknaden av inställningar för ljudet. 0 Citera
Lowe Postad 5 december 2007 Författare Postad 5 december 2007 Okey! MEn fast xm2an har några år på markanden så är den pris värld ??? Eller har Någon nått annat föslag på kamera i prisklassen runt 20 lök? Eller är det xm2an som är det bästa alterna tivlet så fall? Och tack för alla tipps :D Vad filmar ni med i skullfilms crew? 0 Citera
Lowe Postad 5 december 2007 Författare Postad 5 december 2007 Vi har 3 Relativt nya Sonykameror på jobbet men eleverna föredrar de XM2:or vi har. De enda gångerna de föredrar Sony är när de vill filma i mörker och få den gröna effekten. Nu var det ju inte de kamerorna du jämförde mellan men jag skulle välja XM2, men det kan bero på att jag själv har en XM1 och är helnöjd med den förutom avsaknaden av inställningar för ljudet. Vad är det för sonyskameror? 0 Citera
peterfilm.se Postad 5 december 2007 Postad 5 december 2007 Okey! MEn fast xm2an har några år på markanden så är den pris värld ??? Eller har Någon nått annat föslag på kamera i prisklassen runt 20 lök? Eller är det xm2an som är det bästa alterna tivlet så fall? Och tack för alla tipps :D Vad filmar ni med i skullfilms crew? Tjena Lowe. ladda ner min windsurfingfilm på http://www.peterfilm.se Den är gjord enbart med en XM2. Kanon kamera. Enkel (går inte filma fel) men med bra resultat. riktigt bra. Jag skall köpa HD kamera nu på grund av uppdrag och kommer sälja min XM2. Den har haft (vind/regnskydd uner alla sinpelningar) samt att jag skickar med vidvinkel och kanske lite annat. Men kolla in filmen först. Peter peter@peterfilm.se 0 Citera
Lowe Postad 6 december 2007 Författare Postad 6 december 2007 Tjena Lowe. ladda ner min windsurfingfilm på http://www.peterfilm.se Den är gjord enbart med en XM2. Kanon kamera. Enkel (går inte filma fel) men med bra resultat. riktigt bra. Jag skall köpa HD kamera nu på grund av uppdrag och kommer sälja min XM2. Den har haft (vind/regnskydd uner alla sinpelningar) samt att jag skickar med vidvinkel och kanske lite annat. Men kolla in filmen först. Peter peter@peterfilm.se Oeky :D det ska jag göra... Vad ska du sälja din xm2a för och var finns den i landet? 0 Citera
DDeridex Postad 6 december 2007 Postad 6 december 2007 Vad är det för sonyskameror? Jag kommer fasiken inte ihåg modellbetäckningen men en hel del medlemmar här har den. Den Heter Sony HDV????. Ska kolla på jobbet imorgon men de är inte till salu. Personligen tycker jag att den är för lätt och liten för min smak även om den medföljande mikrofonen smiskar XM2. 0 Citera
Anhool Postad 6 december 2007 Postad 6 december 2007 Kan nog sälja en xm2a jag med. Mint condition, finns i Stockholmsområdet. 0 Citera
Lowe Postad 9 december 2007 Författare Postad 9 december 2007 Kan nog sälja en xm2a jag med. Mint condition, finns i Stockholmsområdet. Pris? 0 Citera
Lowe Postad 9 december 2007 Författare Postad 9 december 2007 Jag kommer fasiken inte ihåg modellbetäckningen men en hel del medlemmar här har den. Den Heter Sony HDV????. Ska kolla på jobbet imorgon men de är inte till salu. Personligen tycker jag att den är för lätt och liten för min smak även om den medföljande mikrofonen smiskar XM2. Nej nej va bara sugen på att höra om några tipp på kamera... Så du tycker jag ska gå på en xm2 a ? 0 Citera
Steffe Postad 10 december 2007 Postad 10 december 2007 Tjena Lowe. ladda ner min windsurfingfilm på http://www.peterfilm.se Den är gjord enbart med en XM2. Kanon kamera. Enkel (går inte filma fel) men med bra resultat. riktigt bra. Jag skall köpa HD kamera nu på grund av uppdrag och kommer sälja min XM2. Den har haft (vind/regnskydd uner alla sinpelningar) samt att jag skickar med vidvinkel och kanske lite annat. Men kolla in filmen först. Peter peter@peterfilm.se Jag e också sugen på att se kvalitén, så jag tankar ner filmen nu! Nice hastighet på torrenten! ~6 MB/s !! Oh yeah! //Stefan L 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.