Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HEj.

Jag är inne i ett stor vicktigt bestlut om vilke kamera man ska gå på. Kan någon hjälpa mig `?

Jag kommer köpa kameran jusst för att kunna filma mycket snowboard åkning?

Vilken kamera kan ni tro passa bästa ?

En Xl1 eller en xm2?

Postad

Håller med, XL1:an är värdelös på filma saker när du inte har studioiljö, sen har den lite mer DOF men det tar XM igen på sin storlek. Dock är moderborden i XM kameran lite vekt.. Vet en hel del som haft XM kameror som pajjat.

Postad

Har kört XL1 och XM1 i många år och tycker att XL1 är överlägsen. Chipstorleken är t ex 1/3 i stället för 1/4 vilket märks. Finns fler inställningsmöjligheter och ljudsystemet är vida överlägset. Men man betalar också för utbytbart objektiv vilket väl inte alla använder. Har inte erfarenhet av XM2 och har bytt min XL1 till A1.

Postad

Vi har 3 Relativt nya Sonykameror på jobbet men eleverna föredrar de XM2:or vi har. De enda gångerna de föredrar Sony är när de vill filma i mörker och få den gröna effekten.

Nu var det ju inte de kamerorna du jämförde mellan men jag skulle välja XM2, men det kan bero på att jag själv har en XM1 och är helnöjd med den förutom avsaknaden av inställningar för ljudet.

Postad

Okey! MEn fast xm2an har några år på markanden så är den pris värld ??? Eller har Någon nått annat föslag på kamera i prisklassen runt 20 lök?

Eller är det xm2an som är det bästa alterna tivlet så fall?

Och tack för alla tipps :D

Vad filmar ni med i skullfilms crew?

Postad
Vi har 3 Relativt nya Sonykameror på jobbet men eleverna föredrar de XM2:or vi har. De enda gångerna de föredrar Sony är när de vill filma i mörker och få den gröna effekten.

Nu var det ju inte de kamerorna du jämförde mellan men jag skulle välja XM2, men det kan bero på att jag själv har en XM1 och är helnöjd med den förutom avsaknaden av inställningar för ljudet.

Vad är det för sonyskameror?

Postad
Okey! MEn fast xm2an har några år på markanden så är den pris värld ??? Eller har Någon nått annat föslag på kamera i prisklassen runt 20 lök?

Eller är det xm2an som är det bästa alterna tivlet så fall?

Och tack för alla tipps :D

Vad filmar ni med i skullfilms crew?

Tjena Lowe.

ladda ner min windsurfingfilm på http://www.peterfilm.se Den är gjord enbart med en XM2. Kanon kamera. Enkel (går inte filma fel) men med bra resultat. riktigt bra.

Jag skall köpa HD kamera nu på grund av uppdrag och kommer sälja min XM2. Den har haft (vind/regnskydd uner alla sinpelningar) samt att jag skickar med vidvinkel och kanske lite annat. Men kolla in filmen först.

Peter

peter@peterfilm.se

Postad
Tjena Lowe.

ladda ner min windsurfingfilm på http://www.peterfilm.se Den är gjord enbart med en XM2. Kanon kamera. Enkel (går inte filma fel) men med bra resultat. riktigt bra.

Jag skall köpa HD kamera nu på grund av uppdrag och kommer sälja min XM2. Den har haft (vind/regnskydd uner alla sinpelningar) samt att jag skickar med vidvinkel och kanske lite annat. Men kolla in filmen först.

Peter

peter@peterfilm.se

Oeky :D det ska jag göra...

Vad ska du sälja din xm2a för och var finns den i landet?

Postad
Vad är det för sonyskameror?

Jag kommer fasiken inte ihåg modellbetäckningen men en hel del medlemmar här har den. Den Heter Sony HDV????. Ska kolla på jobbet imorgon men de är inte till salu.

Personligen tycker jag att den är för lätt och liten för min smak även om den medföljande mikrofonen smiskar XM2.

Postad
Jag kommer fasiken inte ihåg modellbetäckningen men en hel del medlemmar här har den. Den Heter Sony HDV????. Ska kolla på jobbet imorgon men de är inte till salu.

Personligen tycker jag att den är för lätt och liten för min smak även om den medföljande mikrofonen smiskar XM2.

Nej nej va bara sugen på att höra om några tipp på kamera... Så du tycker jag ska gå på en xm2 a ?

Postad
Tjena Lowe.

Peter

peter@peterfilm.se

Jag e också sugen på att se kvalitén, så jag tankar ner filmen nu!

Nice hastighet på torrenten! ~6 MB/s !! Oh yeah!

//Stefan L

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...