bassbucket Postad 2 december 2007 Postad 2 december 2007 En film inspelad under 10 dagar. Det mesta är Improviserade one-takes. varning för våld, blod, "strong language" och eventuellt stötande innehåll. handlingen är ganska lövtunn, men handlar om en man och en häst, och sidohistorien som vävs in handlar om en förlorad vietnamveteran med återkommande flashbacks. Ett hus som är hemsökt av Slasher Thrasher är i fokus för denna film. Filmen är uppdelad i 3 delar. C:a 27min Trots 99,9% handhållen kamera och minimal colorcorrection tycker jag denna film skiljer sig från skräckfilmsmallen och har en relativt originell historia. Denna Skräck-action-splatter-komedi med Troma-känsla rekommenderas varmt för den icke-känslige. 0 Citera
Nicke_92 Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Dåligt filmat i början, klipp 1, fula missiler. skoljudet är inte ett dugg synkat med stegen... och så skulle ni textat, man hör mestadels inte vad ni säger alls. nu har jag sett del 1, och ska se del 2, än är jag inte särskilt mycket mer inne i denna film än en dålig reklamfilm... alldeles för mycket ljudeffekter i tid och otid. Spöandet av hästen var faktist nice! likaså när det sprutar blod ur densammes hals! såg dumt ut med ett platt hästface, ni skulle stoppat upp masken med något. grymt yxa vs motorsågfight. Mycket fint tillochmed. Kortfattat: Härliga splatterscener, resten var pinsamt dåligt. Lite bad taste utan bra handling... 0 Citera
bassbucket Postad 6 december 2007 Författare Postad 6 december 2007 Dåligt filmat i början, klipp 1, fula missiler. skoljudet är inte ett dugg synkat med stegen... och så skulle ni textat, man hör mestadels inte vad ni säger alls. nu har jag sett del 1, och ska se del 2, än är jag inte särskilt mycket mer inne i denna film än en dålig reklamfilm... alldeles för mycket ljudeffekter i tid och otid. Spöandet av hästen var faktist nice! likaså när det sprutar blod ur densammes hals! såg dumt ut med ett platt hästface, ni skulle stoppat upp masken med något. grymt yxa vs motorsågfight. Mycket fint tillochmed. Kortfattat: Härliga splatterscener, resten var pinsamt dåligt. Lite bad taste utan bra handling... Japp, allt är inte kanske så värst bra egentligen, men med tanke på upplägget; att inte ha nåt upplägg eller manus så blev det som det blev. Och med den utgången så är jag nöjd. Har själv bara filmat lite, men mest klippt actionscenerna och lagt dit FX, håller med dig om missilerna, ska fixa mer med det nån gång frampå. Fast att hästen inte var uppstoppad tycker jag mest ser kul ut än dumt. I övrigt så ska de flesta repliker vara dubbade, fast inte alla. Och ljudeffekter, ja det finns det gott om! Uppföljare planeras till sommaren, så gissar på att den blir bättre och med ännu mer ljudeffekter ;) 0 Citera
Pirat Postad 9 december 2007 Postad 9 december 2007 Det spårar ju ut redan på att det är svensk granskog i stället för djungel. 0 Citera
DDeridex Postad 9 december 2007 Postad 9 december 2007 Faktiskt en riktigt trevlig film trots att den har mer fel än rätt. Detaljist som jag är så prova aldrig att sätta silvertejp på ett automatvapen, ljudet spricker lite då och då. Det jag saknar mest är en uppbyggnad till själva storyn om det nu fanns någon. Det var dock underhållande att se på! 0 Citera
Terzy Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Hur och vilket program använde du för att få linjerna? 0 Citera
bassbucket Postad 15 december 2007 Författare Postad 15 december 2007 Hur och vilket program använde du för att få linjerna? Tror du redan fått svar på det, men Vegas 7-8 och adobe AE är vad vi/jag redigerat i. 0 Citera
jernby film Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Fantasi i mängd...blir säkert bättre i nästa film. Gillar inte en svensk som försöker prata USenglish. Annars hyfsat filmat ju :) Vietnamsmyget kan du ta bort. /nils 0 Citera
Splitter films Postad 20 maj 2009 Postad 20 maj 2009 fan, nu är ljudet borta.... great. den verkade nice 0 Citera
Mega99 Postad 20 maj 2009 Postad 20 maj 2009 Att säga att den var inspelad på 10 dagar, utan manus och med improviserade one-takes säger ju mig ingenting. Detta som slutresultat är ju skräp. Som publik bryr jag mig inte ett skvatt om hur filmen gjorts, utan dömer endast efter det jag ser. Jätteskoj för dig dock om du känner dig nöjd med resultatet med tanke på omständigheterna ni hade- Verkligen. Men jag tar ju ingen åtanke i det när jag gör min bedömning. Hoppas det blir bättre nästa gång =) 0 Citera
bassbucket Postad 31 maj 2009 Författare Postad 31 maj 2009 fan, nu är ljudet borta.... great. den verkade nice Ska kolla med han som har hand om youtubekontot om han kan lägga upp första delen med ljud igen. Det är ju viktigt för att förstå hela handlingen... För antar att du grävt upp denna film för att du tycker den är nice. 0 Citera
bassbucket Postad 31 maj 2009 Författare Postad 31 maj 2009 Att säga att den var inspelad på 10 dagar, utan manus och med improviserade one-takes säger ju mig ingenting. Detta som slutresultat är ju skräp. Som publik bryr jag mig inte ett skvatt om hur filmen gjorts, utan dömer endast efter det jag ser. Jätteskoj för dig dock om du känner dig nöjd med resultatet med tanke på omständigheterna ni hade- Verkligen. Men jag tar ju ingen åtanke i det när jag gör min bedömning. Hoppas det blir bättre nästa gång =) Förstår inte hur det inte kan säga dig nånting när jag "just" har skrivit det. Det som jag är nöjd med är de delar jag klippt. VFX är väl som det är, inte värre påkostat utan taget rakt av videocopilots action essentials. Om du försöker göra dig lustig över mina kommentarer av andra filmer på detta forum så misslyckas du rejält. Denna film har jag vad jag kommer ihåg filmat 2 ext scener. Handlingen har jag inget att göra med då jag jobbade när de andra var ute och filmade improviserade tagningar. Min kritik till andra filmer är för det mesta konstruktiv, och jag skulle vilja påstå att jag för det mesta vet jag pratar om. Med det material jag fick för klippning och vfx så är jag nöjd med slutresultatet, även fast jag redan i mitt första inlägg poängterade att handlingen är lövtunn. Detta baseras på tagningar som har "panoreringar" fram och tillbaka samt ihållande bakgrundsljud såsom skratt och prat som jag klippt bort. Du som sett filmen borde ju inse att typ alla 27min är synkade med pålagda ljudeffekter och dubbningar och nästan inget originalljud om ens det är kvar. Om resultatet är skräp förändrar inte att det är ganska mycket jobb bakom filmen. Objektivt sett på filmen; om det är snyggt filmat, bra colorcorrection och genomtänkt? Nej, det är det inte. Det kan tom en 5-åring räkna ut. Men med tanke på förutsättningarna som fanns, vad jag nästan kan kalla för ett sjunkande skepp så blev det en sebar film i slutänden. Men jag glömde bort Mega99 i beräkningen. Du som har citat från Gone with the Wind i signaturen. Det säger väl sig själv vad du jämför alla Voodoo filmer med? Det vore kul att se dina alster också nångång. Eller du kanske postat dem redan? Du som tycker det är tragiskt med folk som gör filmer själv. Nånting säger mig att du tillbringar din tid till att göra egna filmer med dig själv och inte tillsammans med andra. Att jag dessutom postade denna tråd för typ 1½ år sen säger dig väl ingenting heller, för du är väl som alla andra här på detta forum, dvs inte har någon utvecklingsprocess. Men lycka till med dina projekt i framtiden, och posta dem gärna här för bedömning. Själv kommer jag lägga ut filmer frampå som jag själv har gjort. Jag postade dock denna film för att jag hade ett finger med i den, samt ett konto här på forumet. 0 Citera
bassbucket Postad 31 maj 2009 Författare Postad 31 maj 2009 Att säga att den var inspelad på 10 dagar, utan manus och med improviserade one-takes säger ju mig ingenting. Detta som slutresultat är ju skräp. Som publik bryr jag mig inte ett skvatt om hur filmen gjorts, utan dömer endast efter det jag ser. Jätteskoj för dig dock om du känner dig nöjd med resultatet med tanke på omständigheterna ni hade- Verkligen. Men jag tar ju ingen åtanke i det när jag gör min bedömning. Hoppas det blir bättre nästa gång =) Förstår inte hur det inte kan säga dig nånting när jag "just" har skrivit det. Det som jag är nöjd med är de delar jag klippt. VFX är väl som det är, inte värre påkostat utan taget rakt av videocopilots action essentials. Om du försöker göra dig lustig över mina kommentarer av andra filmer på detta forum så misslyckas du rejält. Denna film har jag vad jag kommer ihåg filmat 2 ext scener. Handlingen har jag inget att göra med då jag jobbade när de andra var ute och filmade improviserade tagningar. Min kritik till andra filmer är för det mesta konstruktiv, och jag skulle vilja påstå att jag vet vad jag för det mesta pratar om. Med det material jag fick för klippning och vfx så är jag nöjd med slutresultatet, även fast jag redan i mitt första inlägg poängterade att handlingen är lövtunn. Detta baseras på tagningar som har "panoreringar" fram och tillbaka samt ihållande bakgrundsljud såsom skratt och prat som jag klippt bort. Du som sett filmen borde ju inse att typ alla 27min är synkade med pålagda ljudeffekter. Om resultatet är skräp förändrar inte att det är ganska mycket jobb bakom filmen. Objektivt sett på filmen; om det är snyggt filmat, bra colorcorrection och genomtänkt? Nej, det är det inte. Det kan tom en 5-åring räkna ut. Men med tanke på förutsättningarna som fanns, vad jag nästan kan kalla för ett sjunkande skepp så blev det en sebar film i slutänden. Men jag glömde bort Mega99 i beräkningen. Du som har citat från Gone with the Wind i signaturen. Det säger väl sig själv vad du jämför alla Voodoo filmer med? Det vore kul att se dina alster också nångång. Eller du kanske postat dem redan? Du som tycker det är tragiskt med folk som gör filmer själv. Nånting säger mig att du tillbringar din tid till att göra egna filmer med dig själv och inte tillsammans med andra. Att jag dessutom postade denna tråd för typ 1½ år sen säger dig väl ingenting heller, för du är väl som alla andra här på detta forum, dvs inte har någon utvecklingsprocess. Men lycka till med dina projekt i framtiden, och posta dem gärna här för bedömning. Själv kommer jag lägga ut filmer frampå som jag själv har gjort. Jag postade dock denna film för att jag hade ett finger med i den, samt ett konto här på forumet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.