Gå till innehåll

otto är en noshörning!


spectrus

Recommended Posts

tjena

 

i slutet av sommaren ska vi förmodligen spela in ett mycket stort projekt - Otto är en noshörning. många känner säkert till boken men för dom som inte vet ska jag förklara lite snabbt vad det handlar om.

 

topper och hans kompis bor i ett stort rött hus vid hamnen. en dag hittar topper en magisk blyertspenna och ritar upp en stor gul noshörning på väggen i sitt rum. efter att topper och hans kompis viggo druckit några läsk går de in i rummet för att titta på den - noshörningen har då klivit ur väggen. i rästen av denna 60 min film är noshörningen med.

 

där kommer problemet - noshörningen, den kan förmodligen inte vara riktig eftersom det skulle bli katastrof och omöjligt att genomföra, därför kan den vara animerad kanske en stor docka mm.

 

jag vill att ni kommer med alla möjliga förslag på hur jag ska göra. alla idéer är välkommna.

 

tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade fimpat idén med en datoranimerad noshörning. Gör en stor kostym istället. Lite hederligt lowtech.

Annars kan du väl byta ut noshörningen mot typ en skugga av honom i hela filmen.

Jag minns boken och jag tror det kommer bli en fin film. Men satsa på innehåll och bra dialoger o skådisar istället för massa teknik.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade fimpat idén med en datoranimerad noshörning. Gör en stor kostym istället. Lite hederligt lowtech.

Annars kan du väl byta ut noshörningen mot typ en skugga av honom i hela filmen.

Jag minns boken och jag tror det kommer bli en fin film. Men satsa på innehåll och bra dialoger o skådisar istället för massa teknik.

 

/KN

 

Håller med dig där, en datoranimerad noshörning skulle kräva proffs för att få det att se bra ut, kör på marionett-idén eller kostym-idén!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet verkligen inte vad det är för bok. Jag får dock känslan av att eftersom noshörningen är ritad och börjar leva så kan det ju inte bara bli en "riktig" noshörning. Utan den bör ju fortfarande vara tecknad fast den lever. Så helt enkelt elefanten ska vara två dimensionel ritad figur, som stojar runt med de andra riktiga sakerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet verkligen inte vad det är för bok. Jag får dock känslan av att eftersom noshörningen är ritad och börjar leva så kan det ju inte bara bli en "riktig" noshörning. Utan den bör ju fortfarande vara tecknad fast den lever. Så helt enkelt elefanten ska vara två dimensionel ritad figur, som stojar runt med de andra riktiga sakerna.

 

Elefanten? menar du inte noshörningen?!

Länk till kommentar
Share on other sites

visste ej att det fanns en film av den redan, men det gör ingenting den är hus som hälst rätt så gammal så!

idén med marionettdockan verkar det flest som tror på så man kanske ska köra på den men är det någon som har en idé på , material konstruktin m.m. den ska förmodligen varaganska stor så.

 

som ni säger så måste den inte vara helt trovärdig eftersom den är ritad men jag vill ha den hyffsatlevande ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

jo den är grymm!

 

såg nu att den danske versionen var tecknad, hela filmen var det!

så då kan det lika bra bli en otecknad också.

 

men jag behöver idéer på hur den ska göras - noshörningen.

 

ska bli intressant att spela in den eftersom det kommer bli som en tecknad film fast otecknad eftersom manuset är så, de pratar med sig själva m.m

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...