Shelly Postad 22 november 2007 Postad 22 november 2007 Fick ett sånt där kedjesms igår... "1984 mördades en 4 årig flicka, hon blev strypt av sin styvpappa. Om du inte skickar detta till 19 pers inom 30 min kommer hon sitta vid din sängkant å stirra på dig med sina mörka ögon fulla av sorg och den 13onde natten kommer hon att strypa dig långsamt till döds. Sov gott." Låter det inte som om det är taget från en japansk skräckfilm eller vad? Fast det kanske finns någon liknande film? Titel är ju också bra, "Den trettondedagen". Vad tror ni, är det trist eller är det något att slipa på? 0 Citera
_nemo_ Postad 22 november 2007 Postad 22 november 2007 Well, som sagt. Det finns ju inga dåliga ideér. Det blir ju väldigt mycket att förklara för det första, varför sitter hon där pga att du inte skickat iväg 19 sms inom 30 min? Varför stryper hon dig efter 13 dagar? Båda sakerna är ju skrattretande egentligen, så det blir ju att ändra dom sakerna till något mer "logiskt". Min spontana kommentar är att detta inte är så mycket att spinna vidare på, hellre att du då gör något helt eget, du kan ju alltid utgå från att ha med en ung mördad tjej som kommer tillbaka och mördar folk, men ärligt, hur orginellt är det idag? 0 Citera
Mega99 Postad 23 november 2007 Postad 23 november 2007 Ja precis. Detta låter väl lite bättre: Tjejen mördades, ingen vet vem hon är och hon är inte saknad. Någonstans på nätet sprids en bild på hennes döda kropp, och alla som ser bilden får ett besök av henne. Då gäller det för huvudkaraktären att endast med hjälp av bilden ta reda på vem flickan är. Men nu när jag tänker på det så låter det precis som The Ring fast med en bild :S 0 Citera
Shelly Postad 23 november 2007 Författare Postad 23 november 2007 _nemo_ Klart att det finns dåliga ideér, jag har mängder av dem ;) Det blir bara Ringen grejer hur jag än vrider och vänder på det, och jag som inte ens gillade den filmen... men man måste ju bolla lite och då mina vänner är totalt ointresserad av film (de tittar bara på filmer med snygga killar i) så är det ju bra att man har er :) 0 Citera
_nemo_ Postad 24 november 2007 Postad 24 november 2007 Nej jag tror inte det. Det kan LÅTA som dåliga ideér, men allting går att göra bra på manusstadiet, sen hur man gör film av det och allt. Jag försökte en gång att skriva ner den VÄRSTA idén jag kunde komma på, resultatet blev Scarlett Island, den finns att läsa här på forumet nånstans, DET var en dålig idé som gjorde för skojs skull i en annans namn. Men när jag tänker efter så kan tillochmed den bli en annorlunda och väldigt bra film, om man skulle utveckla den rätt. 0 Citera
thesnowboarders Postad 24 november 2007 Postad 24 november 2007 Ja precis. Detta låter väl lite bättre: Tjejen mördades, ingen vet vem hon är och hon är inte saknad. Någonstans på nätet sprids en bild på hennes döda kropp, och alla som ser bilden får ett besök av henne. Då gäller det för huvudkaraktären att endast med hjälp av bilden ta reda på vem flickan är. Men nu när jag tänker på det så låter det precis som The Ring fast med en bild :S Väldigt taget ur The ring med att dem ser ser en bild får träffa henne sen och efter ett tag bli mördade. 0 Citera
V_IEES Postad 25 november 2007 Postad 25 november 2007 Fick ett sånt där kedjesms igår... "1984 mördades en 4 årig flicka, hon blev strypt av sin styvpappa. Om du inte skickar detta till 19 pers inom 30 min kommer hon sitta vid din sängkant å stirra på dig med sina mörka ögon fulla av sorg och den 13onde natten kommer hon att strypa dig långsamt till döds. Sov gott." Låter det inte som om det är taget från en japansk skräckfilm eller vad? Fast det kanske finns någon liknande film? Titel är ju också bra, "Den trettondedagen". Vad tror ni, är det trist eller är det något att slipa på? Tycker att idén verkar ganska bra, men som redan är sagt i tråden beror allt på hur det blir när det är färdigt. En sak förstår jag inte, varför skulle du kalla den "Den trettondedagen"... "Den 13onde natten kommer hon att strypa dig långsamt till döds." Borde inte det vara bättre med "Den trettonde natten"? 0 Citera
Nicke_92 Postad 25 november 2007 Postad 25 november 2007 Hmm... du kanske skulle lägga upp det såhär, någon får sms:et, tror inte på det, och det infaller helt utan anledning, då har du ju samma koncept som de flesta andra skräckfilmer ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.