Miss_Emma Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Är jag ensam om att verkligen uppskatta hans filmer? Cabin Fever är otroligt töntig, men rolig och om man vill rätt skrämmande. Den känns på många sätt som första filmen gjord i standardformat 1A. Hostel tar en helt annan vändning och var väldigt bra som - vad jag skulle vilja kalla, konspirationsskräck. Jag tror möligtvis att den kanske förstärks om man är amerikan. För övanlighetens skull så är det dessutom främst det manliga könet som får stryk och jagas för att dödas. Dessutom är kvinnor med som otroligt kalla varelser. När han sedan gör Hostel Part ll känns det som att han växer många storlekar och tar hela historien till en annan nivå. Han har helt enkelt nått en ny manusmognad. I de inledande oblodiga scenerna spelar han skickligt på inre rädslor hos den som är lätt konspiratorisk. Han gör dessutom de kvinnor som står i centrum för berättandet så pass nyanserade att till och med jag kan känna att de är mer 3D än 2D. Visuellt tar han två steg upp i rang också, i delar är HP2 vacker. Jag har tänkt på det en del eftersom när jag ser dessa filmer så gillar jag dem rätt mycket, men det känns aldrig som att jag träffar på någon som delar samma "jaaaaa"-känsla över hans tre filmer. Är jag helt ensam om att verkligen bli mäkta imponerad av Eli Roth? För utöver de filmer jag ser, när jag bläddrar vidare till extramaterial och tittar på det, så märker jag en filmskapare som förutom att berätta historier som är otäcka dessutom har en otrolig kunskap. När han berättar om det han kan så gör han det så bra att det kan engagera. Det kan väl inte vara så att jag är så lättköpt att bara för att "Tarantino presenterar" så gillar jag något? För jag vet med mig att jag inte är helkär i Jackie Brown, vilken är gjord av QT. Vad är din syn på Eli Roth och hans filmer? 0 Quote
Spartacus Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Har inte sett Cabin Fever (än). Men jag gillade Hostel-filmerna. Perfekta popcorn-filmer om du frågar mig. Inga märkvärdiga filmer men det funkar ju helt klart att kolla på. 0 Quote
Jawo Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Har bara sett Cabin Fever och jag förstod aldrig riktigt den filmen. Inte tillräckligt oseriös för att vara en komedi men inte läskig överhuvudtaget, så skräck skulle jag inte heller vilja kalla den för. Det fördomsfulla rasist skämtet i början och slutet var dock riktigt roligt. 0 Quote
Rabies Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Cabin fever kommer jag inte ens ihåg så den kan inte ha varit så bra. Hostel gillade jag, det va skön stämning på den. Hostel 2 ska jag se snart och har stora förväntningar på den. Får hoppas att den är ett mästerverk. 0 Quote
Recommended Posts