Gå till innehåll

Mutant Chronicles


klas persson

Recommended Posts

En film baserat på spelet Mutant Chronicles är i postproduktion just nu. Spelet är så vitt jag förstår en rak utveckling av rollspelet Mutant som man spelade på åttiotalet. Alltså en film baserat på ett svenskt spel, vilket ju är rätt fränt. Sen vet jag inte om filmen ser så där supergrym ut, men vem vet. Vad det verkar så är utvecklarna av rollspelet med och producerar också. Deras VD står iaf med som executive producer i IMDBlistan.

 

Paradox äger också rättigheterna till Conan, som det finns två filmer i produktion av enligt imdb. En animerad vad det verkar. Också svenskägda rättigheter även om han ju inte är skriven av en svensk.

Länk till kommentar
Share on other sites

En film baserat på spelet Mutant Chronicles är i postproduktion just nu. Spelet är så vitt jag förstår en rak utveckling av rollspelet Mutant som man spelade på åttiotalet...

 

Om det är baserat på just Mutant Chronicles så blir det ett rymdäventyr med stora monster och soldater med VÄLDIGT stora rustningar och VÄLDIGT stora vapen. Det är en svensk variant på det amrikanska spelet Space Hulk, som i sin tur är en utvecklig av Warhammer 40K, där Space Marines (oftast Ultramarines, de blåa) slåss mot Tyranids (alien- liknande monster)

 

Så, nu fick jag vara lite nördig och ja, jag spelade en hel del rollspel under slutet av 80- och hela 90-talet. :)

 

edit:

Spelet

Länk till kommentar
Share on other sites

JAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! JAAAAAAAAA!!!!! JAG ÄLSKADE DET SPELET!!!!!!!!!!!!!! ........ Vänta lite........ "damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn, damn,"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ville göra den filmen.

 

vänta... vänta... vänta... här kommer gråtet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det är baserat på just Mutant Chronicles så blir det ett rymdäventyr med stora monster och soldater med VÄLDIGT stora rustningar och VÄLDIGT stora vapen. Det är en svensk variant på det amrikanska spelet Space Hulk, som i sin tur är en utvecklig av Warhammer 40K, där Space Marines (oftast Ultramarines, de blåa) slåss mot Tyranids (alien- liknande monster)

 

Huh? Vad har du fått det ifrån?

Mutant & dess uppföljare, även Chronicles utspelar sig oftast på planeter, gärna den 10:e (som enligt sagan absolut finns därute & är beboelig), & har inte jack med Warhammer att göra, varesig i miljö eller utrustning/rustning.

Har inte hört ordet Tyranids förut, i Space Hulk slogs man ju mot Genestealers?

 

Spelade aldrig Warhammer eller 40K as such, är dock erfaren av det steget under mångårig spelare eftersom kretsarna jag ungicks med på den tiden i stort sett levde för allt sånt, men väldigt mycket Space Marine (utveckling av gamla Epic) blev det (Min armé var Marines, av en grön chapter som kallades Razormarines) :-D

Länk till kommentar
Share on other sites

Huh? Vad har du fått det ifrån?

Mutant & dess uppföljare, även Chronicles utspelar sig oftast på planeter, gärna den 10:e (som enligt sagan absolut finns därute & är beboelig), & har inte jack med Warhammer att göra, varesig i miljö eller utrustning/rustning.

 

Mutant Chronicles är väll endå en uppföljninig på Mutant R.Y.M.D och där man "tog" bort själva "spelamdet" och gjorde det till ett "shot 'em up"-spel (Jag spelade inte MC så mycket men det blev en hel del R.Y.M.D). Fast i stället för att slåss mot ett typ av alienliknande monster så var det mot Chaos (stora konstiga monster från "hellvetet") man slock mot, eller?

 

Har inte hört ordet Tyranids förut, i Space Hulk slogs man ju mot Genestealers?

 

Det är helt riktigt att man slogs mot Genestealers i Space Hulk, men om du hade spelat 40K så hade du vetat att Genestealers är en av "raserna" i Tyranides. ;)

 

edit:

klicka på länken i min förra postning så ser du vad det står om spelet på Wiki (och det är min uppfattning med)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...