jepser Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Hej! Detta är en film gjord med lite stop motion och lite annat. Den "handlar" om en tågolycka... Mvh Jesper:) Ps. Ja, jag vet att flygande-helicopterscenerna blev urusla.... ;) 0 Citera
Anarchos Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Hehe, det där fick mig att tänka på de gången då jag åkte tåg & vi körde 2 får. Haha fan va kul det var! Förövrigt var filmen helt ok gjord, lite seg bara. 0 Citera
Team_fagott Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Hehe, det där fick mig att tänka på de gången då jag åkte tåg & vi körde 2 får. Haha fan va kul det var! Förövrigt var filmen helt ok gjord, lite seg bara. NU blir jag orolig. Var körde du fåren sa du :l ? 0 Citera
Anarchos Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Hoppsan hoppsan. Nu blev det visst lite fel, hehu! Jag menade att tåget körde på två får. :D 0 Citera
Team_fagott Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Jag tyckte faktiskt att den var fin på något vis. Men textrutorna förstörde faktiskt mer än dom gjorde nytta. Allt som stod visades ju sekunden senare iaf. Vad är poängen med att skapa ett ultimat antiklimax? Textrutor anvädes ju faktiskt fram till 1920 ungefär. Klippnigen, framförallt ljudet var verkligen ingen höjdare. Men du har berättargjädjen och känslan. En dag i redigeringen och det kan bli fina fisken 0 Citera
Octavianus Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 håller med om textrutorna, helt värdelösa. Ett problem som jag märkt många nybörjare gör, är att berätta exakt vad som händer, det är det bilderna är till för. Speciellt där med hellikoptern tokidiotiskt att skriva "nu några bilder från helikoptern" det fattar man. 0 Citera
Team_fagott Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 håller med om textrutorna, helt värdelösa. Ett problem som jag märkt många nybörjare gör, är att berätta exakt vad som händer, det är det bilderna är till för. Speciellt där med hellikoptern tokidiotiskt att skriva "nu några bilder från helikoptern" det fattar man. Hade det inte varit för den texten skulle jag trott att bilderna föreställde en ost som skjuter heroin. 0 Citera
Octavianus Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Hade det inte varit för den texten skulle jag trott att bilderna föreställde en ost som skjuter heroin. jo, det är klart, en rätt vanlig misstolkning, vid filken film som hellst som inte har textrutor. Fast är man väl medveten om det problemet (som dom flesta ändå är?) så är det nog inga problem att ta bort textrutorna Fast iofs, blinda ska ju också ha en chans att hänga med, jag menar dom ser ju inte bilderna, så det är ju bra med en text som säger vad som händer. 0 Citera
Team_fagott Postad 18 oktober 2007 Postad 18 oktober 2007 jo, det är klart, en rätt vanlig misstolkning, vid filken film som hellst som inte har textrutor. Fast är man väl medveten om det problemet (som dom flesta ändå är?) så är det nog inga problem att ta bort textrutorna Fast iofs, blinda ska ju också ha en chans att hänga med, jag menar dom ser ju inte bilderna, så det är ju bra med en text som säger vad som händer. :e haha 0 Citera
Nicke_92 Postad 18 oktober 2007 Postad 18 oktober 2007 förutom slutet var den inte bra alls, blev väldigt irriterad på "disch-donk-kaaah" ljudet när sakerna flyttades hackigt. slutet var som sagt riktigt nice, då syftar jag på "explosionstexterna" 0 Citera
jernby film Postad 25 november 2007 Postad 25 november 2007 Det här var ju riktigt kul att se. Du har talang och vilja, ger inte upp så lätt ;) Att inte ge upp utan bara göra stopmotion med effekter tyder på att du kan gå långt. Bra ;) ;) /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.