Pace Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Just nu öppnas forumet i ett nytt fönster om du befinner dig på subdomänen www.voodoofilm.org. Dock inte om du redan är på forumets subdomän, forum.voodoofilm.org. Anledningen till detta är rent juridisk eftersom www.voodoofilm.org genomgår registrering av databas med utgivningsbevis. Det innebär att Voodoo Film kommer att bli grundlagsskyddad med mig som ansvarig utgivare. Man kan säga att Voodoo Film blir en riktig tidning med ett myndighetsbevis som intygar densamma. Däremot omfattas inte forumet av grundlagsskyddet och måste separeras tydligt från resten av webbplatsen. Radio- och TV-verket rekommenderar att man öppnar i ett nytt fönster eller har en olikartad design. Jag kommer att lösa det på ett smidigare sätt senare som enbart innebär en utseendeförändring, och inte en irriterande, ändock funktionell, ändring som vi har i dagsläget. Ni som surfar med Firefox kan dessutom ställa in er webbläsare att öppna nya fönster i samma tab om ni önskar. Kolla vidare i hjälpen hur ni gör. 0 Quote
carbe Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Detta låter bra. Kommer det att bli en helt ny design på forumet? Jag skulle bara vilja påpeka till alla IE-användare, att man i v.7 även kan använda tabbar. 0 Quote
Pace Posted October 16, 2007 Author Posted October 16, 2007 Nej, små förändringar i forumet. Ja, större förändringar på resten av webbplatsen. Nej, jag tänker inte berätta när det blir. Nej, jag tänker inte berätta vad ändringarna blir i detalj. 0 Quote
Nicke_92 Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Detta låter bra. Kommer det att bli en helt ny design på forumet? Jag skulle bara vilja påpeka till alla IE-användare, att man i v.7 även kan använda tabbar. om det är flikar du menar(?!) så hatar jag sådana.... irriterande saker som man glömmer bort att stänga. 0 Quote
carbe Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Haha, jag instämmer faktiskt med dig. :) 0 Quote
Pace Posted October 24, 2007 Author Posted October 24, 2007 Forumet öppnas inte i ett nytt fönster längre. Däremot har övriga webbplatsen en ny layout. Läs mer i nyheten: Voodoo Film blir mer lik en tidning. Forumet kommer också att uppdateras efterhand. Se detaljer i inlägg tre. 0 Quote
carbe Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Den nya designen var rätt snygg, faktiskt. :) 0 Quote
Octavianus Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 plus i kanten för den nya designen, va mkt snyggare än den förra. Ser lite mer proffsig ut. Snyggt. 0 Quote
carbe Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Fast för att vara lite kritisk måste jag påstå att den nya designen ser en smula kladdig ut. Massa olika färger som inte riktigt passar ihop, sakerna ligger i oordning huller om buller. 0 Quote
precision motion Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Jag tycker det är mycket snyggare, skulle kunna tänka mig att man hade samma toning på rubrik färgrutan som på meny färgrutan. 0 Quote
Recommended Posts