Gå till innehåll

Förslag på titel till skräck/thrillerfilm


Mr Orange

Recommended Posts

Hejsan, jag har kommit på en (tillsammans med min vän) liten synopsis till en film;

 

En ensam gammal man har bosatt sig i en gammal stuga ute på landet. Hans barnbarn ringer en dag och frågar om han/hon får ta med några kompisar och ha en liten fest ute i huset. Morfarn säger ja, och barnen kommer. det blir ett hejdundrade liv och morfarn håller sig lite undan men tittar in då och då. en full kompis till barnbarnet kommer fram och har fått höra att morfarn varit med i kriget, barnbarnet har varnat att morfarn är känslig när det gäller det området, men kompisen börjar ändå. hon snackar på och provocerar morfarn med massor, till slut får morfarn nog av press och minnen, så han går ut och skakar av sig, han får massor med flashbacks och blir mer och mer stressad och upphetsad, han går in i ett skjul till slut fullt med olika verktyg och vapen, han börjar då på grund av alla flashbacks och sitt hat mot dagens ungdom(eftersom de själva inte har någon respekt för de äldre, och att de aldrig sett krig med egna ögon och tror att livet är enkelt) gå ett rampage bland alla människor i stugan, vissa hinner fly, men dessa letar morfarn upp och terminerar.

 

 

Så, vad tycker ni? och vad skulle passa som namn? (DET SKA VARA EN FILM PÅ ENGELSKA)

Länk till kommentar
Share on other sites

Förlåt har inga namnbidrag:/ Men tänkte bara säga att jag gillade synopsiset.

 

Men det finns ett men:) Hur ska gamla morfar kunna jaga ikapp dom snabba ungdomarna? ser inte så trovärdigt ut om morfar kan springa ikapp tjugoåriga(eller hur gammla dom nu ska vara) ungdomar;)

 

Men annars låter det som en bra ide!

 

 

PS: gillade också kids these days

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man gör den lite parodi aktig, typ splatter komedi tror jag den skulle gå igenom riktigt ordentligt, ursäkta om jag säger det för jag såg synopsen som lite smått oseriös, kan vara jag som missuppfattat. Men vem har ett skjul fullt me vapen tillex ? XD

 

Jag gillade den i vikefall, låter som nåt jag själv skulle kunna hitta på ^^

 

Kommer inte på nåra namn förslag tyvärr,

Länk till kommentar
Share on other sites

"Gammelsmurfen dampar"

"Gallrande Löständer"

"Gissa vem som blivit arg"

"Hey Kenny Starfighter, där är en arg gubbe där borta"

"60+are och fortfarande aggressiv"

"God Eftermiddag tyvärr blir det ingen God Kväll"

"Jag är senil, men jag kommer fortfarande ihåg"

"Vad var det nu jag skulle göra"

"Mannen på rullatorn"

"Snattaren på ICA på 50-talet är nu Jason Voorhees kopia"

"Mannen som innan jobbade på posten"

"En man med kass tarm, kass motorik, kass hy men med ett bra minne"

"The Old Voorhees"

 

Bah... bara några förslag ;). Men as you say: A bad plot deserves a bad title.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...