Jump to content

Trailer - Maffia filmen

Link

Vad tycker ni om filmen?  

13 members have voted

1. 1. Vad tycker ni om filmen?

Recommended Posts

Hej!

Det är mitt första inlägg i forumet.

Jag är döva och har teckenspråk som första språk och svenska som andra språk, därför har jag lite svårt med svenska språket men hoppas ni förstår mig ändå bra som det ska :)

Här publicerar jag en film som vi gjorde och det är typ "trailer" och skulle vilja ha kommenterar och kritik angående filmen. Jag vet att ljudet saknas i filmen men det är på grund av att vi är döva.

Filmens färger var helt annorlunda på grund av det är en dröm-effekt och det ska vara helt annorlunda jämnför med andra filmer.

Filmen hittar ni här: http://www.mickesundberg.com/portfolj/dv/maffiadream/maffiadreameffect.zip

Codec: SVCD

Höga kontraster där :) .. men det kanske är så i drömmar.

ganska snyggt klippt, man får ju lite ljud trots allt när det blinkar så där ;) hittar på lite egna ljud.

Sen så bör du De-Interlacera om du ska visa den på en proggresiv skärm. (dvs dator monitorn)

Höga kontraster är på grund av drömeffekt.

Det är inte lätt för oss att hitta på lite egna ljud eftersom vi inte hör själv hur ljud låter :) De-Interlacera, är det inte Field Order: None (progressive scan)?

Visst, kanske någon här som är villig och hjälper till med ljudet?

Jo vi döva känner vibrationer men inte hur ljud låter, eller är det så här: bra vibrationer då är det bra ljud också? skulle inte tro det :)

Dv-kamerans mikro? Har ni en mikrovågsugn i er kamera, fett coolt... :)

Nejmen allvarligt, den duger för att spela in om ni ändå bara ska streama den på internet, men bäst är ju att spela in ljudeffekter med en MD eller en DAT. med en extern mic.

• 3 weeks later...

Visst coolt med microvågsugn i kameran :) nämen, vi ska göra hela filmen först sen ska vi kolla med någon som kan hjälpa till med ljud :) Någon här som är villigt att hjälpa till så det är bara att hör av sig.

5 personer som har röstat (sådär) är det på grund av ljud?

De-Interlacera, är det inte Field Order: None (progressive scan)? Eller så kan någon här förklara hur man de-interlacera en film?