Link Posted June 20, 2004 Share Posted June 20, 2004 Hej! Det är mitt första inlägg i forumet. Jag är döva och har teckenspråk som första språk och svenska som andra språk, därför har jag lite svårt med svenska språket men hoppas ni förstår mig ändå bra som det ska :) Här publicerar jag en film som vi gjorde och det är typ "trailer" och skulle vilja ha kommenterar och kritik angående filmen. Jag vet att ljudet saknas i filmen men det är på grund av att vi är döva. Filmens färger var helt annorlunda på grund av det är en dröm-effekt och det ska vara helt annorlunda jämnför med andra filmer. Filmen hittar ni här: http://www.mickesundberg.com/portfolj/dv/maffiadream/maffiadreameffect.zip Codec: SVCD 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 20, 2004 Share Posted June 20, 2004 Höga kontraster där :) .. men det kanske är så i drömmar. ganska snyggt klippt, man får ju lite ljud trots allt när det blinkar så där ;) hittar på lite egna ljud. Sen så bör du De-Interlacera om du ska visa den på en proggresiv skärm. (dvs dator monitorn) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Link Posted June 21, 2004 Author Share Posted June 21, 2004 Höga kontraster är på grund av drömeffekt. Det är inte lätt för oss att hitta på lite egna ljud eftersom vi inte hör själv hur ljud låter :) De-Interlacera, är det inte Field Order: None (progressive scan)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted June 21, 2004 Share Posted June 21, 2004 ni skulle kunna engagera en kille som inte är döv som kan kolla på filmen och fixa ljudet. Om ni nu vill det dvs. Annars kan ni ju nischa er och skapa film för döva, det vore coolt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted June 22, 2004 Share Posted June 22, 2004 Ni känner väl ljudvibrationer? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Link Posted June 22, 2004 Author Share Posted June 22, 2004 Visst, kanske någon här som är villig och hjälper till med ljudet? Jo vi döva känner vibrationer men inte hur ljud låter, eller är det så här: bra vibrationer då är det bra ljud också? skulle inte tro det :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Neeh men skapa mkt ljud till säg skott eller explosioner så får ni vibrationer, och därav en extra dimension. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Link Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 Okej, duger det med DV-kameran mikro att spela in ljud osv? Vad som är viktigaste när man ska spela in ett ljud? något tips så vi kan testa.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Dv-kamerans mikro? Har ni en mikrovågsugn i er kamera, fett coolt... :) Nejmen allvarligt, den duger för att spela in om ni ändå bara ska streama den på internet, men bäst är ju att spela in ljudeffekter med en MD eller en DAT. med en extern mic. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 men det bästa är nog att fixa en ljudkille som hör :D faktiskt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Link Posted July 9, 2004 Author Share Posted July 9, 2004 Visst coolt med microvågsugn i kameran :) nämen, vi ska göra hela filmen först sen ska vi kolla med någon som kan hjälpa till med ljud :) Någon här som är villigt att hjälpa till så det är bara att hör av sig. 5 personer som har röstat (sådär) är det på grund av ljud? De-Interlacera, är det inte Field Order: None (progressive scan)? Eller så kan någon här förklara hur man de-interlacera en film? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts