Gå till innehåll

Ljud drivrutiner till Windows XP


carbe

Recommended Posts

Men det har vi ju sagt. Det du behöver finns på datortillverkarens hemsida!

 

Vi tar det från början:

Det normala är att man fixar ALLT det man behöver för en installation och lägger det på en cd. Naturligtvis är det bäst att ha originalskivorna.

 

1. Installera XP.

2. Installera moderkortsdrivrutiner.

3. Installera grafikkort,,ljudkort, nätverk, USB osv

4. Kör Windows update. Kör windows uppdate igen osv.

5. Installera övrig programvara.

 

Det som ska installeras som är specifikt för din dator finns under punkt 2 & 3. Det är även det som ligger på originalskivan. Den är ofta konstruerad så att den installerar allt i rätt ordning. Eftersom du inte har den så måste du ladda ner filerna en och en (från fujitsu/siemens hemsida) och installera dem manuellt i RÄTT ordning för att få datorn att fungera.

 

Gör man rätt och man vet vad man gör så är det inte så svårt fast om man installerar i fel ordning så kan det vara bäst att börja om från början.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan man tycka.

Fast hur många skulle laga sin trasiga TV, microvågsugn, Bil, varmvattenberedare osv?

 

Det finns duktiga reparatörer och en massa info på nätet. Ingenting är hopplöst. Det gäller att inse sin egen begränsning eller gilla läget när det skiter sig pga handhavandefel.

 

Eller spara originalskivorna... ;)

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast hur många skulle laga sin trasiga TV, microvågsugn,

 

Kul att du nämner det. Är utbildad elektriker, så jag har petat och felsökt en del i mina och kompisars micros, videos och tv-apparater. Fått en del att funka också. ;) (Inte sällan är felet väldigt "enkelt")

 

Men datorer däremot... Brrr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Näe, carbe. Nu börjar till och med mitt tålamod tryta. Hur tusan hittade du ljudkortets drivrutiner i så fall? Jag har pekat ut en länk åt dig, bett dig om att PMa serienummret och sen ställer du frågor rakt ut i luften som får mig att misstänka att du sket i vad jag skrev. Som jag sa, ladda ner en drivrutin från varje sektion som jag listat och installera dem i den ordning jag redan sagt, så finns det chans att det kanske lyckas. Nu tror jag inte det nånsin kommer att lyckas.

 

Ta datorn till datorverkstaden och lämna in den där. Hämta datorn en vecka senare och betala i kassan.

Länk till kommentar
Share on other sites

På't igen när du är hos pappa. Men, carbe. Jag har ett råd som jag ger min barn då och då. Var gärna envis, det lär man sig mycket på. Men var inte arrogant. Svalor flyger inte in genom munnen av sig själv. Man måste kämpa för sina framgångar, om det så är saker som att installera drivrutiner. Om man tar sig tid, läsa och prova så kommer du att bli fena på drivrutiner och kan hjälpa dina kompisar iframtiden. Men just nu tycker jag det verkar som du förväntar dig att du skall få ljud genom att klicka på en knapp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...