Jump to content

Halo 3

Anhool

Recommended Posts

Ja alla forum har ju en Halo3-tråd så det ska vi ha också. Kan tänka mig att det inte är så många som har xbox360 här men ändå... Jag har aldrig varit något gigantiskt fan av Halo-serien(inte fps på konsoll heller) men efter att ha spelat igenom 3an har jag ändrat mig. Det är nog ett av de bästa fpsen någonsin. Helt klart i Half-Lifes klass. Så storslaget och härligt Hollywoodigt. Pampig musik, härlig och småcorny story, helt okej grafik, coopläge. Sen att det sålt så otroligt bra är ju trevligt för spelbranschen också.

Så, kom fram spelnördar, berätta vad ni tyckte! Jag vet att det finns några!

Har inte lirat Halo 3 - än. Men som du säger, Halo är ju fps-spelen som verkligen visat att det funkar att spela på konsol helt klart.

Min polare dock, som är en hyfsad Xbox-fanboy har i alla fall inte hört av sig sen Halo 3 släpptes så jag räknar med att det är jävligt bra :)

Kan ju också varit för att jag inte hade speciellt höga förväntningar som jag blev så positivt överraskad. Trodde att det skulle vara som ettan och tvåan. De är inte på något sätt dåliga spel men det kändes inte som om att de hade så mycket att sätta emot ett pc-fps.

Ser i alla fall fram emot Peter Jacksons hemliga projekt tillsammans med Bungie. Inte Halo-filmen, helt andra grejer!

fps hade en storhets tid på nintendo 64 tiden med golden eye och perfect dark av rareware. sen kom gamecube och playstation och xbox. inget spel kunde komma upp i samma kaliber. inan halo. 1 och 2. det kom och förändrade spelvärlden. spelade aldrig campanjen, men multiplaer en hel del. och en av anledningarna till att jag köpte xbox360 för snart två år sedan vid realsen var för att bungie jobbade på en uppföljare. halo3

spelet är här nu. det är grymt. det är ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.. Det är ett perfektionerat spelkoncept, som utvecklats ännu en gång. med en helt ny ljudmotor som får andra spel att blekna, dessutom ubergrym musik. nästa generations grafik. ett storslaget äventyr som hämtat från hollywood. underbar värld, monster vapen bilar allt!

Men där spelet verkligen gör sig till rätta., multiplayer.. . det är först nu man börjar se skymten av något som microsoft pratade så varmt om vid releasen. matchmaking. aldrig, och jag menar det aldrig har jag hamnat i en ojämn match. precis som golf får man ett handikapp beroende på hur bra men spelar, kan höjas och sänkas beroende på hur bra man kör helt enkelt. och det letar reda på folk som är snarlika. helt underbara marcher, och spellägena går att ställa in precis hur mycket som helst.. och banorna är några av de bäst designade någonsin. sen forge, kamera replays och alla vänner online samtidigt som lirar.

nej, det är det bästa spelet just nu och en lång tid framöver. bara musiken i menyerna är så bra att man dröjer kvar en stund bara för att få höra lite mer. med 8 kompisar på xbox live som kömpar mot amerikanarna kan det inte gå fel. på så många sätt revolutionerande.

och så många som köpt spelet. slutsålt i tex, sverige, japn usa. och vid releasen som många säkert läst, största underhållningsmediet som släppts i usa genom tiderna.

ni som inte orkade läsa. köp halo3 och börja lira. :)

fps hade en storhets tid på nintendo 64 tiden med golden eye och perfect dark av rareware. sen kom gamecube och playstation och xbox. inget spel kunde komma upp i samma kaliber. inan halo. 1 och 2. det kom och förändrade spelvärlden. spelade aldrig campanjen, men multiplaer en hel del. och en av anledningarna till att jag köpte xbox360 för snart två år sedan vid realsen var för att bungie jobbade på en uppföljare. halo3

spelet är här nu. det är grymt. det är ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.. Det är ett perfektionerat spelkoncept, som utvecklats ännu en gång. med en helt ny ljudmotor som får andra spel att blekna, dessutom ubergrym musik. nästa generations grafik. ett storslaget äventyr som hämtat från hollywood. underbar värld, monster vapen bilar allt!

Men där spelet verkligen gör sig till rätta., multiplayer.. . det är först nu man börjar se skymten av något som microsoft pratade så varmt om vid releasen. matchmaking. aldrig, och jag menar det aldrig har jag hamnat i en ojämn match. precis som golf får man ett handikapp beroende på hur bra men spelar, kan höjas och sänkas beroende på hur bra man kör helt enkelt. och det letar reda på folk som är snarlika. helt underbara marcher, och spellägena går att ställa in precis hur mycket som helst.. och banorna är några av de bäst designade någonsin. sen forge, kamera replays och alla vänner online samtidigt som lirar.

nej, det är det bästa spelet just nu och en lång tid framöver. bara musiken i menyerna är så bra att man dröjer kvar en stund bara för att få höra lite mer. med 8 kompisar på xbox live som kömpar mot amerikanarna kan det inte gå fel. på så många sätt revolutionerande.

och så många som köpt spelet. slutsålt i tex, sverige, japn usa. och vid releasen som många säkert läst, största underhållningsmediet som släppts i usa genom tiderna.

ni som inte orkade läsa. köp halo3 och börja lira. :)

Jag orkade läsa... Två ord: Oblivion Rules! halo sucks! Enough said... (jag förstår att alla inte tycker som jag, och har rätt att tro som de vill, däremot hävdar jag att en människa som jag inte på något sett kan ha fel.)

Men ja, jämför ett light-rollspel med ett tungt fps. Jättebra jämförelse. Jag tycker också att Oblivion är helt okej men det har INGET med Halo 3 att göra. Två helt olika genrer. Jag blir lite avtänd när alla NCPer springer runt och drar samma kommentarer till sig själva dygnet runt. Ska ge de dig några bra anledningar till varför Halo-serien är så bra men inte nu, bussen går om 10 minuter.

Men ja, jämför ett light-rollspel med ett tungt fps. Jättebra jämförelse. Jag tycker också att Oblivion är helt okej men det har INGET med Halo 3 att göra. Två helt olika genrer. Jag blir lite avtänd när alla NCPer springer runt och drar samma kommentarer till sig själva dygnet runt. Ska ge de dig några bra anledningar till varför Halo-serien är så bra men inte nu, bussen går om 10 minuter.

jag är medveten om att tes4 oblivion är helt annorlunda mot h3 men halo är bara ett grymt ointressant spel.

• 2 weeks later...

Jag är ett Halo-fan men kör knappt något multiplayer alls, mest kampanjen. Har kört igenom ettan och tvåan coop med en polare hur många gånger som hellst och visst trean är råbra, men den nådde inte riktigt upp till förväntningarna som i och för sig var skyhöga. Saknar lite av kämpandet man hade i både ettan och tvåan mot elitesen som man inte får i trean bland annat, nu är det mest ett "spring rakt på å skjut"-slaktande. Riktigt lyft att kunna köra 4 st över nätet kampanjen dock, sen håller jag inte riktigt med om att det passar som ctf-lir etc då det känns bra segt när man kört endel UT99 på pc i sina dar.

Hoppas dock det blir en film, såg ett klipp från något som skulle vara reklam för hur en film skulle kunna se ut och det såg råhäftigt ut, orkar dock inte leta upp det nu men har det i nån history på en annan dator.

Att jämföra oblivion med halo är som någon annan sa meningslöst, två helt olika spel och vänder sig till olika typer av spelare. Jag har oblivion också och gillar det skarpt, men är mer som en skön film man kan styra själv och sjunka in i och slölira. Att det inte är multiplayerstöd i en så stor värld känns dock lite konstigt.

I övrigt blir det mest Guitar Hero 2 för min del på spexboxen, vågar inte gissa hur många timmar jag lagt ner på det spelet, tröttnar tydligen aldrig heller :)

fps hade en storhets tid på nintendo 64 tiden med golden eye och perfect dark av rareware.

Skulle vara fps på konsoll då möjligtvis. Men inte ens det är sant någonstans. Handlar inte om tycke om smak, utan det är ren okunskap.

med en helt ny ljudmotor som får andra spel att blekna

Det märks att du inte spelar så mycket. Speciellt inte pc-spel.

ett storslaget äventyr som hämtat från hollywood. underbar värld, monster vapen bilar allt!

Hollywood filmer brukar vara mycket bättre presenterade än Halo serien. Cutscenes, karaktärer och liknande är ganska dåligt i halo faktiskt. Stämning osv har dom lyckats med, men serien känns ändå lite halv b.

på så många sätt revolutionerande.
Kanske kan tyckas revolutionerande om man inte har spelat så mycket annat.

slutsålt i tex, sverige, japn usa.

Vet inte hur det är i usa, men i sverige är det inte jätte svårt att hitta ett ex. I japan tror jag inte alls att det har varit slutsålt, i så fall har dom släppt sjukt lite exemplar där då 360 säljer sämre än allt där.

största underhållningsmediet som släppts i usa genom tiderna.
Beror lite granna på hur man ser på saken. Inte i närheten när det gäller antal människor, men däremot störst när det gäller pengar. Kan ju inte varit jätte svårt dock när spelet kostar mellan 60-150 dollar. Då behöver man inte sälja jätte många.

Och efter den sjuka mängd reklam som slängts på spelet så lär väl microsoft inte tjänat så mycket som man kanske först kan tro.

Cutscenes, karaktärer och liknande är ganska dåligt i halo faktiskt. Stämning osv har dom lyckats med, men serien känns ändå lite halv b.

Klart det känns b men det är forfarande så jävla medryckande... Jag känner för Master Chief och mänskligheten när jag spelar. Lyckas ett spel med det så tycker jag utvecklarna gjort ett bra jobb. Men ja, utan musiken och mellansekvenserna så skulle det bara vara random konsollpangare. Multiplayer tycker jag är rätt tråkigt. Är man van vid schysta PC-spel så känns det lite tamt. Men det är dock väldigt kul att spela med en kompis split screen över Live, tex. 2on2.

Klart det känns b men det är forfarande så jävla medryckande... Jag känner för Master Chief och mänskligheten när jag spelar. Lyckas ett spel med det så tycker jag utvecklarna gjort ett bra jobb. Men ja, utan musiken och mellansekvenserna så skulle det bara vara random konsollpangare. Multiplayer tycker jag är rätt tråkigt. Är man van vid schysta PC-spel så känns det lite tamt. Men det är dock väldigt kul att spela med en kompis split screen över Live, tex. 2on2.

Mellansekvenserna håller inte måttet tycker jag. Inte om man spelat tex Metal Gear Solid.

Master Chief tycker jag är en av dom fånigaste spelkaraktärer som finns.

Spelen är fortfarande bra, men förstår inte hur folk kan höjda dom till skyarna.