Gå till innehåll

Avid Xpress Pro: Värt att köpa


idge

Recommended Posts

80% av alla i hollywood använder Avid Pro.. bra att kunna om man vill komma in i branchen. + Möjligheterna att redigera flexibelt över nätverk är väll en utav anledningarna det är så populärt.

 

Mojo hårdvaru redigering: Mojo är en liten maskin man kopplar in som öppnar upp helt nya världar, starkaste real-tids redigering som finns. Kostar skjortan dock.

 

Finns massor med proffsiga verktyg som förenklar stora produktioner (auto multicam o massa shit) men för små produktioner är det nog det mest onödigaste man kan köpa. Med tanke på den summa pengar det kostar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hollywood använder snarast svindyra Avid Media Composer system för x antal miljoner. Avid Xpress Pro är snarast tänkt för "event-video", industrivideos, osv. Ungefär samma målgrupp som Adobe vill komma åt med Premiere Pro.

 

Jag har kört båda systemen men håller mig till Premiere Pro i dagsläget. PP är billigare och lite mer allomfattande, bättre stöd för ljudredigering och integration med andra Adobe program gör det lite smidigare.

 

Avid Xpress Pro är inget dåligt program men jag tycker man får mer för pengarna i PPro.

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro funkar till allt. Det är en slags lagom variant som har lite för amtören i sej men också en hel del för proffset. På grund av det låga priset skulle jag välja Premiere där man får en hel drös med funktioner för i stort sett ingenting vad det gäller pengar.

 

Och förlåt att jag säjer detta som alla säjer när någon ska börja redigera, men ladda ner Avid Free DV och testa hur Avids interface funkar. Sen att Hollywood använder det behöver inte betyda att det är bättre än andra program då en hel del andra filmteam väljer att redigera i helt andra system.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...