Jump to content

Även Du Brutus? (12:00)

Mister

Recommended Posts

ÄVEN DU BRUTUS?

http://www.gothenstudios.se/bilder/voodoo1.jpghttp://www.gothenstudios.se/bilder/voodoo2.jpghttp://www.gothenstudios.se/bilder/voodoo3.jpg

Produktionsår: Februari, Juni och Augusti 2007

Speltid: 12:04 minuter

Storlek: 66,7mb (streamas)

Filformat: windowsmediaplayer

Handling

Markus ska på fest men blir i sista sekund utesluten av sin vän Gustav. Dagen efter är han sjuk och måste stanna hemma. Sjuk och ensam hemsöks han utav tankar kring sin ensamhet.

SE FILMEN

http://www.gothenstudios.se/film/brutus.wmv

FILMENS SIDA

http://www.gothenstudios.se/brutus.html

Intressant film, något långsam och inte så dramatisk som det kanske kunde blivit tyvärr. Jag gillade hur ni löste msn-konversationen.

Lite störningar och brus i ljudet som bör kunna redigeras bort också.

Sen har jag en kommentar på titeln, om ni syftar till "Et tu, Brute?" brukar den vanligaste svenska översättningen vara "Även du min brutus"? (en titel som förövrigt använts i en film här på Voodoo förut.)

Kan man historien bakom varför julius sa så, så vet man också att översättningen är helt korrekt. kan naturligtvis översätta på flera sätt.

Intressant film, något långsam och inte så dramatisk som det kanske kunde blivit tyvärr. Jag gillade hur ni löste msn-konversationen.

Lite störningar och brus i ljudet som bör kunna redigeras bort också.

Sen har jag en kommentar på titeln, om ni syftar till "Et tu, Brute?" brukar den vanligaste svenska översättningen vara "Även du min brutus"? (en titel som förövrigt använts i en film här på Voodoo förut.)

Jag fattar mig inte på min dator, varför öppnas alla filer i fucking winamp, på sånna här ställen där man inte kan välja vilken spelar man vill spela upp det i. Hittar inte hur man ställer in så att alla format ska spelas upp i t ex vlc. Blir galen.

Jag fattar mig inte på min dator, varför öppnas alla filer i fucking winamp, på sånna här ställen där man inte kan välja vilken spelar man vill spela upp det i. Hittar inte hur man ställer in så att alla format ska spelas upp i t ex vlc. Blir galen.

Högerklicka på filen och välj öppna med...

Välj program i listan eller välj bläddra. Kryssa i öppna alltid dessa filer med...

/KN

den vanligaste svenska översättningen vara "Även du min brutus"? quote]

det reagerade jag också direkt på när jag såg titeln på filmen!

vidare kommentar kommer imorgon, då jag inte har tid att titta igenom filmen idag, så jag redigerar inlägget imorgon alltså, och hoppas på att det inte räknas allt för offtopic att skriva endast detta.

den vanligaste svenska översättningen vara "Även du min brutus"? quote]

det reagerade jag också direkt på när jag såg titeln på filmen!

vidare kommentar kommer imorgon, då jag inte har tid att titta igenom filmen idag, så jag redigerar inlägget imorgon alltså, och hoppas på att det inte räknas allt för offtopic att skriva endast detta.

Tjena, sorry för fördröjningen av min kommentar, såhär tycker jag:

Alldeles för tråkigt tyst, jag skulle vilja ha lite "psykiska ljudeffekter" här och där om du förstår vad jag menar, och kanske lite bakgrundsmusik också. Annars har ni illustrerat det hela bra, dock tycker jag replikerna huvudpersonen säger i slutet låter lite väl poetiska och inlärda för att vara verklighetstrogna. Filmen blev lite seg efter ett tag pga. det jag sa om ljudeffekter och musik, så återigen: satsa på mer ljudeffekter och musik!

...

Alldeles för tråkigt tyst, jag skulle vilja ha lite "psykiska ljudeffekter" här och där om du förstår vad jag menar ...

Jag förstår hur du resonerar men anser att användandet av så kallade "psykiska ljudeffekter" är överdrivet stort bland dagens "amatörfilmer" och tycker att tystnaden tillför mer än något konstigt ljud. Tystnaden skapar en känsla av isolation såsom huvudpersonen känner. Sedan är dialogen i slutet medvetet poetisk...

Jag förstår hur du resonerar men anser att användandet av så kallade "psykiska ljudeffekter" är överdrivet stort bland dagens "amatörfilmer" och tycker att tystnaden tillför mer än något konstigt ljud. Tystnaden skapar en känsla av isolation såsom huvudpersonen känner. Sedan är dialogen i slutet medvetet poetisk...

Jag förstod nog att slutet skulle vara poetiskt, men borde inte svaren isåfall matcha "poetstilen" ? vad gäller ljudeffekterna så tycker jag att du åtminstone kunde satsat på lite musik om du inte vill ha effekter, men alla har sin egen åsikt.