Jump to content

Namnförslag på tv sida?

Guldstrand

Recommended Posts

Jag m.fl. håller på att skapa en enorm databas med allmän information om tv-serier som har och som fortfarande visas på tv-kanaler från sverige, norge och danmark. (Är redan en bra bit på väg.)

OBS! Sidan kommer inte vara någon tv-tablå sida.

Är tacksam för alla namnförslag som kan passa för denna typ av sida.

Skicka gärna era förslag via pm. Detta för att förhindra att någon annan "snor" domänen.

Jag tror att det är bra att ha något som man kommer ihåg, något man hört för men ändå inte. När jag ska gå in på imdb, måste jag jämt tänka efter, och säga internet movie database för mig själv innan jag kommer fram till vad jag ska skriva i addresfältet, så ska det inte vara. Supertv och heytv är kankse inte dom bästa namnen man har man gått in där två gånger så minnas man vad sidan heter för alla framtid.

Om det bara är för svenskar så kanske hejtv inte är helt fel, tv är ju vad det handlar om och hej är det sista ordet du glömmer bort. Och enligt mig låter de inte helt fel.

Är oerhört tacksam för alla förslag. Vi har nu (äntligen) bestämt oss för ett namn till det tilltänkta "projektet". Det blev "TVDb" (tv databasen).

Följande domäner är registrerade:

# tvforalla.com (extra)

# tvarkivet.com (extra)

# tvdb.se (huvuddomän)

# tvdb.nu (samma som ovan)