jmalmsten Postad 17 september 2007 Postad 17 september 2007 Titel: På bio med... Handling: en kille som har lite problem med sin omvärld helt enkelt... http://img479.imageshack.us/img479/2553/11079479xl6.th.jpg http://img292.imageshack.us/img292/4192/28664004no8.th.jpg http://img292.imageshack.us/img292/8854/23709363cs0.th.jpg Längd: 1:00... jupp 1 minut... filstorlek: denna.. 35 megabyte... (har ju mycket större 2k anamorfisk master;)) Format: divx (men omformat till vad nu för slags flash-video som youtube använder) Ljud: liiite osäker på det... det mullrar alldeles förträffligt på min dator med sub å alla 7 satteliterna men ofta när jag hör den på andra anläggningar så försvinner i stort sett hela bottenregistret och det låter så tanigt:( Bakgrund till tillkomst: Jag hade sett många animerade udda saker på sista tiden och plötsligt blev jag tipsad av en kontakt på Piteå student-tv att dom skulle ha en kortfilmtävling. Inga krav, bara att det inte fick vara längre än 1 minut. Så jag slängde mig så klart över uppgiften;). Jag började då snacka med en polare om udda grejer som kunde hända och jag kunde till slut knacka ut ett mindre notering om vad som skulle hända... och storyboard ritades och jag gjorde en lätt animatic som jag tajmade in till yttersta gränsen av minuten. Och vad händer? Jo, tävlingen offentliggörs och tiden är nu utökad till 3 minuter. Fan! men visst, vi adderar bara lite mer skumheter (plus att då var det hela ett Live-actionprojekt)... Men när jag då filmade olika random skumheter jag kunde komma på så fastnade jag alldeles för mycket för hur vacker en papperstrana kunde vara när den brinner baklänges... plus att jag fick en jävligt fin tagning på den i en lagom tidslängd... och "på bio med" lades på hyllan, och jag vann 2a pris i tävlingen för tranan... Senare i terminen började en kurs i motion-graphics... och till examineringsuppgift hade jag lite tankar och jag parades ihop med en som ville göra bilder till Pablo Fransisco's Little Tortilla Boy monolog. Det lät kul och jag såg inte skymten av killen efter den dagen... så nu var jag själv och utan känslan att det var det jag ville göra... Och bom! På Bio Med Lynch var ju inte gjord än! Jag modifierade metoden till rotoscopad 2 1/2D animation och för övnings skull så ville jag ha en full 2K anamorfisk bild! Flera veckor senare blev jag klar med denna på examinationsdagen och den visades upp bland alla andra saker som gjorts av andra i kursen och... alla gick i princip förbi, tittade, och vandrade vidare... Så... man kanske var lite väl ute i gränslandet i det här projektet... Men det var en intressant upplevelse att göra iallafall;) Och förresten... om ni läst hit... svara då på denna gåta om ni kan... Vad är det för musik?;) Och som alltid... (som jag fick lära mig på den tiden jag hängde på manga-tecknarforumet hos julie dillon för x antal år sedan) Var inte blyga... jag vill ha kommentarer och kritik så jag kan lära mig och inte bara vara en av dom medlemmar som har tusentals inlägg på sin merit men aldrig gör något själv;) 0 Citera
Anhool Postad 26 september 2007 Postad 26 september 2007 Hmm, hade missat den här. Brukar gilla såna här grejer men den här fångade mig inte riktigt. Kan inte säga varför, jag vill inte påstå att jag direkt fattade något med det brukar inte vara så viktigt. Tyckte det såg lite småmongo ut med de olika stilarna. Ibland fungerade det bra, ibland inte. Vissa grejer såg väldigt Photoshop-gradientigt ut. Gillade skuggorna! Slutet var också snyggt. Jag är dålig på att skriva vad jag tycker. Sorry. :D 0 Citera
jernby film Postad 26 september 2007 Postad 26 september 2007 välkommen in filmer "ingen fattar" gänget. Jag häpnar av vad du kan ;) /nils 0 Citera
Team_fagott Postad 29 september 2007 Postad 29 september 2007 Filmen kanske inte sa mig så mycket. Vad försökte du säga? Men den hade en jäkligt skön känsla. Du får 3,5 starka fagotter av 5 möjliga. 0 Citera
Nicke_92 Postad 30 september 2007 Postad 30 september 2007 cool film, helt klart. riktigt snyggt gjord! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.