Gå till innehåll

Bath capture problem?


Danell

Recommended Posts

Tja!

 

Blir galen på mitt PPro CS3 nu! När jag sitter o loggar klipp går det helt felfritt. Men när jag ska bath capture alla klipp så kommer detta felmedelande upp:

 

ERROR:

[..\..\Src\RecorderThreadQueue.cpp-288]

 

Efter det så stängs programet ner. Vad är felet? Jag har instalerat om programet, och då funkar det. Jag lägger in typ två band, sedan kommer det tillbaka? Är det något jag gör fel med tidskoden eller är det bara en bugg? Kan ju inte sitta o instalera om programet hela tiden!

Länk till kommentar
Share on other sites

HDV

Nej

Nej

Nej (den hinner ju inte ens börja)

Ja

 

Det skumma är att det funkar fint när man instalerat det. Men helt plötsligt när man loggat ett band o ska börja tanka det, så kommer det upp. Och då kommer det upp varje gång man ska försöka, även om man startar om både program o dator. Alltså död väg. Då får man istalera om ocg fortsätta, tills det kommer upp igen... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror felet ligger i hur moderkortet snackar med firewirekortet.

PCn är den enda dator som HV20 inte funkar perfekt med.

Fast mac härskar ju ändå. Funkar ALLTID. Försöker lära mid Final Cut nu. Såå många knappar...

PCn är ett Media Center och filserver bara.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Tok-skumt. Har sökt i varenda databas för felkoder och buggar jag har tillgång till (vilket iofs inte är alla) men jag hitter inte ett spår om det felmeddelandet.

 

Inte i något annat forum heller (Adobe, Creative Cow eller HDV Info).

 

- Kör du Cineforms device control?

- Vad har du för firewirekort?

- Kan du testa med en annan kamera?

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm. Skumt. Hehe installera om det just nu för 2a gången idag.

 

ja jag kör Cineform device control

 

Texas Instrument s OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controler (tror jag, det är inte min dator vi lägger in film på)

 

denna är den enda HDV-kameran jag har. Vet inte om det inte är samma fel med DV, men har aldrig kommit upp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan du sammanfatta hela flödet och hårdvaran.

 

Dator, minne, typ av diskar, firewirekort, kamera + inspelningsformat, Aspect HD version, operativsystem plus ev service packar.

 

Kollar med gänget "Over there" på måndag - fantastiskt skumt.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag loggar mina band - inga problem.

Jag markerar dem ich högerklickar -> batch capture

Capturefönstret öppnas

Fönster kommer upp: "Sätt i band: xxxx" ->sätter i bandet, trycker på OK

Fönster kommer upp: ERROR: [..\..\Src\RecorderThreadQueue.cpp-288]

Trycker på OK -> PPro stängs ner

 

Skriver av lite från Enhetshanteraren:

* Dator: ACPI x64 based PC

* Processorer: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+

* Bildskärmskort: NVIDIA GeForce 7600 GT

 

Har 4 hårdiskar av denna sort: https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331024 som vi kör i en liten rack bredvid datorn genom 4 SATA-sladdar

 

Vi har en Sony HVR Z1 och har filmat i HDV

 

Kör med Vista Business

 

Aspect HD 5.1 build 92

 

 

Kommer ju i alla fall rösta på dig som årets mest hjälpsamma medlem! ;) Tack så mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Och vad är det, och vad kan det påverka? Vi har haft samma problem i XP med.

Kortfattat:

Aero är det som gör att fönsterkanter i Windows blir lätt genomskinliga och att du kan trycka Win+Tab för att växla mellan program och se programfönstren i 3D medans du växlar mellan dom= tar resurser. Vad det kan påverka vet jag inte, men efterssom Aero inte är på per default (åtminstone inte i Vista Ultimate) så kan det vara värt att prova att stänga av det.

 

Men efterssom samma problem uppstått i Win XP så är det inte Aero varför felet pekar på hårdvara i datorn eller Aspect HD. Kan du göra Batch Capture i ett vanligt Adobe HDV Project eller blir det samma problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du kontaktat "application's support team"?

Jag såg på endelsen ".cpp" & tänkte: C++ är lika med minnesläcka.

Har du pysslat med programmering så känner du nog till risken med c++.

Kan det vara så att applikationen du kör är skriven i C++ & har en bugg

som alokerar massa minne utan att frigöra detsamma då det använts färdigt?

Pekare till pekare till funktionspekare till pek, pek, pek... etc.

Även proffs villar bort sig i C skogarna ibland.

Kontakta support teamet, detta löses nog inte med multipla ominstallationer.

 

Lycka till!

MVH / Jonsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej jag har inte sysslat med c++ och jag har inte kontaktat "application's support team". Är det på Adobe du menar? Jag vet inte om det är på vanligt HDV projekt med eftersom jag inte kört det så mycket, och felet kommer ju bara helt omotiverat och kan komma när som. Ibland kommer det inte på flera dagar, ibland varende gång jag startar programmet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Application´s support team, låt säga de som knackat ihop Aspect-HD.

Skulle faktiskt tippa på att det är en plugg bugg.

Har du otur så kanske objekt lagrat trådar felaktigt (typ genväg till något gammalt

som ej längre finns) vilket medför att du även lagrat felet då du sparat ett projekt.

Nästa gång du öppnar projektet hittar inte objektet sina trådar & ger dig detta fel.

Maila felmedelandet till "Team Aspect" & klistra upp svaret här så hjälps vi alla åt

att tyda teknikernas heroglyfer.

 

MVH / Jonsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...