Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har nu läst version 10. Här kommer mina kommentarer, trots att jag vet att du är på g med en ny version. Du får ta till dig det som känns relevant. :)

Till att börja med är det ju en kul historia - grymt rolig, kort sagt. Mer depraverade karaktärer får man leta efter! :D

Eftersom jag inte vet hur dockorna ska se ut, och eftersom jag är ett fan av Wallace & Gromit (och denna historia drog tankarna litegrann till "Varulvkaninens Förbannelse”), så blev karaktärerna för min inre syn a'la Aardman Animations lerfigurer, även människorna. Om du har skisser på hur dockorna ska se ut vore det kul att se.

På tal om människorna - ska det vara 100% dockor, eller ska Astrid, Hans och Greta vara skådespelare?

Nu betar jag av lite tankar (och småpetitesser) som dök upp medan jag läste ditt manus...

Upplägget känns mycket mer naturligt i denna version. Vi får följa huvudpersonen ett tag innan du blandar in vampyrerna. De tillhör ju ändå inte huvudstoryn.

En sak som jag kände ganska starkt var att Bosse och Gustav var nästan kopior av Vlad och Bela, karaktärsmässigt. Bosse med sin dumma kompis Gustav; Vlad med sin dumma kompis Bela. Du kanske har en tanke med det, men det kändes som att det var precis samma sorts hatkärlek i de två parförhållandena, samma sorts översittare/jubelidiot. Jag uppskattar humorn kring detta förhållande, men du kanske bör försöka särskilja de fyras framtoning lite mer. Tex Bosse kan ha en mer bullrig, bufflig fyllokaraktärisering, medan Vlad kan vara mer lismande, ränksmidande (typ som Smithers i Simpsons). Ett tips bara.

Scen 12. Robes förbannar Vlad där på slutet (”ANNARS KOMMER DU ATT BRINNA!”). Jag tycker det var kul att Robes blev mer och mer desperat och vädjande (till skillnad mot den hårde mäktige väktare vi först tog honom för). Vore det inte lite kul om han storbölade och hulkade fram ”Men snälla du, kom tillbaka med stenen… Du… Snälla…” Typ. Den kortfattade, tydliga karaktärsutvecklingen hos Robes blev lite inkonsekvent. Typ. (Jag kanske svamlar)

Scen 18 (sid 28 upptill). Kungen säger: ”Titta nu hur återupplivar Alf”. Saknar ett ”jag” där i mitten.

Scen 19 (sid 30 nertill). ”Snövit tittar sig omkring, börjar springer”… springa.

Scen 22. Under berättarens prat, vad ser vi? Snövit som knallar fråmåt med blod här och var? Eller har du kanske tänkt lägga in typ suggestiva, grumsiga sekvenser - flashbacks med Astrid, hundarna och lägenheten? Vore kanske effektfullt. En tanke bara.

Du har många karaktärsnamn som jag gillar i storyn (särskilt Vlad, Bela och Robes), men Akasha kändes lite over-the-top. Jag skulle nog föredra ett annat namn, ett lite snällare kanske (han är ju lite sympatisk). Men annars överlag bra, kul namn!

Scen 25. Gustavs sista replik i scenen... Ja, JAG skrattade högt! :D Poäng till dig!

Scen 26. Berättarens första replik. ”(…) tappade han mer och mer hopp”. Jag tror man säger att man förlorar hopp.

Därefter säger berättaren ”Men efter 7 dagar skedde ännu en sak till Snövits fördel” Den repliken känns lite tung och formell. Kanske hellre: ”Men efter 7 dagar log turen mot Snövit ännu en gång”, eller ”Men 7 dagar senare ville ödet hjälpa Snövit återigen”. Eller nåt.

En fjantpetitess (som jag förmodligen borde kölhalas för…)

”Var” anger plats - ”Var är du?”. ”Var ligger hammaren?”. ”Var sover kråkorna?”.

”Vart” anger riktning - ”Vart åker traktorn?”. ”Vart gick Gonzo?”. ”Vart fan rusade min katt, sa du?!”

Struntar du i denna sak så är det helt ok! Kände att jag kanske borde nämna det iaf.

Scen 30 (sid 42). Vore det kanske lite kul om det syns att Blixten inte dragit upp sina byxor efter avsugningen han fick, eller att han kämpar och håller upp byxorna medan han skäller och släpar pungbjörnen till fönstret?

Scen 30. (sid 44 längst ner). Det vore kul om all action var i slow motion. Det var den bild jag fick iaf, lite John Woo sådär. ;)

Scen 34. Sista repliken från Blixten: ”Det är dags att jag berättar om Nin och Jah”. Repliken känns kanske lite, återigen, tung och formell. Behövs denna replik alls, eller räcker det kanske med ”De bästa yrkesmördarna som finns – Nin och Jah!”?

Scen 38. Vampyrkonungen hittar kartan på golvet i köket...

Eftersom vi (i scen 34) ser en blodig kaninhand grabba tag i kartan så fick i alla fall jag känslan av att Snövit tog den. Blev då en gnutta förvånad när den senare låg på golvet i köket, för vampyrkungen att ta upp.

Det kanske räcker att man ser en kaninsiluett över kartan, och hör förnöjsamma grymtningar?

Är det tänkt att alla engelska repliker ska ha undertexter, eller är det bara där du skriver att det ska vara det?

Scen 43 (i slutet). Lite väl tydlig plantering kanske? Särskilt luckan som fokuseras på. Kanske vore bättre om de, vid genomgången av planen tidigare, refererar till stugan som ”den med fruktkällaren”. Inte mer med det. De tittare som kommer ihåg att det var där katthoran begravdes, kan någorlunda lista ut vad som kommer att hända. De som inte kommer ihåg, kommer göra det samtidigt som kattzombiehanden kommer upp ur jorden. Kanske mer effektfullt.

Apropå den livgivande stenen. Den var väl inte nödvändig för att Snövit skulle vakna, som det verkar (han var ju vid liv, hade tagit sig loss och käkade rötter när vampyrkonungen kom), men den var nödvändig för att uppväcka katthoran…? Både Snövit och Katthoran hade ju fått samma giftdrog dessförinnan. Eller?

Scen 44. ”Nin som ligger bland köksredskapen kvicknar till, hon reser sig blixtsnabbt (…)”. Här trodde jag att hon skulle grabba tag i ett par köksredskap och ha som vapen. Typ en visp och en gigantisk salladskniv. Kan bli kul.

Scen 46 (sid 64, nertill). ”Vi hör Gustav bedja”. Menar du att han vädjar om nåd till Snövit, eller att han ber - som om han plötsligt var en god kristen och typ ber till Gud om syndernas förlåtelse?

Senare, samma scen. ”Jah mottar en kraftig spark mot Snövits bröst (…)” Det heter "måttar".

Scen 50. Bosses sista replik: ”M-m-men. Gustav är ju redan död”. Vadå ”redan”?

Dåså. Kanske mitt längsta inlägg hittills… Puh.

Håll till godo! ;)

EDIT: Du var ju förtjust i titeln "Crazy Rabbit", och visst funkar den, men här kommer några svenska förslag ändå!

Hämnd - Röd som Blod

Bit i Natt

Kaninpsykot

Styggare Kan Ingen Vara

Pälsodjuret

Postad

Till att börja med är det ju en kul historia - grymt rolig, kort sagt. Mer depraverade karaktärer får man leta efter! :D

Härligt, humorn och berättelsen är det viktigaste =)

Om du har skisser på hur dockorna ska se ut vore det kul att se.

På tal om människorna - ska det vara 100% dockor, eller ska Astrid, Hans och Greta vara skådespelare?

Kan skicka med några bilder på tankar kring dockorna, några skisser på kaninen och även lite om hur vampyrkonungen kan komma att se ut ungefär.

Astrid, Hans och Greta kommer att spelas av riktiga människor MEN, man kommer bara att få se dom upp till midjan. Tänk Tom & Jerry. Möjligtvis att de även kommer att ha på sig människohänder gjorda av tyg om du förstår min tanke där.

En sak som jag kände ganska starkt var att Bosse och Gustav var nästan kopior av Vlad och Bela, karaktärsmässigt. Bosse med sin dumma kompis Gustav; Vlad med sin dumma kompis Bela. Du kanske har en tanke med det, men det kändes som att det var precis samma sorts hatkärlek i de två parförhållandena, samma sorts översittare/jubelidiot. Jag uppskattar humorn kring detta förhållande, men du kanske bör försöka särskilja de fyras framtoning lite mer. Tex Bosse kan ha en mer bullrig, bufflig fyllokaraktärisering, medan Vlad kan vara mer lismande, ränksmidande (typ som Smithers i Simpsons). Ett tips bara.

Yes, ett problem som var mycket värre i de tidigaste versionerna, då blev jag uppmärksammad av Danell. Då var även Nin och Jah utformade på samma sätt, så de var alltså TRE par karaktärer som liknade varandra i en dum/en smart. Men att ändra vissas framtoning är en bra idé.

Scen 22. Under berättarens prat, vad ser vi? Snövit som knallar fråmåt med blod här och var? Eller har du kanske tänkt lägga in typ suggestiva, grumsiga sekvenser - flashbacks med Astrid, hundarna och lägenheten? Vore kanske effektfullt. En tanke bara.

Hmm, har ju blivit uppmärksammad på detta tidigare. Den berättardialogen är relativt kort, så tanken var väl bara att han skulle vandra runt litegrann, men det kommer nog att ändras när vi sitter och gör storyboard.

Du har många karaktärsnamn som jag gillar i storyn (särskilt Vlad, Bela och Robes), men Akasha kändes lite over-the-top. Jag skulle nog föredra ett annat namn, ett lite snällare kanske (han är ju lite sympatisk). Men annars överlag bra, kul namn!

När jag var yngre gjorde jag några korta vampyrfilmer. Redan då hette huvudrollsvampyren Vlad, och han hade kungens mest lojale livvakt efter sig, som hette Akasha. Det har hängt med därifrån.

Scen 30. (sid 44 längst ner). Det vore kul om all action var i slow motion. Det var den bild jag fick iaf, lite John Woo sådär. ;)

Helt klart kan man säkert köra någon sådan sekvens, men det ser man vad som passar när man redigerar.

Scen 38. Vampyrkonungen hittar kartan på golvet i köket...

Eftersom vi (i scen 34) ser en blodig kaninhand grabba tag i kartan så fick i alla fall jag känslan av att Snövit tog den. Blev då en gnutta förvånad när den senare låg på golvet i köket, för vampyrkungen att ta upp.

Det kanske räcker att man ser en kaninsiluett över kartan, och hör förnöjsamma grymtningar?

Helt klart.

Är det tänkt att alla engelska repliker ska ha undertexter, eller är det bara där du skriver att det ska vara det?

Kommer förmodligen inte ha undertexter på engelskan.

Scen 43 (i slutet). Lite väl tydlig plantering kanske? Särskilt luckan som fokuseras på. Kanske vore bättre om de, vid genomgången av planen tidigare, refererar till stugan som ”den med fruktkällaren”. Inte mer med det. De tittare som kommer ihåg att det var där katthoran begravdes, kan någorlunda lista ut vad som kommer att hända. De som inte kommer ihåg, kommer göra det samtidigt som kattzombiehanden kommer upp ur jorden. Kanske mer effektfullt.

Bra tänkt.

Apropå den livgivande stenen. Den var väl inte nödvändig för att Snövit skulle vakna, som det verkar (han var ju vid liv, hade tagit sig loss och käkade rötter när vampyrkonungen kom), men den var nödvändig för att uppväcka katthoran…? Både Snövit och Katthoran hade ju fått samma giftdrog dessförinnan. Eller?

Ska gå igenom det litegrann och se vad som kan fixas för att förtydliga. Man SKULLE kunna göra så att Snövit dör och blir återuppväckt av vampyrkonungen, eller lägga in någon replik från Bosse där han frågar Blixten varför inte Snövit dog av drogen.

Scen 44. ”Nin som ligger bland köksredskapen kvicknar till, hon reser sig blixtsnabbt (…)”. Här trodde jag att hon skulle grabba tag i ett par köksredskap och ha som vapen. Typ en visp och en gigantisk salladskniv. Kan bli kul.

Hehe, ja varför inte?

Scen 46 (sid 64, nertill). ”Vi hör Gustav bedja”. Menar du att han vädjar om nåd till Snövit, eller att han ber - som om han plötsligt var en god kristen och typ ber till Gud om syndernas förlåtelse?

Ska nog stå vädja där =)

Scen 50. Bosses sista replik: ”M-m-men. Gustav är ju redan död”. Vadå ”redan”?

Bort med redan =)

Dåså. Kanske mitt längsta inlägg hittills… Puh.

Håll till godo! ;)

TACK! Uppskattas otroligt. Angående alla grammatiska fel så ska de åtgärdas.

EDIT: Du var ju förtjust i titeln "Crazy Rabbit", och visst funkar den, men här kommer några svenska förslag ändå!

Hämnd - Röd som Blod

Bit i Natt

Kaninpsykot

Styggare Kan Ingen Vara

Pälsodjuret

Tack, fortfarande är dock Crazy Rabbit starkast, men som sagt, hittar jag en svensk titel som jag fastnar för använder jag hellre den.

Angående bilderna jag bifogar. I den första så är det den inringade kaninen vi har som mall för dockan. Den andra bilden är vampyrkonungen, fast den ska vara lite mer fladdermuslik, större öron, lite ändrad näsa etc.

Lägger även in ett klipp på hur jag tänkt mig att dockorna ska se ut i stil, tänk räven, fast som andra djur, så har du stilen på dockorna =)

Kaniner.jpg

Konung.jpg

Postad
Ska gå igenom det litegrann och se vad som kan fixas för att förtydliga. Man SKULLE kunna göra så att Snövit dör och blir återuppväckt av vampyrkonungen, eller lägga in någon replik från Bosse där han frågar Blixten varför inte Snövit dog av drogen.

Hm, är inte filmens syfte med giftdrogen att den som tar den dör (som katthoran väl gjorde), och syftet med den blå stenen är att väcka döda till liv (katthoran, Bosse och Gustav)? Då förstår jag inte hur det kommer sig att Snövit lever innan vampyrkungen kommer i skogen, och dessutom - varför kommer vampyrkungen gående i skogen, om inte för att väcka Snövit till liv med stenen?

Eller har jag missförstått?

Postad

Tanken var väl helt enkelt att Snövit INTE dog av drogen. Men det har jag helt enkelt struntat i att förklara speciellt bra.

Katthoran dog.

Snövit blev bara hjärnskadad.

Konungen kommer gående i skogen för att testa sina nya krafter, och syftet med det är väl för att korsa deras vägar och lägga stenen i Snövits händer OCH göra han till vampyr, inte att återuppliva honom.

Men "I see your point."

Postad
... och lägga stenen i Snövits händer OCH göra han till vampyr, inte att återuppliva honom.

Jo, det förstås. Ok, då är jag med. :)

Du kanske borde på något sätt förtydliga att drogen inte är hundraprocentigt dödlig, på det sätt du sa i inlägg 27 kanske. Det är ju alltid synd att skriva publiken på näsan, men om du kunde hinta att giftdrogen kanske inte var hundraprocentigt dödlig eller nåt, tex att Blixten dröjer på svaret när Bosse frågar om drogen verkligen är dödlig.

EDIT: Jag kikade nu i manuset igen, och självklart hintar du en hel del att Blixten endast TROR att katthoran dog. Då är frågan - är det meningen att vi ska tro att katthoran definitivt dog? Om det inte är så, att vi istället tänker att hon kanske lever, är då den blå stenen nödvändig i slutet, i fruktkällaren?... Men det ska sägas att jag verkligen gillar det visuella i att katthorans hand kommer upp från underjorden och griper stenen! Oh large YES! :D

Kanske idé att alla dör av drogen (efter att ha blivit helt galna och spastiska innan de dör), och att alla kan väckas till liv av stenen. Den som dött av drogen kommer tillbaka lika galna som dom var innan dom dog. Eller nåt. Kanske vore idé att renodla drogen och stenarna, helt enkelt.

Det vore ju lite komiskt om vampyrkungen återuppväckte sin framtida baneman, att han själv någonstans orsakade sin egen död. ;)

Postad

Har alltid tolkat det som att man först trodde att horan var död, men när Snövit överlevde trodde man att hon överlevde och att de begravde henne levande. Eller man tänker det i alla fall när han ramlar ner i källaren.

Postad
Har alltid tolkat det som att man först trodde att horan var död, men när Snövit överlevde trodde man att hon överlevde och att de begravde henne levande. Eller man tänker det i alla fall när han ramlar ner i källaren.

Har då den blå stenen någon funktion i källarscenen i slutet?

Postad

EDIT: Jag kikade nu i manuset igen, och självklart hintar du en hel del att Blixten endast TROR att katthoran dog. Då är frågan - är det meningen att vi ska tro att katthoran definitivt dog? Om det inte är så, att vi istället tänker att hon kanske lever, är då den blå stenen nödvändig i slutet, i fruktkällaren?... Men det ska sägas att jag verkligen gillar det visuella i att katthorans hand kommer upp från underjorden och griper stenen! Oh large YES! :D

Han säger ju att hon TROR att hon dog, men att han sen grävde ner henne i fruktkällaren, så NU är hon död iaf. Och då borde ju publiken (tycker man) förstå att hon är död, eftersom man kan inte andas under jord. Hon ÄR död alltså.

Men Snövit dör INTE av drogen, grejen är ju att det gjorde inte horan heller, inte av drogen iaf, utan av att bli nedgrävd under jorden.

Hursomhelst, jag anser just nu att detta inte är ett speciellt stort problem, det skulle räcka med någon dialog mellan Bosse och Blixten t.ex för att förtydliga. Bosse undrar varför inte snövit dog, Blixten förklarar.

Man kan också kanske göra som så (i scen 40 efter att horan kommer på tal) att Bosse frågar: "Om nu inte Snövit dog av drogen, hur vet du då att horan är död?" Så tittar de mot luckan, klipp till att de går ner i källaren, gräver fram henne, hon är stendöd, de gräver ner henne igen. Jag får tillohmed upp roliga ideér till den scenen nu.

Det vore ju lite komiskt om vampyrkungen återuppväckte sin framtida baneman, att han själv någonstans orsakade sin egen död. ;)

Ja, fast det skulle medföra för mycket ändringar som skulle göra att jag skulle få lov att ta bort vissa favoritdelar, men viktigast av allt, jag tycker inte att de ändringarna skulle förbättra manuset, snarare tvärtom. Han har ju redan orsakat detta genom att bita Snövit.

Postad
Han säger ju att hon TROR att hon dog, men att han sen grävde ner henne i fruktkällaren, så NU är hon död iaf. Och då borde ju publiken (tycker man) förstå att hon är död, eftersom man kan inte andas under jord. Hon ÄR död alltså.

Ok. Tänkte att man kanske blev nån sorts zombie av drogen - att man överlever nere i jorden.

Hursomhelst, jag anser just nu att detta inte är ett speciellt stort problem, det skulle räcka med någon dialog mellan Bosse och Blixten t.ex för att förtydliga. Bosse undrar varför inte snövit dog, Blixten förklarar.

Man kan också kanske göra som så (i scen 40 efter att horan kommer på tal) att Bosse frågar: "Om nu inte Snövit dog av drogen, hur vet du då att horan är död?" Så tittar de mot luckan, klipp till att de går ner i källaren, gräver fram henne, hon är stendöd, de gräver ner henne igen. Jag får tillohmed upp roliga ideér till den scenen nu.

Håller med. Det är inget stort problem, utan bara något jag reagerade på då jag läste. Och det skulle definitivt kunna göras glasklart på det sätt du beskrev här ovanför. Klockrent! :)

Ser fram emot filmen! :D

Postad
Ok. Tänkte att man kanske blev nån sorts zombie av drogen - att man överlever nere i jorden.

Isåfall skulle det ha varit en slump att hon smällde upp armarna genom jorden i exakt samma stund som den livgivande stenen trilla ner och började pulsera.

Nej men jag tänker ändra, bra att du uppmärksammade mig på detta, för nu blir det en extra scen som tillför lite förtydligande, som dessutom kommer att bli stämningsfull och rolig.

Ser fram emot filmen! :D

Jag med, som fan =)

Postad
Isåfall skulle det ha varit en slump att hon smällde upp armarna genom jorden i exakt samma stund som den livgivande stenen trilla ner och började pulsera.

Precis... Eller så hörde hon Blixtens röst. ;)

Nej men jag tänker ändra, bra att du uppmärksammade mig på detta, för nu blir det en extra scen som tillför lite förtydligande, som dessutom kommer att bli stämningsfull och rolig.

Bra. Kändes som det nog behövdes lite skrivning på näsan ändå. Och om man kan få in denna exposition i en kul scen är ju det bara grejt. :D

Om du lägger upp ännu en version kikar jag gärna på den!

Postad

Om du lägger upp ännu en version kikar jag gärna på den!

Har version 12 klar, men tänkte inte lägga upp den eftersom version 13 snart e klar den med =). Lägger upp 13 ikväll eller imorgon.

Postad

Sådär då. Version 13, nu 77 sidor långt.

Lite småfix och en helt ny scen.

Scen 43 (sid 64) är ny och pga av den så försvann även scenen där Blixten och Gustav snackar om zebror och lejon. Är nöjd med den nya scenen men fick lov att korta den en hel del, för första versionen av den blev alldeles för lång och invecklad, så en del roliga skämt försvann, men som sagt, blev nöjd med den ändå.

Har även gett en förklaring till varför Bela är "dum" så nu är han inte dum i samma bemärkelse som Gustav längre, han är är helt enkelt en pundare, beroende av att dricka missbrukare.

Slutet är även lite ändrat det med. Det har ju nämnts att det kanske är för rått, efter en hel del funderande över det så bestämde jag mig för att göra den ännu värre §e Men på samma gång blev det lite mer komiskt.

Postad
Ja? :)

... Klar! ;)

Att Bela missbrukar missbrukare funkar fint. Det kanske inte särskiljer de två parförhållandena så mycket, men det är en ok förklaring och kanske tillräckligt. Allt beror på hur de framför sitt översitteri/sin dumhet. Som sagt, ge dem gärna olika framtoningar vid röstpåläggningen.

Det förvånade mig inte att du petade in lite nekrofili i manuset :). Och scenen i sig räcker för att förtydliga att hon är död. Ja, nu VET jag det!

Slutet. Ja, det var kanske inte mindre rått, men lite roligare! Förresten, den där borrmaskinsdildon - är det exakt samma exemplar som George Kennedys karaktär höll upp i Den Nakna Pistolen 2½? :D

Postad

Att Bela missbrukar missbrukare funkar fint. Det kanske inte särskiljer de två parförhållandena så mycket, men det är en ok förklaring och kanske tillräckligt. Allt beror på hur de framför sitt översitteri/sin dumhet. Som sagt, ge dem gärna olika framtoningar vid röstpåläggningen.

Precis, men nu är åtminstonde Bela mer "dum" åt det sega hållet, han beter sig alltså hög för det mesta, medan Gustav är mer "klassiskt" dum.

Men olika framtoningar, absolut.

Det förvånade mig inte att du petade in lite nekrofili i manuset :). Och scenen i sig räcker för att förtydliga att hon är död. Ja, nu VET jag det!

Haha, härligt =)

Slutet. Ja, det var kanske inte mindre rått, men lite roligare! Förresten, den där borrmaskinsdildon - är det exakt samma exemplar som George Kennedys karaktär höll upp i Den Nakna Pistolen 2½? :D

Har bara ett svagt minne av den, i en sexbutik va? Hmmm (kollar youtube)...............

AHA

Är det samma vi tänker på nu? =) Isåfall är mitt svar ja! Den där är PERFEKT! :D

Nej men något liknande, absolut, får väl använda min kreativa sida när det kommer till skapandet av den, haha.

Postad

Hej Nemo

Jag har bara läst den senaste versionen och inte bara läst ett fåtal av de andras kommentarer så det finns risk för upprepning.

Hursomhelst, jag tycker att det är en bra historia, lagom många karaktärer och lagom konstiga vändningar och sammanvävningar mellan de olika. Enda problemet som jag tänkte på var att Gustav och Bosse-paret är lite för lika Bela och Vlad-paret i sammspelet (dvs. en som är väldigt korkad och en som är elak och uppläxande).

Första scenen med hundarna om att det är bögigt att spela schack tror jag kunde göras bättre, det är ett av filmens första skämt och som det är nu är det inte tillräckligt roligt (tycker jag). Det finns väldigt mycket bra humor i filmen och jag tror att du kan göra den situationen.

Jag funderade också på förhållandet mellan hundparet och Blixten, jag skulle hellre se att de hade lite mer respekt för Blixten, Bosse är lite för kaxig och tuff mot honom tycker jag. Blixten borde klippa till honom, sätta honom på plats i hundarnas lägenhet. Blixten är ju en stenhård jävel och borde inte ta något skit från Bosse, eller?

Apropå Blixten ja, en annan grej jag tänkte på var när Blixten är med första gången och en katt hoppar ut och skriker ”Jag vill ha en hora” eller något i den stilen och som senare återkommer med ciggen kvar i ögat. Jag hade tycket att det var roligare om katten var en blyg sexköpare i trenchcoat som stod och pockade på uppmärksamhet tills Blixten blev trött på honom och tryckte in ciggen i ögat på honom, och när han senare kommer in i huset där Vampyrerna och Robes munhöggs kan han fortfarande vara blyg och undflyende (tänk Moleman från Simpsons)

Det är mycket referenshumor och jag funderade på en grej: Jag tror att jag läste någonstans att du ville ha förslag på andra namn till filmen och det första jag tänker på är Killer Rabbit från Monty Pyton. Jah skulle kunna citera från filmen, du vet, ”Thats not a nice little bunny, thats a Killer Rabbit, bla, bla, bla”.

Mina kommentarer känns väldigt ostrukturerade känner jag, men här kommer i alla fall sista. Jag tycker slutet blir alldeles för långdraget, med alla våldtäkter, ihjälslagningar och återuppväckningar. (eftersom Bela tidigare säger ”det är dags för din dagliga bestraffning” så förstår vi vad att det handlar om något som sker varje dag) Jag tror att det hade räckt om han kom ner till dem väckte upp dem, började lugnt och metodiskt plocka fram dildo efter dildo och gärna sluta med någons sorts fistapparat (alltså en arm med en knuten näve) och sedan kan vi få se hans (Snövits) vansinniga och djävulska skratt. Sedan kan man gå över till en berättarrösten som knyter ihop säcken medan man ser skuggspelet av vad som händer mot en stenvägg eller något sånt.

Tack för rolig läsning

Ola

Postad

Kul att du gillade det. Och tusen tack för dina kommentarer.

Vlad/Bela kontra Bosse/Gustav problemet har som sagt redan tagits upp och även ändrats litegrann. Men där kommer mycket skillnad komma fram på karaktärernas framtoning i filmen sen.

Angående slutet så har jag tänkt i samma banor, men inte riktigt kunnat bestämma mig. Jag beslutade att filma allt och sedan se under klippningen vad som blir bäst. Finns en del sådana saker i filmen, som jag väntar med till klippningen som sagt.

Ännu en gång, tack för att du tog dig tid att läsa igenom och kommentera.

• 1 månad senare...
Postad

fy fan vad bra!!!

favorit repliken :

Vampyrkonungen :

Mooooot sherwoooodskooogen!

Akasha:

Sherwoodskogen?

Vampyrkonungen:

Ja, har du inte sett robin hood?

Akashi:

Med kevin kostner?

Vampyrkonungen:

Nej, den riktiga, med räven.

FY FAN VAD BRA!! :D

älskar verkligen manuset, längtar efter filmen nu bara!

Postad

Härligt Headman =) Känns skönt att höra.

Några saker som har ändrats.

Första scenen med Bosse och Gustav (schackscenen) är borta och ersatts med något roligare (tack hola).

Nalle Pung har fått två nya repliker nu när vi fått original-Puh att göra rösten (Guy de la Berg).

Postad

Satt klisstrad hela tiden när jag läste manuset. Ska jag vara ärlig så är det här det första långfilmsmanuset jag har orkat läsa. Humorn är som vanligt klockren! Blir intressant att se hur det här kommer att se ut i slutändan.

Postad
Ska jag vara ärlig så är det här det första långfilmsmanuset jag har orkat läsa.

Du är inte den första som säger det och jag tröttnar inte på att höra det =).

Humorn är som vanligt klockren! Blir intressant att se hur det här kommer att se ut i slutändan.

Tack!

Postad

Normalt så hade jag nog inte orkat läsa ett manus som var såhär långt...Men nu kände jag mig bara tvungen när jag läste beskrivningen av manuset !!

Åhh...läste precis klart version 9, och sen ser jag att du skrev klart 10an, och sen 13...

Du har lurat mig ! Jag visste det!! :D

Får läsa dom nya sen!

Underbart! Strålande!

Dom första scenerna med dyrken o de....ahahaha

Hur bra som helst, en fråga bara, ska detta vara en film för barn eller 18+ när den går på bio sen ? För det är klart att den ska gå på bio!!

Stefan L

Postad
Normalt så hade jag nog inte orkat läsa ett manus som var såhär långt...Men nu kände jag mig bara tvungen när jag läste beskrivningen av manuset !!

Åhh...läste precis klart version 9, och sen ser jag att du skrev klart 10an, och sen 13...

Du har lurat mig ! Jag visste det!! :D

Får läsa dom nya sen!

Underbart! Strålande!

Dom första scenerna med dyrken o de....ahahaha

Hur bra som helst, en fråga bara, ska detta vara en film för barn eller 18+ när den går på bio sen ? För det är klart att den ska gå på bio!!

Stefan L

15-års gräns är den högsta befintliga gränsen på svenska biografer.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...