Gå till innehåll

Bästa programmet för bluescreen?


warpz

Recommended Posts

[citat=Lukas]Det här vegas, det verkar vara ett riktigt bra redigeringsprogram. Är det nått man ska sattsa på tycker ni?[/citat]

Absolut! Jag har använt det mycket på folkhögskolan som jag pluggade på, och jag fullkomligt älskar det.

 

Dra-å-släpp, allting visas i realtid. Även effekterna.

Det är definitivt värt pengarna.

Vegas 5 är däremot bara till för WinXP och Win2000. Det är synd =(

 

Men men. I Vegas Video så slipper man sitta och vänta flera minuter på att effekterna och klippen ska renderas utan att hacka.

Har man en snabb dator så går det jättefint i realtid!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 år senare...

Om du kan tänka dig "ladda hem" program så tycker jag du ska använda dig av Digital fusion 5 eller Combustion 3 (om du har PC), annars finns Shake 4 för linux och mac. Dom är mycket bättre än AE när de gäller keying för AE ser jag som ett motion graphic program, inte compositing program.

 

Men dom är inte billiga om du köper dom (eller jo, om man jämför hur mycket de kostar för en Flame/Inferno maskin). Tycker iallafall att du ska prova på dom programmen nån gång i ditt liv. Enligt mig så får du sjukt mycket snyggar keying än AE, jag lovar att du kommer se skillnad på både kanterna och tiden.

 

 

//Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej han menar att om du kan tänka dig att stjäla till ett värde av ungefär 50 000 kr så ska du göra det. Grov stöld är brottsrubriceringen om det skulle knacka på dörren en dag.

 

Jag "laddar hem" program hela tiden. Det är ett smärre krångel att hålla reda på alla licenser och nycklar jag betalar för. Har allt på en USB-sticka så att man aldrig står där om det börjar krångla med nycklar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...