Ufosxm Postad 12 juli 2004 Postad 12 juli 2004 [citat=Lukas]Det här vegas, det verkar vara ett riktigt bra redigeringsprogram. Är det nått man ska sattsa på tycker ni?[/citat] Absolut! Jag har använt det mycket på folkhögskolan som jag pluggade på, och jag fullkomligt älskar det. Dra-å-släpp, allting visas i realtid. Även effekterna. Det är definitivt värt pengarna. Vegas 5 är däremot bara till för WinXP och Win2000. Det är synd =( Men men. I Vegas Video så slipper man sitta och vänta flera minuter på att effekterna och klippen ska renderas utan att hacka. Har man en snabb dator så går det jättefint i realtid! 0 Citera
warpz Postad 24 juli 2004 Författare Postad 24 juli 2004 Köpt Chormandor nu.. det är ju skit bra ! 0 Citera
spectrus Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 den skulle inte ta bort det rosa den skulle inte ta bort någonting, på mitt program kan man dock ställa in vilken färg man vill ha. fast det funkar bäst med grön eller blå 0 Citera
Munthe Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Det skulle bli svårt att dra en bra key på en människa eftersom hudtoner och rosa befinner sig i ett snarlikt färgspektrum. Ungefär samma problem med att filma en skådis i blå jeans framför en bluescreen. 0 Citera
carbe Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 http://www.fxhome.com, billigt programvara för både greenscreen och bluescreen. Otroligt bra. 0 Citera
Fagerhultarn Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Om du kan tänka dig "ladda hem" program så tycker jag du ska använda dig av Digital fusion 5 eller Combustion 3 (om du har PC), annars finns Shake 4 för linux och mac. Dom är mycket bättre än AE när de gäller keying för AE ser jag som ett motion graphic program, inte compositing program. Men dom är inte billiga om du köper dom (eller jo, om man jämför hur mycket de kostar för en Flame/Inferno maskin). Tycker iallafall att du ska prova på dom programmen nån gång i ditt liv. Enligt mig så får du sjukt mycket snyggar keying än AE, jag lovar att du kommer se skillnad på både kanterna och tiden. //Micke 0 Citera
ash Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 och med "ladda hem" menas naturligtvis testversioner, för vi uppmuntrar inte till piratkopiering här... 0 Citera
megawatti Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Grön och blå (med speciella bladningar) reflekterar ljuset på ett bra sätt samt inte många kläder har den colören, Har du en blå tröja på dig och en blå duk kommer nog tröjan försvinna rätt fint också. Tänk på de. 0 Citera
Munthe Postad 21 april 2007 Postad 21 april 2007 Nej han menar att om du kan tänka dig att stjäla till ett värde av ungefär 50 000 kr så ska du göra det. Grov stöld är brottsrubriceringen om det skulle knacka på dörren en dag. Jag "laddar hem" program hela tiden. Det är ett smärre krångel att hålla reda på alla licenser och nycklar jag betalar för. Har allt på en USB-sticka så att man aldrig står där om det börjar krångla med nycklar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.