Gå till innehåll

Final Cut


always89

Recommended Posts

har jobbat med både fcp och premiere och ja kan bara säga va jag tycker, och det är att fcp är grymt mycket sämre än premiere. men det finns säkert dom som tycker tvärtom. men ett råd är att använda premiere istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använder Final Cut Pro 3 och har testat trial på Premiere. Eftersom att Macintosh är den ultimata redigeringsmaskinen så väljer jag FCP. Det är riktigt bra och har i stort sett samma funktioner som Premiere. Nu när Apple dessutom kontrar med Shake och Motion så är hela Apple-paketet ett val framför Adobe-paketet tycker jag!

 

Jag rekommenderar att du kanske hör med någon reklambyrå eller något videoredigeringsföretag i närheten så du kan testa båda. Det är en smaksak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag jobbade med Adobe Premiere i 2 år, sedan bytta jag till FCP för 5 månader sedan, och det har enkelt sagt förändrat min syn på redigering markant. (I en positiv riktning). FCP är så mycket bättre tycker jag. Såsom färgkorrigering osv, jag behöver nästan aldrig jobba i after effects pga möjligheterna i FCP.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...