always89 Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 Är net nån som vet om Final Cut Pro är bra, jag har precis fått det av en kompis. Vad finns det för möjligheter i det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 Det finns väl samma möjligheter i det som i dem flesta andra redigeringsprogram. Börja med att kolla på Apples sida: http://www.apple.com/se/finalcutpro/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
collo Posted June 6, 2004 Share Posted June 6, 2004 har jobbat med både fcp och premiere och ja kan bara säga va jag tycker, och det är att fcp är grymt mycket sämre än premiere. men det finns säkert dom som tycker tvärtom. men ett råd är att använda premiere istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Jag använder Final Cut Pro 3 och har testat trial på Premiere. Eftersom att Macintosh är den ultimata redigeringsmaskinen så väljer jag FCP. Det är riktigt bra och har i stort sett samma funktioner som Premiere. Nu när Apple dessutom kontrar med Shake och Motion så är hela Apple-paketet ett val framför Adobe-paketet tycker jag! Jag rekommenderar att du kanske hör med någon reklambyrå eller något videoredigeringsföretag i närheten så du kan testa båda. Det är en smaksak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppe Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Jag jobbade med Adobe Premiere i 2 år, sedan bytta jag till FCP för 5 månader sedan, och det har enkelt sagt förändrat min syn på redigering markant. (I en positiv riktning). FCP är så mycket bättre tycker jag. Såsom färgkorrigering osv, jag behöver nästan aldrig jobba i after effects pga möjligheterna i FCP. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 "3-way colour corrector" är en utav de kraftfullaste verktygen i FCP. Det är precis som du säjer! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts