Gå till innehåll

Utkast: I Will Always Be Your Soldier (1 sida)


Miss_Emma

Recommended Posts

Titel: I Will Always Be Your Soldier

Voodooversion: 1

 

Handling: En kvinna får veta att hon har dödlig sjukdom och funderar på hur hon ska göra för att sammanfatta sitt liv på ett sätt som är bra.

 

Genre: Drama

 

Kom på idéen när jag och några vänner diskuterade begravningar. Sen har den vuxit sig fast i mina tankar.

I Will Always Be Your Soldier.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte om jag gillar den, tycker den är för ''vanlig'', döds teman känns väldigt tungt, jag skulle tänka mer symbolisk och små grejer som är viktiga i ens liv. Till och med Bergman använde döden som en figur i den sjunde inseglet för att lättna stämningen. Döden som en figur känns på nått sätt lite enklare att ''ta in''. Fråga dig själv hur man kan föklara eller visa något på ett annorlunda sätt.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar det simpla i den. I stället för att vänta på en vändning i idén så väntar man bara på att det ska ta slut.

En kvinna har fått en dödlig sjukdom, hon vill smaka på livets godheter en sista gång, säga hejdå och sen dö. Med rätt folk på rätt plats kan det bli riktigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte haft den bästa närvaron här.

 

Först och främst, tack för att ni tagit er tiden att läsa mitt synopsis.

 

Dr Strange_Love: Hur menar du med symboliska grejer och hur skulle jag använda döden som en figur för att lättna stämningen? Skulle döden som en figut vara en faktisk karaktär. Hur menar du?

Du väckte många frågor.

 

Mitt syfte är att visa en annan sida av ämnet döden. För man får ofta se de sörjande och de som får ångest av döden. Jag vill visa en annan sida av det. Och om jag genom den döendes ideer kan visa en annan sida av känslor inför döden så gör jag gärna det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...