Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Är det nån som vet ett bra sätt att försämra kvalitén på ett klipp i FCP.

Alltså jag har spelat in en backgrund och i den så har jag klippt in en bild som jag vill få samma kvalité så den matchar in bättre.

Hur gör jag det i FCP lr Motion?

Tack

Postad

klippen är filmade med samma kamera och format. Det är liksom en gubbe som ska klippas in i en bakgrund och jag har filmat gubben mot greenscreen på höjden för att ha så bra bild som möjligt.

Postad

nu fattar jag inget

om dom är filmade med samma kamera och format borde kvaliteten vara densamma? det ser kanske lite råare ut i bakgrundsmaterialet?

Postad
klippen är filmade med samma kamera och format. Det är liksom en gubbe som ska klippas in i en bakgrund och jag har filmat gubben mot greenscreen på höjden för att ha så bra bild som möjligt.

Är dom i samma format eller inte?

Eller menar att du har vridit bilden 90grader i ena bilden? Det enda du kan göra då är väll att stretcha uten alterantivt beskära den andra.

I annat fall får du nog vara lite tydligare.

Postad

Isåfall skulle man ju kunna tänka sig att läga blur på bakgrunden så det ser ut som om bilden har skärpedjup. Vill du ha ett bra svar så gör du en framecapture och lägger ut på nätet så kan vi ta oss en titt.

Postad
Är dom i samma format eller inte?

Eller menar att du har vridit bilden 90grader i ena bilden? Det enda du kan göra då är väll att stretcha uten alterantivt beskära den andra.

I annat fall får du nog vara lite tydligare.

Jag har filmat en soldat på höjden med kameran, sen vänder jag den 90 grader i datorn och förminskar, till cirka 40%. Därför blir det skillnad i brus mm även om jag har samma kamera på soldaten och bakgrunden.

här är några bilder:

http://www.dsmovies.se/ovrigt/fcpug/bg.png

http://www.dsmovies.se/ovrigt/fcpug/soldat.png

http://www.dsmovies.se/ovrigt/fcpug/resultat.png

Postad

Det stora problemet är förstås att ljuset inte klaffar för fem öre. Snubbarna är helt upplysta trots att de står i skuggan. Ljusriktningen diffar också mellan bilderna. Det problemet kommer inta att lösas av lite brus i bilden.

/Jakob

Postad
Det stora problemet är förstås att ljuset inte klaffar för fem öre. Snubbarna är helt upplysta trots att de står i skuggan. Ljusriktningen diffar också mellan bilderna. Det problemet kommer inta att lösas av lite brus i bilden.

/Jakob

nepp, det är där det stora jobbet blir med att sitta och testa sig fram med Color Correction mm

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...