02simond Postad 19 juli 2007 Postad 19 juli 2007 Hej Är det nån som vet ett bra sätt att försämra kvalitén på ett klipp i FCP. Alltså jag har spelat in en backgrund och i den så har jag klippt in en bild som jag vill få samma kvalité så den matchar in bättre. Hur gör jag det i FCP lr Motion? Tack 0 Citera
Team_fagott Postad 19 juli 2007 Postad 19 juli 2007 Kan du inte prova att exportera klippet till samma format som förgrunden och sedan importera in media listan igen.? 0 Citera
02simond Postad 20 juli 2007 Författare Postad 20 juli 2007 klippen är filmade med samma kamera och format. Det är liksom en gubbe som ska klippas in i en bakgrund och jag har filmat gubben mot greenscreen på höjden för att ha så bra bild som möjligt. 0 Citera
Eibon Postad 20 juli 2007 Postad 20 juli 2007 nu fattar jag inget om dom är filmade med samma kamera och format borde kvaliteten vara densamma? det ser kanske lite råare ut i bakgrundsmaterialet? 0 Citera
Team_fagott Postad 20 juli 2007 Postad 20 juli 2007 klippen är filmade med samma kamera och format. Det är liksom en gubbe som ska klippas in i en bakgrund och jag har filmat gubben mot greenscreen på höjden för att ha så bra bild som möjligt. Är dom i samma format eller inte? Eller menar att du har vridit bilden 90grader i ena bilden? Det enda du kan göra då är väll att stretcha uten alterantivt beskära den andra. I annat fall får du nog vara lite tydligare. 0 Citera
Eibon Postad 20 juli 2007 Postad 20 juli 2007 tror han menar han vill matcha dom på så sätt att bakgrunden ser lite taskigare ut än det han filmat framför greenscreen. 0 Citera
Team_fagott Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Isåfall skulle man ju kunna tänka sig att läga blur på bakgrunden så det ser ut som om bilden har skärpedjup. Vill du ha ett bra svar så gör du en framecapture och lägger ut på nätet så kan vi ta oss en titt. 0 Citera
barnholdt Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Tror du kommer ha lättare att göra det i Motion än i FCP. Där med inte sagt att det är det bästa. 0 Citera
02simond Postad 21 juli 2007 Författare Postad 21 juli 2007 Är dom i samma format eller inte? Eller menar att du har vridit bilden 90grader i ena bilden? Det enda du kan göra då är väll att stretcha uten alterantivt beskära den andra. I annat fall får du nog vara lite tydligare. Jag har filmat en soldat på höjden med kameran, sen vänder jag den 90 grader i datorn och förminskar, till cirka 40%. Därför blir det skillnad i brus mm även om jag har samma kamera på soldaten och bakgrunden. här är några bilder: http://www.dsmovies.se/ovrigt/fcpug/bg.png http://www.dsmovies.se/ovrigt/fcpug/soldat.png http://www.dsmovies.se/ovrigt/fcpug/resultat.png 0 Citera
02simond Postad 21 juli 2007 Författare Postad 21 juli 2007 sista bilden funkar ej sry hade skrivit fel, nu är den fixad. 0 Citera
marmormannen Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Du kan ju prova med att lägga på ett lämpligt brus och kanske en aning blur. Allt finns i FCP. Lycka till. 0 Citera
jbergman Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Det stora problemet är förstås att ljuset inte klaffar för fem öre. Snubbarna är helt upplysta trots att de står i skuggan. Ljusriktningen diffar också mellan bilderna. Det problemet kommer inta att lösas av lite brus i bilden. /Jakob 0 Citera
02simond Postad 22 juli 2007 Författare Postad 22 juli 2007 Det stora problemet är förstås att ljuset inte klaffar för fem öre. Snubbarna är helt upplysta trots att de står i skuggan. Ljusriktningen diffar också mellan bilderna. Det problemet kommer inta att lösas av lite brus i bilden. /Jakob nepp, det är där det stora jobbet blir med att sitta och testa sig fram med Color Correction mm 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.