Octavianus Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 Ja, ge mig lite snabba svar på ngr bra, enkla, som man kan fulladda från priatbukten eller dylikt. 0 Citera
Andreas C Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 Om jg tolkr din fraga rät så är du ute efter ett screenwriting program? Isåfall kan jag rekomendera Celtx som dessutom är helt gratis. Då slipper du priaterna :) http://www.celtx.com/ 0 Citera
Octavianus Postad 30 juni 2007 Författare Postad 30 juni 2007 Om jg tolkr din fraga rät så är du ute efter ett screenwriting program? Isåfall kan jag rekomendera Celtx som dessutom är helt gratis. Då slipper du priaterna :) http://www.celtx.com/ Precis vad jag va ute efter, är det där celtx bra då? jag menar det e ju gratis, desto dyrare dessto bättre är ju mitt måtto, eller aa, inte när det gäller film då kanske. Där e det ju oftast tvärt om. 0 Citera
Team_fagott Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 Precis vad jag va ute efter, är det där celtx bra då? jag menar det e ju gratis, desto dyrare dessto bättre är ju mitt måtto, eller aa, inte när det gäller film då kanske. Där e det ju oftast tvärt om. Tvärtom regeln gäller oftast i övrigt också :) Menar, windows vs linux, burksvamp vs nyplockade kantareller osv :) 0 Citera
gorse Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 För att skriva bra manus duger penna och papper också. Om man vill använda dator är notepad helt tillräckligt med. Frågan är om inte enklare program är bättre för kreativiteten? Nu kanske det inte passar just i denna tråden, men rent generellt verkar det finnas en viss övertro att manus blir bättre med dyrare ordbehandligspogram eller att teckningar blir bättre med dyrare block eller målningar vackrare med finare färger. Ändå är de mest vackra teckningarna gjorda av tecknartalanger som använder brunt omslagspapper och kolbitar från grillen. 0 Citera
Octavianus Postad 1 juli 2007 Författare Postad 1 juli 2007 Ok, ni har nog rätt, det där med billigt(gratis) är bra. Burksvampen va rolig, men ska man tänka att man ha en timpening på en hundring, blev den egenplockade svampen väldigt mkt dyrare. Ska prova det där programet, verkar ha det som behövs, dvs att man kan skriva i det, och det va lätt att få rubriker genom att "dubbelentra". Ska se om jag hittar fler vettiga kortkomandon. Typ få kursivt och stora bokstäver, bara genom en knapptryckning. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.