Jump to content

Det Okända :D

Wallin

Recommended Posts

Den är jättebra till en början, men sen blir den bara töntig.

Sådär härligt töntig =) Skräcktöntig!

Jag älskar den filmen, även när det ballar ur med det paranormala mot slutet.

Kultförklaras? Vette fan.

Kanske.. Vad har ni för motiveringar?

• 3 weeks later...

Våra motiveringar är att filmen är så dålig. Fem personer åker ut i en skog. De är ofta med i rutan samtidigt, så vem filmar dem då?? De hittar något som närmast ser ut som en grillad kyckling och blir galna en efter en. Det enda som var bra (det vill säga dåligt ur våran skruvade synvinkel) var slutscenen. Den kändes skön och upplägget var perfekt för en uppföljare! Det kan låta mystiskt men det är sanningen :)

Jag gillar den i alla fall. Bra naturalistiskt skådespeleri och vågad genre (för en svensk film).

Men det där med vem som filmar... bra fråga... Och så har jag alltid undrat vem det är som springer runt med kameran på arenan i Gladiator. Filmkameror var ju inte uppfunna då! Vilken klantig miss!

:-D

• 2 weeks later...

va..?? Kameramannen? Jaha, mm så kan det kanske vara. Men om jag inte minns fel, så var målet med filmen att gubbarna och gummorna som åkte ut i skogen skulle dokumentera skogsbranden.. Jag såg inte minsta skymt av anteckningsblock eller pennor i filmen så då utgick jag ifrån att dom filmade det dom såg.

Till slut lade jag ihop ett och ett och kom fram till att det bara skulle vara en semester där allt gick hemskt fel i och med fyndet av en grillad kyckling. Snälla sig emot mig nu, känner mig så splittrad..

Angående Gladiator är det för övrigt en av de mest buggfyllda filmerna någonsin.. så faktumet att de inte uppfunnit kameror under Romarrikets stortid är bara ett fel i mängden. Ett överkomligt sådant eftersom det gjorde så att vi fick se den filmen, som i mitt tycke var bra.

[citat=Wallin]va..?? Kameramannen? Jaha, mm så kan det kanske vara. Men om jag inte minns fel, så var målet med filmen att gubbarna och gummorna som åkte ut i skogen skulle dokumentera skogsbranden.. Jag såg inte minsta skymt av anteckningsblock eller pennor i filmen så då utgick jag ifrån att dom filmade det dom såg.

Till slut lade jag ihop ett och ett och kom fram till att det bara skulle vara en semester där allt gick hemskt fel i och med fyndet av en grillad kyckling. Snälla sig emot mig nu, känner mig så splittrad..[/citat]

De åker ut i skogen för att kolla upp en skogsbrand. De hittar konstiga kadaver ute i skogen. Aliens tar över världen. Revenge of the bodysnatchers, lixom.

Eftersom de aldrig tittar in i kameran eller säger åt kameramannen att sluta filma så drog i alla fall jag slutsatsen att det INTE var en dokumentär.

Den är bara väldigt enkelt filmad. Ett bra drag tycker jag!

Den blir mer underhållande att titta på när det nästan är på gränsen till amatörfilm. Det blir mer realistiskt, om man säger så.

För jag skulle i alla fall inte velat se samma historia med bra ljus och schyssta kameravinklar. Det blir inte samma stämning, utan mer än B-film.

Nu är det här ändå en kalkonfilm, men den är ganska intressant.

• 1 month later...

Tja... Vem filmar i Titanic? Tror ni det var Rose som sprang omkring med en filmkamera hela tiden eller? :)

De skulle inte filma eller anteckna. De var inga journalister, de skulle ta prover i provrör. Det är därför ingen håller i en kamera.

Men vem gör låten på slutet?