Gå till innehåll

Önskelista så här inför CS4...


Max_H

Recommended Posts

Någon kanske skrev det jag tänker skriva innan, men hursomhelst...

 

I PPRO 2.0 så kunde man importera fler filformat, än i vad jag har testat i CS3 Trialen.

 

Sen så borde det finnas stöd (om det inte redan gör det?) för att kunna se ljud-timelinen direkt i Soundbooth (som det heter nu vad jag vet...tidigare Audition)

 

Tänker på mer...

Länk till kommentar
Share on other sites

CS3 trialen är i viss mån begränsad på mpeg-sidan pga licensskäl (framförallt olika mpeg format).

 

Hur menar du i punkt 2? Det går att välja "Edit in Soundbooth" i PPro CS3 om det var det du tänkte på. Funktionen dock inte aktiv i betaversionerna.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Köp inte hela boxar från Adobe. Köp de program ni behöver. kanske du behöver flash, dreamwiever, de programmen finns väl inte i CC3, CC4. Sedan har inte max svarat på om t.ex vill uppdatare after effects, måsta man uppdatera hela serien då, i såna fall oroväckande.

Programserier hänger ju ihop med enkel genial övergång mellan programmen.

Dessvärre skapar det problem med usel support och ständig licenskoll upp du sitter uppkopplad. Frågan är ju vad ni jobbar med. Installerade programserier skapar massa störningar hela tiden, något som kanske en datornörd gillar.

Länk till kommentar
Share on other sites

...kanske du behöver flash, dreamwiever, de programmen finns väl inte i CC3, CC4.

Flash CS3 Professional ingår i Production Premium. Flash CS3 Professional samt Dreamweaver CS3 ingår i Master Collection. Dom finns också med i CS3 Design samt CS3 Web. Utförligare info på http://www.adobe.se

 

Sedan har inte max svarat på om t.ex vill uppdatare after effects, måsta man uppdatera hela serien då, i såna fall oroväckande.

Nej, du är inte berättigad för uppgradering av AE om den version du har idag kommer från tex Video Collection eller Production Studio. Då måste du antingen uppgradera till tex Production Premium eller köpa ett nytt ex av AE. Ja, det är inte bra att det är så och det är många som är förbannade på det och jag håller med om att det bör fungera annorlunda, dvs att du tex skall kunna uppgradera bara det/dom program du själv vill och inte bara hela paket. :)

 

...ständig licenskoll upp du sitter uppkopplad. Frågan är ju vad ni jobbar med. Installerade programserier skapar massa störningar hela tiden, något som kanske en datornörd gillar.

Vad är det för skillnad i licenskontroll mellan fristående versioner och versioner från tex Production Studio?

 

Det pågår ingen ständig licenskontroll. Du behöver aktivera en gång, sedan kontaktar inte programmen Adobe alls. Du kan koppla bort datorn från nätet utan att programmen slutar att fungera eller att Adobe ringer dig och undrar varför dom inte hör av dina program. Har du däremot tex Magic Bullet installerat så vill PPro och AE kontakta Redgiant Software varje gång du startar programmen. En brandvägg, tex Zonealarm kan enkelt ställas in så att valda program öht inte kommer ut på nätet. Du blir tom tillfrågad varje gång ett program försöker ta sig ut om du använder Zonealarm vilket är ett enkelt sätt att kolla om några program vill ta sig ut på nätet. :)

 

Vad är det för störningar som installerade programserier skapar hela tiden? Här fungerar Production Studio utan att det stör datorn på något sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Rogge

du skriver om saker, Magic Bullit, brandvägg, kontakta Redgiant Software. Zonelarm och massa annat som Master Collection, vad kostar den?

Jag vet ingenting om det här, vill inte veta.

 

Folk på Adobe erkänner ju att alltihopa är ett kaos, framförallt supporten, som inte fattar nåt.

 

Men du verkar stödja och tycker det är intressant att veta saker som andra inte kan, eller vill veta.

 

Dom här skriverierna började med att Adobe lämnade ut hel fel info, som dom erkänner att dom gjort fel. Allt är amerikaniserat till koatiskt sätt att tjäna in mer pengar. Jag tror de geniala programutvecklarna håller med. För den som vill göra film och därtill är ju programmen enastående bra. Det dumma är ju att de skapar monopol genom uppköp av andra företag, därmed styra priserna uppot.

Varför stödja ett sånt företag till 100% utan att säga till om misstag de gör?

 

Jag försöker göra film

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

du skriver om saker, Magic Bullit, brandvägg, kontakta Redgiant Software. Zonelarm och massa annat som Master Collection, vad kostar den? Jag vet ingenting om det här, vill inte veta.

Ja, jag försökte hjälpa till, bringa lite ordning bland paranoida tvångstankar.

 

Men du verkar stödja och tycker det är intressant att veta saker som andra inte kan, eller vill veta.

Vad var det du missade i det jag skrev, missade du att jag är på din sida? Jag visade min ståndpunkt ganska tydligt när det gällde det du hade på hjärtat - Orättvisa priser på uppgraderingar.

 

Ang "tycker det är intressant att veta saker..." så säger ditt svar mer om dig än vad det gör om mig.

 

Varför stödja ett sånt företag till 100% utan att säga till om misstag de gör?

Precis, makten är inte i någon annans händer, makten du tycker andra har finns i dina egna händer Nils. Det är du som har dom i sammanhanget så viktiga pengarna som du tydligen ändå slantar upp, så vem skall man skylla på?

 

Mao, är du missnöjd - Köp inte deras produkter. Var smart och använd din makt och köp någon annans produkter istället. Ganska enkelt faktiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

jadu, har köpt deras produkter från allra första början, måste vara längesen, tror det var photoshop, sen kom väl premiere, Har de senasta premiere och after effects. När man köpte en box, tror 3 år sen, fick man ju med photoshop,illustrator,after effects, pemiere och en hel del annat. Dom har man ju användning för nu i kombination med nyaste premiere och AE. Sen köpte man Studio MX för typ 3 år sen. Alla de senare programmen har ju inte förändrats nåt nämnvärt när det gäller uppdatering.

 

Vad jag vill komma till är ju om t.e.x nybörjare ska köpa hela boxar nu typ CS4,

eller köpa de enskilda progam de har användning för nu.

 

Det som gjort mej förbannad är ju att jag har 3 datorer att flytta över programmen till, den dåliga supporten med fel info när det gäller detta.

 

Men vi är ju på samma sida. Adobe har bra produkter, helt klart.

klockan är 00.30 lördag morgon, varför sitter jag här, jag ska ju ut på stan.

Fan, jeansen är väl inte torra än.

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...