junkfilm Postad 25 juni 2007 Postad 25 juni 2007 Titel: KRISTALLNATTEN Voodooversion 1 En film om två unga män som utför en skolmassaker på en svensk gymnasieskola. 0 Citera
Rabies Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 mycket frågor men inte så många svar. va det en rasistisk handling? i sånna fall varför tar han livet av sej i slutet? han borde väl vara stolt över vad han har gjort. sen får du nog komma på ett bättre sätt för dom att komma över vapnen, att dom snor licensen och beställer från usa låter inte så troligt. sen pratar dom väldigt mycket om vad dom gör eller ska göra. vissa saker behöver man inte säga ifall man visar dom och vissa saker får man reda på senare utan att man ska behöva säga det innan för att publiken ska veta exakt vad som händer. jag saknar ett bra motiv till massakern och motstånd för huvudkaraktärerna. först verkar det som om tim är mobbad men sen börjar han snacka om raser och grejer och motivet ändras 0 Citera
junkfilm Postad 26 juni 2007 Författare Postad 26 juni 2007 Ok. Tack för responsen. Ska kika över manuset och se vad jag kan förbättra. 0 Citera
jonkanon Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 För att fixa vapen kan de ta replikor och stärka upp delarna i verkstad. Borra nya pipor och slagstift och annat bös. Kanske ser de då ut som sci-fi pistoler med ofärgad metall som sticker ut på hemmagjort vis. Då kanske någon reagerar - Lägg undan leksakspistolen.... BANG!!! Ja du fattar! /j 0 Citera
junkfilm Postad 26 juni 2007 Författare Postad 26 juni 2007 jag har valt att göra så att manuset talar väldigt mycket för sig själv. Hela manuset är ju nästan ur gärningsmännens perspektiv. Jag gillar också att det inte händer så mycket, ja menar det händer ju inte så mycket egentligen.(tills slutet) . Jag kommer att satsa stenhårt på att bygga den rätta spänningen som finns i manuset. Har någon nått förslag på hur jag skulle kunna utveckla filmen? Vad tyckte ni som har läst manuset annars? tycker ni att jag skriver hyfsat bra? skriver jag enlight manusreglerna? snälla respons! Smart det där med att dom skulle tillverka vapnen. Ska funderas på:D MVH Marcos Johansson 0 Citera
Anhool Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 Akta dig för att visa manuset för oförstående vänner och släktingar bara :D 0 Citera
gorse Postad 26 juni 2007 Postad 26 juni 2007 Jag är inte säker på att jag gillade utkastet. Nått av väsentlighet saknas för att jag skulle orka läsa ordentligt. Det finns stunder då det lyfter, men det saknas framåtdrivande rörelse. Jag kan inte sätta fingret på det. Det ser visuellt ut, men jag tycker berättelsen är tråkig trots det dramatiska. 0 Citera
junkfilm Postad 11 juli 2007 Författare Postad 11 juli 2007 Titel: KRISTALLNATTEN Voodooversion 1 En film om två unga män som utför en skolmassaker på en svensk gymnasieskola. JAG HAR TAGIT BORT MANUSET NU. VET EJ OM JAG TOG BORT DET PÅ RÄTT SÄTT. MVH - MARCOS JOHANSSON 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.