Gå till innehåll

Övergå från DV till Film!


soulpat

Recommended Posts

Jo, jag förstår att det är mcket krångel osv. Men det minimalistiska tänkande tilltalar mig, gör det lite till en sport.

 

I decembernummret av super8 today var en intressant artikel om undervattens super8 (man kan beställa äldre nummer) http://www.super8today.com, mycket bra tidning för övrigt.

 

Ser fram emot att få följa ditt projekt här på woodoo :)

Länk till kommentar
Share on other sites

att ha en bottentid på ca 10 min/dyk (var av 2.30 är filmtid) är väldigt tidsödande.

 

Har du två kameror så har du halva bottentiden täckt med filmtid, och hela dyket som en oklippt scen kanske inte är så intressant i slutändan? Gör lite redigering i dina tagningar, släpp inspelningsknappen när du byter vinkel/scen, osv.

 

Har du halva bottentiden täckt av filmtid så känns det kanske inte som att det blir så våldsamt med spilltid trots allt. :)

 

Men det är ju det där... då ska man ha två fungerande undervattenskameror/undervattenshus... Ett redigt hinder bara det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du två kameror så har du halva bottentiden täckt med filmtid, och hela dyket som en oklippt scen kanske inte är så intressant i slutändan? Gör lite redigering i dina tagningar, släpp inspelningsknappen när du byter vinkel/scen, osv.

 

Har du halva bottentiden täckt av filmtid så känns det kanske inte som att det blir så våldsamt med spilltid trots allt. :)

 

Men det är ju det där... då ska man ha två fungerande undervattenskameror/undervattenshus... Ett redigt hinder bara det.

 

Ja, det var lite så jag tänkte... att man skulle behöva ha två kameror med sig ner för att få det lite mer effektivt. Den igentliga bottentiden på 30 meter är 20 min så det är tiden man kan använda innan... men vissa dyk är på 60 min. då är det rätt bra med en kapasitet med sig ner på 60 min inspelningstid. Skit samma... nu pratar vi inte fördelar med DV utan fördelar med Film.

 

Helt klar så får man lov att släppa knappen mellan olika tagningar... inge spilltid när inte, ett helt annat sätt att tänka. Intw bara att får bra bilder... utan göra alla inställningar kolla ljuset, focusera objektet... sen trycka...

 

Tack för era tankar... sorry om jag snodde tråden lite... men jag såg en möjlighet att kunna komma in med några frågor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...