borsellini Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Använder mig av Movieplanner v.1.0 Nu när mitt lilla manus är klart vill jag gärna skriva ut det, men det funkar ju inte....hur gör jag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Som jag har förstått det är Movieplanner ett planeringsprogram och inte ett manusprogram. Går kanske bara att skriva ut olika rapporter som kan behövas för att göra filmandet enklare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borsellini Posted May 25, 2004 Author Share Posted May 25, 2004 Ok, men hur skriver jag ut dessa "rapporter"? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Som det står här: http://www.voodoofilm.org/nyheter/20040516.127.aspx. "När du fått med all information om varje scen i ditt manus kan du välja att skriva ut rapporter under menyn Reports." 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borsellini Posted May 25, 2004 Author Share Posted May 25, 2004 Hur? Det finns ju inget "skriv ut-alt." under Reports 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borsellini Posted May 25, 2004 Author Share Posted May 25, 2004 Hjälp mig någon... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Det finns inget sådant alternativt eftersom det inte finns något behov av att skriva ut "allt". Det är inget manusprogram, punkt slut. Om du har skrivit ett manus i programmet så får du helt enkelt skylla dig själv. Taskigt, men så är det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borsellini Posted May 26, 2004 Author Share Posted May 26, 2004 Någon som kan tipsa om ett riktigt manusprogram, då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Final Draft brukar ju nämnas, men varför inte använda din vanliga ordbehandlare? I Word är det enkelt att göra några formatmallar så att manuset ser ut som det skall göra. Jag har skrivit flertalet manus utan att sakna ett särskilt manusprogram. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
max lauritzen Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 jo.. det funkar ju i Word. Men om man vill ha det snyggt och rätt gjort är det bra att använda ett manuspogram. Det sparar tid och ser mer seriöst ut. Själv använder jag Final Draft 6.0. Det finns på internet också, men jag vet inte hur bra det funkar... http://www.scriptbuddy.com/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moiraine Posted June 5, 2004 Share Posted June 5, 2004 Tja, att det sparar tid håller jag med om, men om man bara har de rätta formaten så ser det lika seriöst ut i Word tycker jag. Det handlar ju ofta om vem som sitter och skriver och hur mycket förkunskap personen i fråga har om formaten för manus etc. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts