Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej alla!

ska spela in lite film, med skådisar o shit, de står mellan att hyra HDV för 1000 kr per dag eller att köpa en super 8, va ska man välja?

kan man filma snyggt med super 8, hur är ljudet? med HDV är ljudet perfa ialf (har jobbat lite med det innan)

själv HATAR jag det digitala bilden, tycker det är semester 97

fast super 8 kanske är porrfilm 77, eller? aldrig sett super 8 merän små filmer på youtube så jag vet inte riktigt

va ska man välja tycker ni vi ska välja??

Postad
hej alla!

ska spela in lite film, med skådisar o shit, de står mellan att hyra HDV för 1000 kr per dag eller att köpa en super 8, va ska man välja?

kan man filma snyggt med super 8, hur är ljudet? med HDV är ljudet perfa ialf (har jobbat lite med det innan)

själv HATAR jag det digitala bilden, tycker det är semester 97

fast super 8 kanske är porrfilm 77, eller? aldrig sett super 8 merän små filmer på youtube så jag vet inte riktigt

va ska man välja tycker ni vi ska välja??

Super 8 har inget ljud! Du spelar in på md/mp3 eller dat eller dyl.

Super 8 är urläckert, men kräver en hel del kunskap för att få det bra. Kolla min signatur så hittar du bra länkar. En 8mm filmkamera med suvärn optik kan man få för en spotsyvel idag.

Filmn ioch framkallning kostar en del. Men det kan det vara värt tycker jag. Bästa sättet är att prova sig fram. Ett alternativ kanske skulle vara 16mm om budget tillåter.

Postad

Jag säger, filma med Hdv Blir betydligt mycket lättare för dig en filma med super8. Först av allt, måste man ha film till super8, sedan bör du inte under eller överexponera filmen. sedan kostar framkallning och scanning av super8. HDV kameror som spelas in på HDV-band är ju betydligt lättare för dig. billigare dessutom!

Postad
Mikrofon till laptop har väl alltid funkat?

Funkar iof. Fast jag skulle nog föredra en md eller mp3 spelare med en bra mic. Finns att köp överallt där man säljer teknik prylar. Se till att den har mic in bara (Att det står "inspelnigsbar" är ingen granti för detta)

Men som sagt läs på om formatet innan du bestämer dig. Men när du väl börjat lära dig kommer du att vara fast ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...