Swe__ Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Är det någon som har tips på ett bra stativ med styrarm som inte kostar alltför mycket, inom en rimlig prisgräns alltså. Vet inte om det går att få för under 2000? 0 Quote
jepser Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 http://www.scandinavianphoto.com/ kolla under "kamera tillbehör" och sen "stativ" där är en hel del... 0 Quote
gorse Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Netonnet? Min kostade 500 plus ett huvud. Jag tycker det är ett bra stativ, men jag köpte kanske lite för billigt huvud men hittills har det fungerat. 0 Quote
jepser Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 precis, netonnet har också en del stativ, men du kan gå till ställen som onoff, siba, elgiganten och massa mer. Många ställen säljer stativ. 0 Quote
carbe Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 Har ett stativ köpt på Expert. Kostade 500 kronor och stativet, stativväska och den där saken som man sätter mellan stativet och kameran ingick. Dessutom innehåller stativet många bra funktioner. Rekommenderas! 0 Quote
jepser Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 man kan ju också fråga sig hur avancerat stativet ska vara, hur många funktioner... På mitt har jag sånt vattenpass och massa annat smått och gått, men behöver man bara ett stativ för att kameran ska vara stilla, samt kunna svänga och tilta så kan du få ett för 200;) 0 Quote
carbe Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 men behöver man bara ett stativ för att kameran ska vara stilla, samt kunna svänga och tilta så kan du få ett för 200;) Inte för att vara lärare, men bara så att du vet så när man drar kameran från höger till vänster eller tvärtom så heter det panorering. :) 0 Quote
Swe__ Posted June 7, 2007 Author Posted June 7, 2007 Hmm, ja. jag funderar nu på: Manfrotto Stativ Digi 728B + videohuvud 390 eller Manfrotto 190 XB + 128RC MEN, är det någon som har erfarenhet av dessa? framförallt den sista känns tveksam då den bara blir 146 hög, tror jag. 0 Quote
jepser Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 men bara så att du vet så när man drar kameran från höger till vänster eller tvärtom så heter det panorering. :) man kan ju inte veta det innan man lärt sig det, men nu har jag lärt mig det;) 0 Quote
Recommended Posts