Delta one Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Titel: Quarantine Voodooverison: 1 I ett underjordiskt labratorium håller företaget Genco på med ett försök att återuppliva de döda, men nått går fel och de skapar ett av de farligaste vapnen någonsin. Specialenheten TRT ( Tactical Rescue Team) skickas in för att sätta byggnaden i karantän och rädda överlevare. Jag vet att de inte är det bästa manuset nånsin så va inte allt för elaka nu ;) (Har nu gjort ändringar i manuset så jag bifogar den nya verisonen.)Quarantine.rtfQuarantine NY.rtf 0 Citera
jbergman Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Låt bli att centrera en massa text. Det blir oläsbart. /Jakob 0 Citera
jbergman Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Se http://www.voodoofilm.org/artikel/manus2.aspx eller http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8466 /Jakob 0 Citera
Delta one Postad 30 maj 2007 Författare Postad 30 maj 2007 så man ska bara centrera när nån säger nått alltså? 0 Citera
jbergman Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Nej, man skall aldrig centrera. Läs länkarna igen. /Jakob 0 Citera
Delta one Postad 8 juni 2007 Författare Postad 8 juni 2007 Ingen som har nått att säga ? All kritik är välkommen både bra och dålig... 0 Citera
Mega99 Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 Dialogen är inte trovärdig, det låter för påhittat. 0 Citera
jakethesnake Postad 9 juni 2007 Postad 9 juni 2007 Alltså, ja... Jag är ett stort fan av zombiefilmer. Jag läste bara början. Sen kändes det som om jag kunde hoppa över resten och jag lästa bara slutet. Dina karaktärer är ju bara plast, de har inga intressanta drag. Man måste få tittaren att få sympati med karaktärerna. De måste utvecklas i filmens gång, annars vill man inte titta mer. Det är därför som många "ett gäng soldater kommer till ett hus fullt av zombies"-filmer sällan slår, så att säga. Början var heller inte speciellt bra. Den är för mycket pang-på. Man fattar direkt att det här är en film där några zombies kommer dö och säkert några av karaktärerna. Det var just därför jag inte orkade läsa mitten. Så, grundstoryn kan väl funka, men dramat mellan karaktärerna finns inte och det måste bättras. 0 Citera
Delta one Postad 9 juni 2007 Författare Postad 9 juni 2007 Ok men jag är inte så bra på "Drama" kan du komma med tips ? 0 Citera
jakethesnake Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Mmm, tänk så här... du läser i tidningen en artikel där det står: En man i 35-års åldern dog idag. I en annan tidning läser du: Joakim, 35, var påväg hem vid midnatt igår kväll. Han hade hämtat akut medicin till sitt sjuka barn. Jocke är fembarnspappa och hans fru avled förra hösten och han ensam blev tvungen att försörja sin familj med nöd och näppe. Ur mörkret denna kväll steg två rånare ut. Rånarna var drogpåverkade och trodde inte på Jocke som sa att han inte hade några pengar. De slog honom därför om och om igen. När polisen hittade Jocke var det redan försent. Han bad till dem att hjälpa hans familj innan han drog sista andetaget. Ja, något sånt... Vilken är mest intressant? Vilken blir man mest berörd av? I varje scen ska karaktärerna avslöja något om sig själva, något som sedan ska bakas in i själva huvudhistorien. Hur kul är det liksom att kallprata i en timma, utan att komma närmre varandra när man t.ex. träffar nån ny vän? Så, mer hinner jag inte skriva nu. Hoppas det hjälper. 0 Citera
Sommarkatze Postad 10 juni 2007 Postad 10 juni 2007 Precis nåt sånt hade jag också tänkt o skriva. fast det behöver jag inte nu :P Jag kom på en sak då jag läste manuset för en andra gång. Är det inte lite för många såna där. Woaw plötsligt en zombie hoppa över (kommer inte ihåg namnet dock nu) och dom dödar den helt enkelt. ? :D 0 Citera
Delta one Postad 10 juni 2007 Författare Postad 10 juni 2007 Jo jag vet :) men vi har en hel del väldigt lättskrämda polare som vi hade tänkt skrämma skiten ur ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.