Fagerhultarn Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Jag undrar om någan kan tipsa om ett avancerat dvd-menys program. Jag har kört Encore nu ett tag, men vill ta steget till dom större dvd produktionerna. Någon som vet ett sådant program ? Ska finnas till windows och inte till mac. 0 Citera
Rogge Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Jag undrar om någan kan tipsa om ett avancerat dvd-menys program. Ska finnas till windows och inte till mac. After Effects och Photoshop kan du göra väldigt avancerade menyer i, det är din egen fantasi och DVD-specifikationen som sätter gränserna. Men det hela faller på att After Effects och Photoshop faktiskt finns både till PC och Mac och du ville ju bara ha program som bara finns till PC, eller? Jag förstår inte riktigt varför det är viktigt för dig med att programmen bara skall finnas till PC... :) 0 Citera
jepser Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Jag förstår inte riktigt varför det är viktigt för dig med att programmen bara skall finnas till PC... :) Haha, det undrar man verkligen;) 0 Citera
Fagerhultarn Postad 23 maj 2007 Författare Postad 23 maj 2007 Jag vet redan hur man gör egna menyer med rörlig bakgrund m.m. i Encore med hjälp av after effects och photoshop. Problemet är att företagen (chimney pot, edithouse) använder sig inte av Encore. Därför undrar jag vilket program som används på de större bolagen inom DVD-authoring. Varför just PC är väldigt simpelt, har ingen Mac. :( Det är en framtida investering, just nu vill man bara komma igång med allt. :P After Effects och Photoshop kan du göra väldigt avancerade menyer i, det är din egen fantasi och DVD-specifikationen som sätter gränserna. Men det hela faller på att After Effects och Photoshop faktiskt finns både till PC och Mac och du ville ju bara ha program som bara finns till PC, eller? Jag förstår inte riktigt varför det är viktigt för dig med att programmen bara skall finnas till PC... :) 0 Citera
Fagerhultarn Postad 23 maj 2007 Författare Postad 23 maj 2007 Någon annan som har ett bra tips ? 0 Citera
pld Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Roxio: http://www.roxio.com/enu/products/dvdit/hd/requirements.html 0 Citera
Fagerhultarn Postad 23 maj 2007 Författare Postad 23 maj 2007 tack! de programmet ser intressant ut. 0 Citera
pld Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Jo, funderar själv på att skaffa det eller Encore. Kanske man ska fråga då vad är bra och dåligt med Encore? Någon som har eller har testat program av Roxio. /Jesper 0 Citera
Fagerhultarn Postad 24 maj 2007 Författare Postad 24 maj 2007 Encore är ett bra program, inget snack om de. De problem jag har märkt är om man har rörlig bakgrund i menyn som ska ändra sig när man trycker i menyn så hackar de sig alltid innan klippet går igång. Lite störande. Sen används inte encore i branschen som jag vet. Kanske är pga att den inte kan bränna blue-ray (rätta mig om jag har fel). Sen tycker jag att de borde funka att ha ljud på menyn som spelar vidare på samma låt när man klickar runt på dvdn, istället för att låten börjar om efter varje klick. Någon som har erfarenheter av Roxio ? 0 Citera
Rogge Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 Encore är ett bra program, inget snack om de. De problem jag har märkt är om man har rörlig bakgrund i menyn som ska ändra sig när man trycker i menyn så hackar de sig alltid innan klippet går igång. Lite störande. Sen används inte encore i branschen som jag vet. Kanske är pga att den inte kan bränna blue-ray (rätta mig om jag har fel). Sen tycker jag att de borde funka att ha ljud på menyn som spelar vidare på samma låt när man klickar runt på dvdn, istället för att låten börjar om efter varje klick. Hack mellan klipp kommer du aldrig undan tyvärr. Ljud som fortsätter att spela när man byter menyer går inte i andra program heller, både hacken mellan klipp samt detta har att göra med DVD-specifikationen. Med lite planerande går många av hacken att dölja när man gör menyerna, men tyvärr inte alltid. Blue-Ray kommer i Encore CS3 som snart är här. :) 0 Citera
audition Postad 17 december 2007 Postad 17 december 2007 Hr inte testat Roxio men det verkar bra 0 Citera
video_sync Postad 1 januari 2008 Postad 1 januari 2008 Roxio DVDit = semisegment Skall det till precision av högsta grad är det Scenarist som gäller vid uppbygget av DVDn. Detta program är även en branchstandard vid DVD Authoring. Något som även bör tas i åsikt är att, desto mer effekter (grovt sagt) DVD upplägget innehåller, desto större är risken att färre DVD spelare läser skivan korrekt. En konsumentskiva vid detta upplägg förvärar det hela ytterligare. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.