Gå till innehåll

Patroner i en softair gun-pistol?

Recommended Posts

Postad

Det skulle väll vara om man inte filmar att han tömmer maget. och i handen har han 4 patroner, finns ju att köpa . hobbex har noig tror jag? inte säketr..

annars vet inte jag hur man skulle göra... hopppas det löser sig..

Postad

Jag har försökt en mängd liknande tester men hjälp av Maya. Enklaste sättet där är att filma ovanifrån och att inte dra ut magasinet hela vägen och bara motiontracka på ett modellerat magasin ovanpå.

Kan eventuellt kräva "lite" vana av 3D hantering och compositing :/

Postad

Varför inte skaffa en replikpistol istället och fejkulor? Jag lovar dig att du aldrig kommer att få det att se bra ut om du ska fejka det.

Postad

alternativt så kan du ju ha 2 pistoler... en för närbilder med mag och patroner och en för att skjuta med blowback... nämn den film som visar magasinet och sedan i samma klipp visar hur vapnet skjuts... ;)

bör ju vara liknande pistoler då dock... lie dumt att visa magasinet för en Beretta M92 och sedan skjuta med en revolver om ni förstår vad jag menar:p

Postad

Om man inte hade kunnat ta ut magasinet hade jag inte föreslagit det. Nej, blockback finns inte, men som jmalmsten säger så är det ju bara att byta ut pistolen.

Postad

Filma marken, klipp in en hand med ett mag, frösklagsvis hittar du en bild på GOOGLE och sen keyar du den lite, samt sätter på någo snygg motion. Volia. Kommer ju inte synas mer en 3 sekunder så blurra ihop det lite så blire nice.

2000kr+ för 3 sekunder är inte rikigt ekonomisk som jag ser det. Inte för amatörer, de finns bättre saker att utväkla då.

Postad

2000kr+ för 3 sekunder är inte rikigt ekonomisk som jag ser det. Inte för amatörer, de finns bättre saker att utväkla då.

Nä... men får man ju inte hålla i pistolerna så blir det ju inte lika roligt;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...