Peter Fredriksson Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Tjena! Jag ska ev göra en nollbuget/kanske liten buget film om Staffan Westerberg. Jag är lite sent ute då det nästan precis gick en om honom på tvn. Men tillslut fick jag tummen ur och ringde honom- Vi ska träffas och snacka den 18e maj. Nu undrar jag helt enkelt om ni här på forumet har några tips om hur man får det att bli intressant. min tanke är att typ filma mig och han vid ett bord (Ätandes pannkakor:)) och resonera om barnprogrammen som förstörde en generation osv. (Dock Tycker jag det är fel för min barndom blev inte förstörd, jag gillade hans program.)dock kan det bli lite segt och tråkigt men har ju inte buget att mixa med bilder från programmen och så. Så om ni vill, ge gärna tips och idéér om ni har. Tar tacksamt emot all bra info om dukumäntära saker. HA de! Fredriksson 0 Citera
Team_fagott Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Det där med förstöra barndomen snacket känns väldigt uttjatat. Känns b att basera en film på en fånig aftonbladet artikel. I övrigt är han en mycket intressant och sympatisk person. Ser gärna mer film om honom fram över ;) 0 Citera
Peter Fredriksson Postad 13 maj 2007 Författare Postad 13 maj 2007 Jag var kanske oklar där, givetvis ska det inte baseras på det, dock ska fråga lite om hur det kändes ur hans synvinkel då det blev så stort. Alltså bara en lite parnates i filmen. 0 Citera
Team_fagott Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Jag vet inte om det blev så stort igentligen. Det där med pannkakor låter dock lite kul, kanske ute i solen på verandan ;) Gör lite reserch så på googel och biblioteket tror jag att du hittar roliga/intressanta trådar att dra i rätt fort. Värdsliga ämnen som döden, kärleken osv är alltid tacksamt (i synnerhet med en sådan som SV) 0 Citera
gorse Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Jag tror personligen att diskutera en förstörd generation med staffan westerberg är en skitdålig ide. Diskutera gärna barnprogrammen, men att insinuera att programmen var skadliga är nog en förolämpning mot Staffan (även om det är sant). Jag såg en kort intervju med honom för många år sen, där en journalist rakt fram frågade honom hur det kändes att ha förstört en generation. Staffan Westerberg är fortfarande svaret skyldig, och intervjun avslutades tvärt med en upprörd och oförstående Staffan. 0 Citera
jernby film Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Staffan Westerberg är speciell herre, en personlighet, mycket intelligent och en utmärkt skådis. Att han skulle förstöra en generation genom ett barnprogram tycker han är humor, när han är på det humöret. /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Jag har aldrig fattat det där med att han förstörde en generation, det är nåt jag fick höra första gången efter gymnasiet. Lillstrumpa och Vilse var bland mina absoluta favoritprogram när jag var liten och jag vet att jag inte är ensam. Så en "hel" generation kan han ju inte "förstört". Skulle gärna se en dokumentär om honom. Varför inte försöka lyfta fram en helt annan sida och göra typ ett personporträtt om vem han är istället för snacka om vad han har gjort eller inte gjort? 0 Citera
Team_fagott Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Det finns en ganska bra dokumnetär om honom som gick på svt för någon månad sedan. Håller med om att Lillstrumpan rockar hårt. Bäst julkalendern som visats. Men å andra sidan är man ju en mano-dramaqeen med :p 0 Citera
jernby film Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Det där att han skulle förstöra en generation, tycker människor i allmänhet är kul att säga. Det enda roliga som tycks ha. /nils 0 Citera
Peter Fredriksson Postad 14 maj 2007 Författare Postad 14 maj 2007 jag har ju som sagt redan pratat med honom om vad som kan tänkas ta upp så han vet att "generationsfrågan" kan tas upp, och verkade inte ha något emot det. Jag har ju alltid gillat det han gjort så det är ingen grej jag vill gotta mig i, om ni förstår. Om jag tar med det blir det bara en lite parantes. Jag kommer att försöka få en bild av vad som inspererade honom att göra programmen och så, samt lite om hans liv i övrigt. Detta är skrivet i stora drag men vill visa att generationsfrågan är av väldigt liten del av filmen. Fredriksson 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.