gorse Postad 18 maj 2007 Postad 18 maj 2007 Det är en lokal ordningstadga. I Linköping skall hundar ständigt hållas kopplade på stadsplanerat område, om inte undantag har angivits med skyltar, tex hundrastgård. 0 Citera
Simon W Postad 18 maj 2007 Postad 18 maj 2007 Där ser man. Jag hade för mig att det kommit ett rikstäckande förbud mot lösspringande hundar. Well well. Shit the same. 0 Citera
larsson12 Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Självklart. Ibland, speciellt på jobbet, händer det att vi har djupa och heta debatter om skitsaker runt fikabordet. Detta tycker jag och mina kompisar är underhållande och vi diskuterar sjövilt om tex politik och andra saker av oväsentligt värde. Ibland gillar jag att kasta ut ett bete för att få gång diskussionen riktigt hett. Gärna om nått som är lätt att tycka i, tex nazisters rätt att få hålla tal på jobbet. Ibland använder jag ämnen vi diskuterat här på forumet tex. Favoriter är när ämnen som tex om hundar skall hållas kopplade eller ej, om det finns tigrar i afrika etc, sånt som många är rätt tvärsäkra på rätta svaret men om man läser på finner man att förhållandet är inte som man trodde. När jag skrev inlägget hade vi just haft en invandrardiskussion runt kaffebordet, och frågan om språkkraven kom upp appråpå nått politisk parti som ville ha språkkrav för att bli svensk. När fikat var över kollade jag med google hur det låg till med detta med svenska språket och upptäckte att sverige inte har svenska som officiellt språk, och därmed är det legalt omöjligt att ha det som språkkrav för att bli svensk. Men vi har fem officiella minoritetsspråk (vilka kommer jag inte ihåg för ögonblicket) så de kan vi prata som nysvenskar. Däremot är svenska officiellt språk i... ...Finland. Därför blir EU-dokument översatta till svenska. Med detta i åtanke skrev jag det i inlägget, men eftersom vi inte känner varandra så är det närmare sanningen att det inte alls passade in för fem öre i denna tråden. Att jag skrev det över huvudtaget var att jag försökte diskutera nått hårklyveri i samma anda som runt kaffebordet, men mitt försök funkade inte. Vi var inte på samma kanal alls. Inget illa menat men jag förstår inte riktigt hur du orkar svara så många här och lägga dig i allt på gott och ont samt ha det så på jobbet. 0 Citera
gorse Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Larson12, jag misstänker att det är tur att detta forum inte är ett tal-forum. Min fru anklagar mig ofta för att fastna i pladderfällan och hon vågar inte längre skicka mig till affären för att handla något vi glömt. Alltid träffar jag någon att prata med och jag vänder hem en timme för sent. Att jag antagligen har för lite att göra på jobbet är naturligtvis på gott och ont. Som man bäddar får man ligga, och med data kan ofta schedulera jobb och då blir det dötid man kan spendera på forum. Förr fanns det ett kul KOM-system att förstöra arbetstid på, men nu är det nerlagt. 0 Citera
soulpat Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 frågade om vi kunde ha en photo-shot i en av Sf salongerna, det gick superbra. Chefen var skittrevlig och gav oss sitt nr. 0 Citera
Polytrop Postad 30 maj 2007 Postad 30 maj 2007 Hum, intressanta meningsutbyten! Men för att backa till ruta ett och Jonnybravos fråga.... Är Jonnybravo beroende av att det ska vara en autentisk biopublik - har biomiljön, besökare m m en tydlig visuell koppling till storyn i övrigt? Om inte, bör det väl finnas (nästan gratis) biopublik-sekvenser att ladda ned och använda i sin produktion? Ungefär som vi kan ladda ned ljudmiljöer av olika slag, publiksorl, flygplansmuller, djurläten, trafikbuiller... Eller? 0 Citera
Swe__ Postad 31 maj 2007 Postad 31 maj 2007 Annars kan man ju göra så att man lånar lokalen, får dit alla man känner, försöker fylla den liksom(eller hur man nu vill) sedan visar ni en egen film, eller möjligtvis om man inte har en egen film att visa är säkert någon på voodoofilm villig att låta en del av sin film visas där, om det nu är ett seriöst projekt liksom. Man behöver inte krångla till det mer än nödvändigt 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.