Gå till innehåll

Hjälp med basröst till flash-ljud


Unknown1101

Recommended Posts

Tja!

 

ehm... jag behöver hjälp me en sak... jo det är så här att jag vill ha den där killen med basrösten som e känd för o ha gjort rösten till alla trailers (nästan alla) (han säger typ "This summer, (boff!) One man (NOO!) One Destiny One Oppertunity (tjecktjek drrrffdodo) Arnold Swarhzsnegger in...(BOOOFFF!!) Terminator 3

 

fast jag vill att han ska säga typ: nåt annat; "some stories are meant to die" och sen föra in den i flash?

 

someone? :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Mmm. Jag satte på microfonen och försökte spela in mig själv. Mja, det blev INTE likt. Jag talar inte engelska med tillräckligt bra accent (eller så tycker jag min egen röst låter konstigt). Och nån basröst hade jag inte heller. Audacity kunde justera tonhöjden, men det blir inte likt i alla fall. Det låter som jag försöker förställa rösten, dvs prata med djupare röst än jag har. Några sorts övertoner som avslöjar att röstläget egentligen är högre verkar inte gå att maskera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Föralldel. Men jag hittade en knapp i audacity som i alla fall för mig verkar vara mycket andvändbart: Kompressor. Plötsligt blev mina tafatta försök att läsa in röster rätt skapliga även om jag bara använder datormicken.

 

Min fru kom förbi. Hon säger att det går INTE att höra vad man säger så fort man försöker ändra tonhöjden. Det stärker mina övertygelser att det är mycket övertoner som är svårt att maskera, och lyckas man trolla bort dem så går det inte att höra vad man säger.

Länk till kommentar
Share on other sites

På den här frågan: Skulle man exempelvis kunna ta Michael Jackson & få han att låta som Leonard Cohen efter en Whiskey-orgie?

Nej. Inte med något program som helst.

Man kan pitcha ganska friskt, men utan rätt förutsättningar så är du kört.

Lafontaine har rätt förutsättningar, så hans röst är faktiskt, fan tro´t, fullständigt au naturelle....ja, förutom att han har en speciell mickteknik som går ut på att utnyttja proxieffekten då.

Hittar du nån med redan från början djup röst så kan du sänka den upp till några få halvtoner & fortfarande hålla den ganska realistisk, men du kan inte ta vilken röst som helst & göra LaFontaine av.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...