Gå till innehåll

Harry Potter and the order of the phoenix


Mannemoviemaker

Recommended Posts

Vet att det finns många som är emot potter, ni behöver därför inte skriva era klagomål här. Punkt slut. För er som vill se, check it out!

 

 

Teaser

 

 

Internationella Trailer

ALTERNATIV:

 

Youtube

Quicktime

 

POSTERS:

http://harrypotterorderofthephoenix.com/img/downloads/posters/images/hp5_onesheet_us.jpg

 

 

Samtliga saker hämtade från youtube, warnerbros och slashfilm.com

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Inte hört något om den här på forumet.

 

Tyckte att den var jävligt bra, dock så är det väl den film i serien som INTE klarar sig som enskild film. Den har liksom inte någon riktig handling.

 

Skådespelarna blir bättre och bättre. Och för första gången satt jag inte och var förbannad på ungjävlarnas överspel.

 

De vuxna skådisarna är grymma. Helena Bonham Carter och Gary Oldman är favoriterna.

 

Full fart och en hel del riktigt snygga maffiga scener.

 

Kändes dock en aning för kort. Kunde gärna fått ha varit en 40 min längre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med om att den inte har en riktig handling.

Men den var bra, underhållande som de andra filmerna också varit tycker jag. Och det märks att de blir äldre och skickligare. Bonham Carter var riktigt som du nämnde.

 

En sak som jag önskar att de gjort annorlunda dock är att i nuläget bytas regissören ut hela tiden, hade varit bättre med en som gjorde alla filmerna eftersom det blir väldigt olika känsla i filmerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har alltid sagt det förut, och säger det igen. historien om harry potter är inte gjord att visas på 7 två timmars filmer. historien är aldeles för komplex och stor för att man ska kunna hinna med allt. böcckerna är så mycket bättre, och det ser man inte minst i den här filmen som behandlar över 700 sidor bok till ett 120 sidigt manus.

 

i framtiden när det blir en ny inspelning av harry potter kanske man kan göra serien rättvis genom att göra en tv-serie eller något. jag vet vad många säger, det är supergryma skådespelare, dan emma rupert, kommer för många alltid att vara sina karaktärer. men hur mycket man än önskar så blir filmena inte mer än en lite trailer över hela boken, skymtar ur en magisk historia som man kan känna igen sig och få se i 'verkligheten'

 

det är grymt, det är bra. men det är i grund och botten boken som allt står på. även om man till den här filmen gjort om handlingen för att anpassa filmformatet (vilket var jk rowlings argument till att hon inte ville att det skulle bli filmer av serien) så lyckas det ju. för dom dom inte läst böckerna fattar man någorlunda. fast det är rörigt. men för oss som läst böckerna, nej. ytan är vacker, skådespelarna är underbara, miljöerna, animationerna. allt förutom att det inte hinns med på långa vägar. punkt slut

Länk till kommentar
Share on other sites

om de hade 700 sidor bok borde väl de kunna få fram ett bättre manus, filmen känns som om den går på tomgång. Men de valde väl att fokusera mer på effekerna?

 

manuset är ju redan klart. boken har ju allt, frågan är nog vad som är viktigast att få med. 700 sidor ryms inte i en film. och det är där allt kränger.

 

Guuuuuud vad dålig. Grymt besviken.

så intressant inlägg.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade de tagit bort hälften, minst, o koncentrerat sig på en del av boken hade det kanske funkat som film. Men med så många småsaker som egentligen inte för handlingen framåt blir det bara platt o tråkigt. Det fanns väldigt mycket som kunde ryka.

 

Boken är den bästa i serien, o de borde verkligen kunna göra en bra film av den. Synd det inte blev så!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hade de tagit bort hälften, minst, o koncentrerat sig på en del av boken hade det kanske funkat som film. Men med så många småsaker som egentligen inte för handlingen framåt blir det bara platt o tråkigt. Det fanns väldigt mycket som kunde ryka.

 

Boken är den bästa i serien, o de borde verkligen kunna göra en bra film av den. Synd det inte blev så!

 

Femte boken bästa i serien? Nja, tycker den är bra men den är lite seg i gämnförelse med trean och fyran. Läs Sjuan så ska du få se på grejjer!;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Nemo - 3 och 7 är bäst. Tycker personligen att 5:an är den sämsta (minst bra...). Tänk så olika man kan tycka...

 

Fan.. snart är man gammal men ändå letade man upp en bokhandel (på Kreta) och skaffar "Deathly Hallows" samma dag som den släpptes... :).

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Trean och sjuan är mina favoriter.

 

Fången från Azkaban är även den bästa i filmserien hittills. Enligt mig då.

 

Håller med om böckerna men Tredje filmen blev jag besviken på. Kan vara för att jag hade stora förhoppningar på den då jag älskade boken. Gary Oldman går itne att klaga på dock!^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte läst böckerna, och gillade filmen bättre än de i vårt sällskap som faktiskt hade läst.

 

Annars, generallt, tyckte jag de lyckades ganska bra med att illustrera Herr Potters inre konflikter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den i förrgår... och med tanke på att jag tycker boken är den svagaste så var det inte så illa. Lite fööör mycket kapat dock.

 

Kidsen (hmm dom är ju rätt gamla nu) var klart bättre än i förra och Imelda Staunton var faktiskt lysande som Umbridge...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...