kvällensdebatt Postad 14 april 2007 Postad 14 april 2007 haudi Jag har falsh mx 6, är det någon som användet detta program? eller gjort? Vinns det något program som man kan göra om flash filmerna man gjort till Mpeg eller Avi, helt änkelt ett format så man kan redigera sin teknade/animerade film i ett redigerings program? tack/ säf 0 Citera
simonrahnster Postad 14 april 2007 Postad 14 april 2007 Kan ingenting om Flash, men kolla under dina exporteringsinställningar/exporteringsmöjligheter så finns det kanske något alternativ som "Export as AVI" eller något liknande. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 14 april 2007 Författare Postad 14 april 2007 nää de finns inget sådant där tyvärr... humm 0 Citera
jernby film Postad 14 april 2007 Postad 14 april 2007 Hej det är ju tvärtom........Du lägger in en film exempel avi-fil 900mb i flash MX, bra kvalitet, exporterar den därifrån till flashfil swf. Nu kan du ställa in hur stor filen ska bli. 900mb blir 10mb i hyfsad kvalitet. Bättre kvalitet än windows wmf eller andra med samma filstorlek. Enbart för att kunna lägga ut på nätet. Om du gjort en animering i flash är det bara att spara som movie swf och sen lägga ut den på nätet. Du kan inte importrera flashfil till exempelvis premiere. Det finns säker någon annan här som kan mer om dessa filer t.ex quicktime. /nils 0 Citera
kvällensdebatt Postad 14 april 2007 Författare Postad 14 april 2007 så du menar det att man kan lägga in vanliga avi filmer i flash?.. oke.. ska testa detta, om inte så hör jag av mig mer.. för det lät intressant:P.. tack.. 0 Citera
jmalmsten Postad 14 april 2007 Postad 14 april 2007 hmmm... men om man nu VILL exportera flashanimationen till video? Jag har själv en musikvideo i flash som jag skulle vilja ha ut på lämpligt format för dvd-bränning eller liknande... Men jag har sökt både fågel, fisk och mittemellan för att hitta ett sätt som ska fungera utan resultat. sorry att jag inkräktar på tråden lite, men jag har haft samma fråga som dig i öppningsposten i bakhuvudet länge nu... :) 0 Citera
jernby film Postad 14 april 2007 Postad 14 april 2007 Hej det går inte, skulle vilja höra den som kan? Dumt egentligen att animera i flash. Du är hänvisad till internet med dina animationer. Flash är ju himla bra filer i kvalitet och storlek. Långt bättre än windows wmw i kvalitet i samma storlek. Förstår inte hur man skulle kunna bränna en DVD på ett flashjobb man gjort. Lite tragiskt kan det va. /nils 0 Citera
walfridson Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Finns flera flv/swf -> avi http://www.dvdrhelp.com 0 Citera
StenR Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 ...Du kan inte importrera flashfil till exempelvis premiere... /nils http://www.flashants.com/root/swf2videoplugin.shtml 0 Citera
jernby film Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Hej du hittade det, en plugin alltså, fantastiskt, jmalmsten och kvällsdebatt blir nog glada nu ;) /nils 0 Citera
jmalmsten Postad 24 april 2007 Postad 24 april 2007 Jerby: Visst, jag är fullt medveten om kvalitetsminskningen per megabyte när man tar nått från vektor till pixel.... men just nu är jag som sagt hänvisad till internet och datorer för uppspelning. Jag vill kunna exportera filmen som pal-kvalitets-avi för bränning till dvd så jag kan exempelvis ta hem den till föräldrarnas 53-tummare och min 5.1 ljudanläggning som står kvar där... Flashfilen sparar jag som Master, så när jag får tag i HD-bränning och föräldrarna fixar HD-spelare (tv-n pallar ändå 1080i/720p) så är jag bara en rendering ifrån pixeleringsfri visningskopia. (tänk om celluloid-film uppförde sig på samma sätt;)) Det är detta jag gillar med internet... spelar ingen roll hur obskyr tanken/problemet är, i 9 fall av 10 så har någon redan stött på problemet och löst den;) jag ska ta mig en titt på programmen hos videohelp. Dom program jag provat hitintills har bara gett error-meddelanden:( 0 Citera
pld Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Vet någon vart man kan ladda ner en trailer på Flash? Har kollat på Adobes hemsida men hittar inget. Vill testa om man kan tanka in swf-fil i Avid innan man köper programet. /Jesper 0 Citera
Max_H Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 Vet någon vart man kan ladda ner en trailer på Flash? Har kollat på Adobes hemsida men hittar inget. Vill testa om man kan tanka in swf-fil i Avid innan man köper programet. /Jesper Med 99.9% säkerhet är svaret nej på den frågan. Du borde kunna hämta en SWF animation var som helst på webben och testa. Enda möjligheten (tror jag med andra ord) är att exportera den som exempelvis QT från Flash. /Max 0 Citera
megawatti Postad 29 april 2007 Postad 29 april 2007 Med 99.9% säkerhet är svaret nej på den frågan. Du borde kunna hämta en SWF animation var som helst på webben och testa. Enda möjligheten (tror jag med andra ord) är att exportera den som exempelvis QT från Flash. /Max Jo har exporterat mina klipp som quicktime, avi osv.. MEN då kommer inte hela animationen med, den liksom hoppar över saker, har flaxande fåglar, de flaxar inte längre. Mina masker fungerar inte. Vad är felet? 0 Citera
jacobsteel Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Man kan tanka in Flash 5 utan problem i FinalCut, om man är på mac. Bara att importera -swf-filerna direkt. Mer om hur man ska göra finns i i den här artikeln Action-script kan det bli strul med, men små filmklipp funkade. Fast kör som grafisk symbol.... 0 Citera
Pipan Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Jo har exporterat mina klipp som quicktime, avi osv.. MEN då kommer inte hela animationen med, den liksom hoppar över saker, har flaxande fåglar, de flaxar inte längre. Mina masker fungerar inte. Vad är felet? Flash exporterar bara en tidslinje till de vanliga filmformaten, dvs om du exporterar _root kommer inte MovieClipens tidslinjer att vara med. 0 Citera
megawatti Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Flash exporterar bara en tidslinje till de vanliga filmformaten, dvs om du exporterar _root kommer inte MovieClipens tidslinjer att vara med. Hur gör jag för att få med dem då? 0 Citera
jazze Postad 29 maj 2007 Postad 29 maj 2007 alltså det går ju visst att exportera sina flashfilmer i .avi, gå in på Arkiv>Exportera film, och sen väljer du .avi som filformat i listan längst ner, sen trycker du dig vidare och då kommer du få välja dimensioner och lite annat skojj. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.