Gå till innehåll

Slå ihopa två klipp?


Burton

Recommended Posts

Jag har en videofil som jag har delat upp med razortool. Nu skulle jag vilja slå ihop dom. Hur gör man detta?

använder premiere pro 2.0

Bättre förklaring på vad du vill göra tack...

Vad menar du med att slå ihop klippen?

Utan rätt beskrivning kan varken jag eller någon annan här hjälpa dig...

Länk till kommentar
Share on other sites

kanske finns nån funktion i premiere som sätter ihop 2 klipp som stämmer överenns perfekt.

 

annars video mixdown

 

Stämmer ihop perfekt? Lägga dom efter varandra?

 

Finns iaf i fanalcut om jag mins rätt en funktion som joinar klipp. Poängen har jag inte fattat. Följer med en rätt fet manual till prem pro. titta i den efter join clip

Länk till kommentar
Share on other sites

Stämmer ihop perfekt? Lägga dom efter varandra?

 

alltså det jag menar är att du kan slå ihop klipp som du av misstag klippt isär. dvs inte ta 2 helt olika klipp och slå ihop till ett.

 

"nest" får man använda för att slå ihop klipp i FCP. Väldigt bra funktion för ljudbearbetning ibland

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan inte se någon direkt anledning till att om du har 1 klipp som du delat till 2 med hjälp av Razor-tool, att få det till 1 klipp igen.

Om du nu verkligen vill få det till 1 klipp.

Så ta bort klipp 2 och dra ut klipp 1 där klipp 2 låg?

 

samma sak, fast en av dom går fortare? sen kanske du måste rendera och skit om du drar ut om du lagt nån effekt...tror inte join clip ändrar nån rendering (med reservation för att jag har fel! :))

Länk till kommentar
Share on other sites

Ta bort och dra ut är väll det som går absolut snabbast. En ev. rendering för att kunna förtitta i redigeringen behöver ju hur som helst inte ta mer än ett par sekunder på dagens maskiner. (jag använder inte pp utan fcp men det borde vara samma)

Länk till kommentar
Share on other sites

har undrat precis samma sak.

 

säg att man har ett klipp (240 frames)

man delar upp (klipper på 2 ställen) så att det blir 3 klipp (klippA: 1-100, klippB: 101-200, klippC: 201-240)

Man kastar klippB och sedan sätter klippC direkt efter klippA. Därefter vill man "slå ihop" klippA och klippB, så att de bägge bildar ett eget helt klipp i PPro. Detta för att enklare lägga effekter. Jobbigt att nestla massor av sequences om det inte behövs.

Länk till kommentar
Share on other sites

har undrat precis samma sak.

 

säg att man har ett klipp (240 frames)

man delar upp (klipper på 2 ställen) så att det blir 3 klipp (klippA: 1-100, klippB: 101-200, klippC: 201-240)

Man kastar klippB och sedan sätter klippC direkt efter klippA. Därefter vill man "slå ihop" klippA och klippB, så att de bägge bildar ett eget helt klipp i PPro. Detta för att enklare lägga effekter. Jobbigt att nestla massor av sequences om det inte behövs.

 

Ifall du har en del effekter som du vill applicera på flera klipp är det bara att högerklicka på den/dom effekterna du har, välj copy (I effect control).

På din din timeline, markera dom klippen du vill ska få de effekter du just kopierade. Sedan ta Ctrl-V

Länk till kommentar
Share on other sites

Ta bort och dra ut är väll det som går absolut snabbast. En ev. rendering för att kunna förtitta i redigeringen behöver ju hur som helst inte ta mer än ett par sekunder på dagens maskiner. (jag använder inte pp utan fcp men det borde vara samma)

 

nope du högerklickar bara på klippet och väljer join clips

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...