Gå till innehåll

Två brott i en smäll:D


LudvigHolmkvist

Recommended Posts

Jag försöker klura ut en liten grej...min lilla kortfilm ska handla om två killar som möts och snackar om ett brott de begått (en av dessa har begått ett mord, möjligen båda två). När den sista berätta klart sin lilla "historia" upptäcker de snart att deras mord hänger ihop...mitt problem är att jag inte kommer på hur dessa mord ska hänga ihop...läst ett stort gäng böcker (mest skrivna av Elmore Leonard), jag har kollat filmer, läst tidningar men ingen inspiration..så nu frågar jag er...ett svårt problem men även om ni inte klurar ut denna lilla del av storyn så får jag säkert endel inspiration av er...förhoppningsvis :D..

 

Tack på förhand...

Länk till kommentar
Share on other sites

Den ena kör ihjäl den som den andra redan förgiftat.

 

Den ena har dödat den andres mor, utan att han visste att det var hans mor.

 

Den ena köpte en pistol som han tappar, och den andre hittar pistolen och råkar skjuta en polis...

 

... och så vidare

Länk till kommentar
Share on other sites

Den ena kör ihjäl den som den andra redan förgiftat.

Har du sett en film som heter Drowning Mona med bl.a. Danny DeVito, Bette Midler, Casey Affleck, Will Ferrell, Jamie Lee Curtis och Neve Campbell?

 

Det är en svart komedi om en liten småstad där någon som alla hatar blir mördad och polischefen måste lista ut vem som inte gjorde det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du sett en film som heter Drowning Mona med bl.a. Danny DeVito, Bette Midler, Casey Affleck, Will Ferrell, Jamie Lee Curtis och Neve Campbell?

 

Det är en svart komedi om en liten småstad där någon som alla hatar blir mördad och polischefen måste lista ut vem som inte gjorde det.

 

Nej, har inte hört talas om den. Men den låter kul!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstår inte riktigt, träffas dom och så kommer de fram till att båda har dödat samma person? och varför skulle den ena då döda sin polare?

 

"...möts och snackar om ett brott de begått (en av dessa har begått ett mord, möjligen båda två)."

 

"ge mig en BRA anledning till att man dödar sin polare..."

 

 

Hur som helst låter det svårt, du måste ha riktigt bra skådespelare och en ruskigt bra dialog.

du kanske kanske kan klippa in berättande filmfrikvenser under dialogen?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Känns lite som "Lucky Number Slevin" tema till filmen, vilket är sjukt häftigt. Men det krävs mycket tänkande och en mycket bra story för att filmen skall bli bra.

 

Den ena är illegal invandrare och har bott i landet i över 10 år. Vi kan kalla han Alejandro. Han arbetar svart som diskare/servitör på en stor restaurang som ofta hyrs för konferenser. Han blir dock dömd till att utvisas från landet efter att en regeringsagent undersökt de anställda på restaurangen. Alejandro, som bott i landet så länge, har redan lärt sig språket, skaffat fru och barn samt bostad. Han bestämmer sig för att mörda agenten.

 

Den andra killen är en nära vän till agenten. Vi kan kalla han Fredrik. Fredrik arbetar som jurist inom fastighetsfrågor. Fredrik och agenten (Thomas) håller på med ett sido-projekt där de bestämt sig för att köpa upp tomter i ett område där en planerat golfbana skall byggas, vilket kommer att öka tomtvärdet avsevärt. Eftersom Thomas arbetar för regeringen så har han vissa förmåner vid köpet av marken, så de köper tomterna under Thomas namn. Fredrik, som är delägare i juristfirman Olsson & Möller, har under sin karriär lyckats spara ihop en smärre förmögenhet, varpå han lägger hela sitt kapital på köpet av tomterna.

 

Efter en tid när tomterna stigit i värde så får inte Fredrik ta del av vinsten. Thomas har lurat honom, och har regeringen på sin sida ifall de skulle gå till rättegång. Fredrik bestämmer sig för att mörda Thomas.

 

Mordet i sig har jag ingen aning om hur de skall utföras.. Jag tycker att ovanstående mord var perfekt, att den ena förgiftar honom före att den andra mördar honom. Detta var ett förslag.. Hoppas det hjälper dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...