Gå till innehåll

Star Wars


Anstalter

Recommended Posts

Nemendu den där filmen känner jag igen! Den har jag sett för ganska länge sedan! När gjorde ni den? :)

 

Hursomhelst, snygg film jag gillar den! :) Jag har en liten fråga till er i crewet angående lightsaber:sarna (??). Är dom s.k. rotoscopade dvs att man gör frame by frame? Eller är själva bladet animerat med keyframes? Jag gjorde själv en kort filmsnutt då jag animerade bladet men det vore rätt jobbigt om man gör en längre :) Och när ni rotoscopar, hur gör man då egentligen? Är väl ganska jobbigt att göra frame by frame och välja först vart bladet ska vara och sedan ge sabern sitt utseende på varje frame.

Men men jag är lite nyfiken! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anstalter]Ahhh...kanske mer än teaser än trailer....vad e det för missar?

 

Filmen blir klar när jag orkar göra den klar...har gjort kanske hälften av effekterna :s[/citat]

 

Ni verkar ha lagt på det svarta lagret (så att ni får bilden i widescreen) lite fel, kolla nere i vänstra hörnet så ser du att det är en liten glipa där.

Länk till kommentar
Share on other sites

Disco V: Den gjorde vi våren 2004. Du kanske har sett dem på theforce.net forumet där den har legat för länge sedan.??? Ljussablarna är gjorde enligt Ryan Wiebers metod. Man maskar i After effect och använder keyframes. Men keyframe behöver inte betyda att man inte måste göra det fram by frame vilket det var jag gjorde...för då blir det bäst.

[citat=Disco Volante]Är väl ganska jobbigt att göra frame by frame och välja först vart bladet ska vara och sedan ge sabern sitt utseende på varje frame.[/citat]

Ja det är det.

 

Bengtsson: Ahjo nu såg jag det..Vilken miss :p trodde du menade missar på hur trailer eller teaser var gjord.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anstalter]Disco V: Den gjorde vi våren 2004. Du kanske har sett dem på theforce.net forumet där den har legat för länge sedan.??? Ljussablarna är gjorde enligt Ryan Wiebers metod. Man maskar i After effect och använder keyframes. Men keyframe behöver inte betyda att man inte måste göra det fram by frame vilket det var jag gjorde...för då blir det bäst.[/citat]

Ah okej ja, jag var lite seg med att se att första inlägget i den här tråden gjordes 2004 :)

Ska försöka mig på att göra och då ska jag keyframa på varje frame, så att det blir fint och exakt ;) Jag gjorde min saber i premiere pro 1.5s title designer men det fungerar väl lika ändå antar jag. Jag väljer vart den ska vara varje frame och så. Tack för svaret!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är lite tjatigt med denna typer av filmer.... Dom flesta som varit i kontakt med program som typ After effects, kör just på denna grej.... Lite tråkigt tycker jag.......

 

Teasern var sådär.... sista klippen var det som funkade bäst....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...