Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns det något 100%-igt säkert sätt att frakta en större mängd oframkallade filmrullar till ett labb utomlands och vara säker på att tullen inte sliter upp dem? Att bila med dem är i detta fallet inget alternativ och handbagage på flyg är för litet.

Postad

Nej, men det svarar ju inte på min fråga om ett idiotsäkert sätt. Skall man skicka en hel långfilm så vill man ju inte gärna riskera en nitisk tulltjänsteman...

Postad

Nu är det iofs inte inom EU, men på vilket sätt skulle EU vara en garanti mot tullen? Jag kan hålla med om att risken möjligtvis är mindre, men så vitt jag vet så finns det väl fortfarande tullar inom EUs gränser.

Postad

ursäkta att jag hela tiden ifrågastätter era svar, men UPS, DHL, mm kan väl knappast stå över tulllagarna. Annars skulle ju varende knark och vapenssmugglare skicka sina varor med UPS:)

Pajas verkligen filmen av rönken?

Ja jag ska ringa och fråga tullen, mmm.

Postad

Röntgen.

Jag vet ej, men röntgenvågorna är ju vågor precis som ljus, jag upptäckte att min videokamera filmar infraröttljus bl.a. och röntgen handlar ju helt om att vågorna träffar en film och kommer i olika mängd beroende på vad dom stött på under vägen, dock vet jag inte om röntgen är så primitiv längre.

Postad
Finns det något 100%-igt säkert sätt att frakta en större mängd oframkallade filmrullar till ett labb utomlands och vara säker på att tullen inte sliter upp dem? Att bila med dem är i detta fallet inget alternativ och handbagage på flyg är för litet.

NEJ !

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...