Pinkus Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Finns det något 100%-igt säkert sätt att frakta en större mängd oframkallade filmrullar till ett labb utomlands och vara säker på att tullen inte sliter upp dem? Att bila med dem är i detta fallet inget alternativ och handbagage på flyg är för litet. 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Jag har aldrig haft några som helst problem med att skicka oframkallat film utomlands. I wouldnt worry /Jan 0 Citera
Pinkus Postad 24 mars 2007 Författare Postad 24 mars 2007 Nej, men det svarar ju inte på min fråga om ett idiotsäkert sätt. Skall man skicka en hel långfilm så vill man ju inte gärna riskera en nitisk tulltjänsteman... 0 Citera
Dario Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Om du skickar inom EU borde det väl inte vara några större problem med tullen? 0 Citera
Lasse_laser Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Ringa tullverket vore kanske det smidigaste i det läget? 0 Citera
Pinkus Postad 24 mars 2007 Författare Postad 24 mars 2007 Nu är det iofs inte inom EU, men på vilket sätt skulle EU vara en garanti mot tullen? Jag kan hålla med om att risken möjligtvis är mindre, men så vitt jag vet så finns det väl fortfarande tullar inom EUs gränser. 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Om du verkligen behöver skicka en långfilm på ett idiotsäker sätt så kan du använda bolag som Fed-x, UPS. Jag har hört att dom inte skannar sina paket. Men jag är ej säker. Ring och fråga 0 Citera
Pinkus Postad 24 mars 2007 Författare Postad 24 mars 2007 ursäkta att jag hela tiden ifrågastätter era svar, men UPS, DHL, mm kan väl knappast stå över tulllagarna. Annars skulle ju varende knark och vapenssmugglare skicka sina varor med UPS:) Pajas verkligen filmen av rönken? Ja jag ska ringa och fråga tullen, mmm. 0 Citera
Cjwk Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Röntgen. Jag vet ej, men röntgenvågorna är ju vågor precis som ljus, jag upptäckte att min videokamera filmar infraröttljus bl.a. och röntgen handlar ju helt om att vågorna träffar en film och kommer i olika mängd beroende på vad dom stött på under vägen, dock vet jag inte om röntgen är så primitiv längre. 0 Citera
Vandraren Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Finns det något 100%-igt säkert sätt att frakta en större mängd oframkallade filmrullar till ett labb utomlands och vara säker på att tullen inte sliter upp dem? Att bila med dem är i detta fallet inget alternativ och handbagage på flyg är för litet. NEJ ! 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 24 mars 2007 Postad 24 mars 2007 Ingenting är 100%-igt. Inte ens att gå över gatan... ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.