Citox Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 Tjena jag skulle hemskt gärna vilja veta hur man får till en censurerad röst som dom har i efterlyst när någon vill vara anonym. Jag vill gärna få rösten så likt de som möjligt beskriv så detaljerat som ni bara kan , tacksam för svar. 0 Citera
Citox Postad 16 mars 2007 Författare Postad 16 mars 2007 spelar ingen som helst roll, det kan ni också komma med förslag om programmet får kosta hur mycket som helst. 0 Citera
Fisheye Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 spelar ingen som helst roll, det kan ni också komma med förslag om programmet får kosta hur mycket som helst. Adobe Premiere Elements 2.0 har en sådan efekt som heter PitchShifter där kan du ändra mörk eller pipig röst. 0 Citera
Citox Postad 16 mars 2007 Författare Postad 16 mars 2007 okej tack så hemskt mycket :) är de lätt och hitta eller orkar du förklara lite mer detaljerat vart jag finner allt som behövs och så :)? 0 Citera
Fisheye Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 okej tack så hemskt mycket :) är de lätt och hitta eller orkar du förklara lite mer detaljerat vart jag finner allt som behövs och så :)? Du hittar den under ljudefekter. Finns även i andra adobe program tror jag men är inte säker :) 0 Citera
Christian van Caine Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Harmonizer är vanligast för sånt. Det är en pitchshifter med fler möjligheter till kontroll, där man kan göra en form av ringmodulering för att få bort röstens naturliga karaktär. Ren ringmodulator är för extrem för sånt. 0 Citera
Needpie Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Bra ljud program med sådana effekter är audacity. Heltgratis och lätt att använda. 0 Citera
Eibon Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 pitcha ner 7 semitoner för önskad effekt. dock så brukar dom ha mer förvrängning än så, men det funkar bra tycker jag. 0 Citera
Anders_H Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Pitch-shifter fungerar alldeles fint. Gärna flerstämmigt, om mjukvaran tillåter det i ett kluster (5+6+7 semi-toner ifrån orginalpitchen). Finns även hårdvarulösningar. Annars kan du googla på "voice changer" för lite tips. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.