Mandork Postad 9 oktober 2002 Postad 9 oktober 2002 Tja, tänkte jag skulle försöka få lite fart på det här forumet så jag bifogar mitt första manus någonsin. Eller snarare mitt första påbörjade manus någonsin, det är bara tre sidor (tror jag). Jag skulle uppskatta om ni hade överseende med min bristfälliga engelska, jag har inte orkat fixa till det sen jag först skrev det. Jaja, all kritik uppskattas, men glöm inte den kamratliga tonen :bireUntitled Manuscript.doc 0 Citera
Opus Postad 10 oktober 2002 Postad 10 oktober 2002 Jag tyckte om idén och det var intressant att läsa, men var manuset verkligen fullständigt? Det kändes inte så, jag ville veta mer. Det är ett tips att aldrig låta publiken ha en massa osvarade frågor efteråt. Men jag gillade början och så. Engelskan är väl lite halv-kass ibland, men som sagt var det tydligen ett tag sen du skrev den så, jag har överseende. Jag har dock klottrat nere lite grejer jag kom på just i stunden, sitter i skolan så gjorde det inte fullständigt. =). Så att du inte tror att jag är elak. =P Jag bifogar tillbaka filen med kommentarer och annat.KOMMENTERAT Manuscript.doc 0 Citera
Pace Postad 10 oktober 2002 Postad 10 oktober 2002 Nu har jag bara skummat igenom manuset och de efterföljande kommentarerna, men jag undrar: Opus, hur gjorde du de där röda kommentar-rutorna? :q En smart funktion som jag aldrig sett i Word. 0 Citera
Mandork Postad 10 oktober 2002 Författare Postad 10 oktober 2002 Jag tackar för kommentarerna! Jag bör nog nämna att det där bara är tänkt som en inledning till en långfilm, men jag bara kände att jag ville ha slutet så där, så för säkerhets skull skrev jag ut det. I alla fall så har jag nu följt dina tips på alla punkter. Det nya namnet på resturangen är The Smiling Goat. Må så vara att det är från TV-serien "Ed", men om den här filmen blir gjord så kommer nog varken jag eller någon annan komma ihåg det :P Får se om jag fortsätter på det här manuset så småningom, det här är ju ändå en av mina få hyfsat originella idéer, så det vore ju roligt att få skriva klart det. Okej, jag börjar när första versionen av det nya manusprogrammet kommer ;) 0 Citera
Opus Postad 10 oktober 2002 Postad 10 oktober 2002 Mandork, låter bra, jag vill gärna höra fortsättningen. Pace, du marker bara det du vill ha kommenterat sedan trycker du på > Infoga > Kommentar. =) 0 Citera
Pace Postad 10 oktober 2002 Postad 10 oktober 2002 Opus: Det var så enkelt alltså? Har aldrig testat det innan - kanske för att man aldrig sett vad det åstadkommer tidigare. Nåja, tack så mycket. :bire 0 Citera
Frantic Postad 11 oktober 2002 Postad 11 oktober 2002 Har aldrig sett förkortningen ms. utskrivet - och det är inte detsamma som miss, det är en "neutral" form av miss och mrs. så jag tycker det ser helt okej ut :) 0 Citera
Mandork Postad 11 oktober 2002 Författare Postad 11 oktober 2002 Jaså? Jaja, jag menade faktiskt miss, men där ser man.. Var dag lär man sig något nytt ;) 0 Citera
Frantic Postad 13 oktober 2002 Postad 13 oktober 2002 Kul att jag kunde veta något för en gångs skull ;) 0 Citera
monic Postad 20 november 2002 Postad 20 november 2002 Vad måste man göra för att kunna läsa manusen? Jag får ett meddelande om att jag inte har behörighet eller vad det stod. 0 Citera
Mandork Postad 24 november 2002 Författare Postad 24 november 2002 Måste ha varit något tillfälligt. Om jag inte minns helt fel så ska alla medlemmar kunna ladda ner bifogade filer.. 0 Citera
Opus Postad 27 november 2002 Postad 27 november 2002 ms. kan betyda både ock, men förknippas oftast med Miss. =). 0 Citera
Frantic Postad 27 november 2002 Postad 27 november 2002 Exactomundo. En del av jämlikhetskampen där män inte behöver defineras efter om de är gifta eller ej, medan kvinnor tituleras efter det. Och så slipper man förarga någon genom att titulera dem fel :) 0 Citera
blejd Postad 5 december 2002 Postad 5 december 2002 Kan inte heller ladda ned manuset :/ Ingen behörighet... 0 Citera
Pace Postad 5 december 2002 Postad 5 december 2002 Felet är åtgärdat, det går att ladda ned manusen precis som vanligt igen. Jag ber om ursäkt för missödet. 0 Citera
The Swede Postad 30 januari 2003 Postad 30 januari 2003 Ganska underhållande manus. Alltid kul att läsa när det finns en "Narrator". Dock så är ju inte engelskan perfekt hela tiden, men är man inte från ett engelsktalande land är det svårt att få till det perfekt... Men ändå, kul att läsa. Var det här en del av ett längre manus? Skulle vara kul att få veta lite mer vad som hände... 0 Citera
Mandork Postad 31 januari 2003 Författare Postad 31 januari 2003 Ne, engelskan är rätt dålig, men det var ett tag sen jag skrev det och jag har inte orkat rätta till det än ;) Det stämmer att det här bara är en liten del av ett långfilmsmanus. Visserligen har jag inte skrivit något mer på det sen jag skrev det lilla du läst, men förhoppningsvis så lyckas jag hitta tid/inspiration så småningom så att jag kan få till ett färdigt manus. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.