peterfilm.se Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Hej har ett problem angående att ta in filer från AUDIO-CD. Har musikskivor och vill läsa in WAVfiler av låtarna. När jag utforskar skivan är det ju bara .cd filer på 1kb. Hur läser man in CDspår till WAV? //Peter 0 Citera
jbergman Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Du kan använda exempelvis programmet Audiograbber för att plocka in filerna som wav. /Jakob 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Kör du Avid är det bara att importera direkt från skivan. Hade jobbat i Avid i ett år innan jag upptäckte det. Hade tidigare rippat med ett separat program. 0 Citera
video_sync Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Hämta hem ett simpelt Audio-CD rip program och rippa ner till WAV. Finns även denna funktion i de lite större programen, så som Sony Vegas, Sound Forge etc. 0 Citera
Christian van Caine Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 Ska inte gratisprogrammet Audicity klara sånt hyggligt? Själv använder jag WaveLab & lite Nuendo för allt sånt med så perfekt överföring man kan begära :-) Om det lät skumt eftersom CD är digitalt & inte borde kunna försämras i kvalitet genom generationer...tyvärr så har CD ingen riktig felkorr så ingen kopia låter någonsin som originalet... Jävla nötter >:-( (menat mot dom som uppfann CD-protokollet dess brister) 0 Citera
Rogge Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 har ett problem angående att ta in filer från AUDIO-CD. Har musikskivor och vill läsa in WAVfiler av låtarna. När jag utforskar skivan är det ju bara .cd filer på 1kb. Hur läser man in CDspår till WAV? Du kan använda Audition 2.0 som följde med Adobe Production Studio till det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.