Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag använder en extern hårddisk när jag redigerar och det har fungerat bra fram tills idag då den började surra jättehögt när jag slog på den. Undrar därför om det är någon annan som har upplevt samma sak och om man ska lämna in den för ev. reparation eller nåt?

/Klajj

Postad
den började surra jättehögt när jag slog på den.

Haha, alla redigerare borde ha en boxningssäck bredvid skrivbordet.

Kan du inte öppna den och titta efter? Jag skulle gissa på att det är fläkten som fått sig en stöt och slår emot något.

Postad
Haha, alla redigerare borde ha en boxningssäck bredvid skrivbordet.

Jag har en liten 45 kilos som hänger i taket här på kontoret. Jag betraktar den som den viktigaste delen i min utrustning. Handen på hjärtat kan jag säga att den är det enda som inte går sönder trots extremt ovarsam hantering.

Postad

Är det en Silverfärgad d2-disk eller en av de äldre stora blå/silver lådorna?

Är det en d2 så har den ingen fläkt - skaffa ny disk och säkerhetskopiera NU!

/Max

Postad

Jag tror att alla människor som håller på med Film borde ha en boxningssäck vid sin arbetsyta. Känner att jag behöver en nu.:)

När det gäller disken så, ja har den ingen fläkt, köp en n så fort du har cashflow.

Munthe: Ska passa på att tacka för en grym insatts på Adobes seminarium här om veckan, tycker det är fint när en av Sveriges mest utskällda filmare, ställer sig upp och ger någonting tillbaka! Bra att du inte ger upp, du är en inspiration.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...